Στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 10/3 στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία έγινε τοποθετηση από τον κ Μιχελή σχετικά με τα φροντιστήρια και τα παράνομα ιδιαίτερα

Δείτε αναλυτικά τί ειπώθηκε

"Θα σταθώ σε μερικά συγκεκριμένα ζητήματα. Μετά τις αρχές της δεκαετίας του 1980 όπου οι επιλογές στελεχών έφυγαν από το παραδοσιακό σύστημα ιεραρχικής επιλογής και πήγαμε σε επιλογές με θητεία και με κριτήρια, η κυρία Γιαννάκου - και εγώ θα την επαινέσω γι' αυτό- εισήγαγε τον ΑΣΕΠ με 100 ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, στις οποίες έπρεπε οι υποψήφιοι διευθυντές, ένας εκ των οποίων ο ομίλων, να απαντήσουν σε πάνω από 60. Αυτό ήταν ένα από τα πολλά κριτήρια και ορθώς μπήκε και νομίζω ότι θα πρέπει να μας προβληματίσει – εγώ το έχω αναφέρει αυτό και σε Ολομέλεια στη Βουλή- ως ένα, όχι το μοναδικό, από τα κριτήρια επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, είτε διοικητικών στελεχών, είτε διευθυντών των σχολείων, είτε σχολικών συμβούλων. Θα δούμε ποιους, πώς και με ποια ύλη.

Δεύτερον, θα σταθώ στο ζήτημα των φροντιστηρίων που νομίζω ότι όλοι το επισημαίνουμε αλλά κανένας δεν το συζητάει. Υπάρχουν στοιχεία ότι φροντιστήρια ιδιαίτερα αλλά και οργανωμένα υπήρχαν και προπολεμικά στη χώρα, πολύ περιορισμένα για αυτούς που είχαν χρήματα να πληρώνουν. Θα πρέπει να δούμε όχι παρεμβάσεις του τύπου του κ. Απόστολου Κακλαμάνη, εποχή του ΄80, ότι όποιος εκπαιδευτικός κάνει ιδιαίτερα διώκεται με ποινή φυλάκισης έως δύο έτη. Ήμουν νέος εκπαιδευτικός τότε και ξέρετε που οδήγησε αυτό; Αύξησε στην τιμή των ιδιαίτερων, κάτι αντίστοιχο με την ποτοαπαγόρευση στους Αμερικανούς. Θα πρέπει να ψάξουμε να βρούμε τις αιτίες που τα γεννούν. Μια αιτία κατά την άποψή μου είναι η προετοιμασία για τα Α.Ε.Ι., άρα ορθώς πρέπει να απεμπλακεί αυτή από το Λύκειο. Μια δεύτερη, γιατί είναι πια γεγονός σήμερα, κύριε Πρόεδρε και κυρίες και κύριοι Υπουργοί, ότι τα ιδιαίτερα και τα φροντιστήρια έχουν κατεβεί πολύ κάτω από το Λύκειο και στο Γυμνάσιο και στο Δημοτικό. Άρα αυτό κάτι δείχνει, ότι ο γονιός εκτιμά ότι η δουλειά στο σχολείο δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σχολείου ή στις απαιτήσεις που βάζει ο ίδιος για το παιδί. Είναι πολύ σοβαρό πρόβλημα. Απλώς το θέτω προς συζήτηση και θα πρέπει να μας προβληματίσει.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Σας ευχαριστώ και εγώ. Σε σχέση με αυτό που είπατε για τα φροντιστήρια είμαστε σε συζήτηση με αρκετά άτομα που είτε είναι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων, είτε είναι ιδιοκτήτες και δάσκαλοι στα φροντιστήρια ή εργαζόμενοι στα φροντιστήρια και θα προσπαθήσουμε στη συνέχεια του διαλόγου να έρθουν.

Ένα άλλο θέμα που το λέω με κάθε συναδελφικότητα, εξαιρετικά περίπλοκο, αλλά που πρέπει να μας απασχολήσει είναι μια πρόσφατη έρευνα που έχει κάνει ο κ. Παπακωνσταντίνου από το τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου με πολύ προσεκτικούς υπολογισμούς και μελέτες έχει βρει ότι το 40% των καθηγητών που διδάσκουν στη μέση εκπαίδευση κάνει και ιδιαίτερα και το 30%, δηλαδή οι 30 μονάδες, είναι με δικούς τους μαθητές. Εδώ τίθεται ένα θέμα που πάλι πρέπει να συζητήσουμε ως κοινωνία. Δεν λέω ότι αυτοί είναι οι κακοί, γιατί κάποιοι γονείς το δέχονται αυτό, κάποια παιδιά το δέχονται. Υπάρχει ένα θέμα με το τι συνιστά πλέον κοινωνικό λειτούργημα. Το βλέπουμε και σε πολλά άλλα μέρη. Νομίζω ότι είναι ένα από τα θέματα πρέπει να μας απασχολήσουν πολύ σοβαρά."

xeniglossa.gr