Επισημάνσεις, παρατηρήσεις και προτάσεις του επιστημονικού φορέα των εκπαιδευτικών Γερμανικής γλώσσας για την ομαλή λειτουργία του θεσμού της διδασκαλίας της Β’ Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»

Αξιότιμη κυρία Χατζημανώλη,

Σε συνέχεια της προγραμματισμένης συνάντησης που είχατε με την Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης κα. Στεφανία Μπετίνα Αλβίνα Τίλε στις 30.07.2014 με σκοπό την αποτίμηση της λειτουργίας του θεσμού της Β’ Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Α’ Αθήνας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 μετά την υποχρεωτική μετάταξη στην βαθμίδα αυτή εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07 τον Αύγουστο του 2013, προχωρούμε με την παρούσα και στην έγγραφη αποτύπωση τόσο των πολυποίκιλων προβλημάτων που παρουσιάστηκαν κατά την διάρκεια του περασμένου σχολικού έτους και τα οποία και αποτέλεσαν αντικείμενο της συζήτησής σας με την Πρόεδρό μας κατά την διάρκεια της ως άνω αναφερθείσας συνάντησης όσο και των προτάσεών μας για την – στο βαθμό του δυνατού – θεραπεία αυτών. Θα θέλαμε μάλιστα σε αυτό το σημείο να υπογραμμίσουμε ιδιαίτερα ότι τα ως άνω αναφερόμενα προβλήματα δεν περιορίστηκαν μόνο στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων Γερμανικής και Γαλλικής Γλώσσας, αλλά επηρέασαν σε σημαντικό βαθμό τόσο την ομαλή λειτουργία των εκάστοτε σχολικών μονάδων όσο και της ίδιας της Υπηρεσίας σας.

Όπως ήδη τονίσαμε δια μέσω της Προέδρου μας κατά την διάρκεια της προαναφερθείσας συνάντησης κατανοούμε ότι πολλές από τις αστοχίες που σημειώθηκαν κατά την διάρκεια του σχολικού έτους οφείλονται κατά κύριο λόγο στον βεβιασμένο και όπως όλα καταδεικνύουν χωρίς σοβαρό σχεδιασμό τρόπο με τον οποίο το Υ.ΠΑΙ.Θ. επέλεξε να προχωρήσει στην υποχρεωτική μετάταξη συνολικά περίπου 4.000 εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων. Υπενθυμίζεται ότι αυτές όχι μόνον έλαβαν χώρα εν μεν μέσω θέρους και συγκεκριμένα κατά την διάρκεια αιχμής των καλοκαιρινών διακοπών (13 Αυγούστου 2013) τόσο των εκπαιδευτικών όσο και της πλειοψηφίας των εργαζόμενων, αλλά και λίγες μόλις ημέρες πριν από την έναρξη του σχολικού έτους 2013-2014, πράγμα που εκ των πραγμάτων δεν επέτρεψε στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να προετοιμαστούν κατάλληλα, προκειμένου να υποδεχτούν με τον προσφορότερο δυνατό τρόπο τους μεταταχθέντες σε αυτές συναδέλφους ειδικοτήτων.

Είναι δε αξιοσημείωτο, ότι μετά την παρέλευση ακριβώς ενός έτους από την πραγματοποίηση των υποχρεωτικών μετατάξεων και παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις από μεριάς του Υπουργείου δεν έχουν ιδρυθεί ακόμα οργανικές θέσεις για τους κλάδους των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών, τη στιγμή που κάτι τέτοιο όχι μόνο αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ομαλή λειτουργία της διδασκαλίας της Β’ Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά ταυτόχρονα και θεμελιώδες εργασιακό δικαίωμα των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων η μη εκπλήρωση του οποίου καταστρατηγεί την αρχή της και από του Συντάγματος προβλεπόμενης ίσης αντιμετώπισης όλων των εργαζομένων. Χαρακτηριστικό μάλιστα και ταυτόχρονα κραυγαλέο παράδειγμα της άνισης μεταχείρισης των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών έναντι των συναδέλφων τους, αποτελεί το γεγονός ότι οι πρώτοι εξαιρέθηκαν από το δικαίωμα συμμετοχής τους στην διαδικασία των μεταθέσεων, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στα χρονικά της εκπαίδευσης με το επιχείρημα μάλιστα ότι δεν κατέχουν οργανικές θέσεις, αυτές δηλαδή που οι ίδιοι μετ’ επιτάσεως διεκδικούν, αλλά το Υπουργείο, για λόγους που μόνον το ίδιο γνωρίζει, δεν έχει ιδρύσει.

Παρά όμως την απαράδεκτη αυτή κατάσταση το σύνολο των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών και ειδικότερα των κλάδων Γερμανικής ΠΕ07 και Γαλλικής ΠΕ05 Γλώσσας που αντιμετωπίζουν και το μεγαλύτερο πρόβλημα λόγω του μεγάλου αριθμού σχολικών μονάδων στις οποίες υπηρετούν προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριό τους, δεν έπαψαν στιγμή να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο ακέραιο με σοβαρότητα, επαγγελματισμό, παιδαγωγική και διδακτική συγκρότηση και πάνω απ’ όλα με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους μικρούς μαθητές/τριες και τους γονείς τους. Η στάση τους μάλιστα αυτή ενισχύεται καθημερινά από την αγάπη με την οποία οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριές τους έχουν αγκαλιάσει τη Β’ Ξένη Γλώσσα, αλλά και από την έκδηλη επιθυμία των ίδιων των γονέων τα παιδιά τους να διδαχθούν στην Δημόσια Εκπαίδευση και τη Β’ Ξένη Γλώσσα με τον καλύτερο τρόπο. Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη την δυσμενέστατη οικονομική συγκυρία την οποία διέρχεται ο τόπος και ως εκ τούτου η συντριπτική πλειοψηφία των ίδιων των γονέων, η επιθυμία τους για την παροχή ποιοτικής και ταυτόχρονα δωρεάν Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης έχει καταστεί πλέον αναγκαιότητα, δεδομένου ότι ολοένα και περισσότεροι γονείς δεν διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα για να χρηματοδοτήσουν την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας και ειδικά της Β’ Ξένης Γλώσσας στην ελεύθερη αγορά.

Το Δ.Σ. της Επιστημονικής Ένωσης των Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, μέσα από την τακτική επικοινωνία που έχει με τα μέλη του, είναι σε θέση να γνωρίζει ότι οι εκπαιδευτικοί που εκπροσωπεί προτίθενται να συνεχίσουν να υπηρετούν την Δημόσια Εκπαίδευση με τον τρόπο που περιγράφηκε παραπάνω και εσείς η ίδια είχατε την δυνατότητα να διαπιστώσετε καθ’ όλη την διάρκεια της περσινής χρονιάς. Ταυτόχρονα όμως εκτιμά ότι η ιδιαίτερη υπομονή που αυτοί επέδειξαν -κάτι που άλλωστε και εσείς επισημάνατε στο πλαίσιο της συνάντησής σας με την Πρόεδρο του Δ.Σ.- έχει φτάσει πλέον στα όριά της και εξαντλείται μέρα με την ημέρα λόγω της σωματικής, ψυχικής και πνευματικής καταπόνησης που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί ΠΕ07 και ΠΕ05 καθώς και της έντονης απογοήτευσης και της απαξίωσης που έχουν υποστεί και συνεχίζουν να υφίστανται πάνω από έναν χρόνο τώρα από πλευράς της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Ταυτόχρονα λοιπόν με τις εντατικές και διαρκείς προσπάθειές της Ένωσής μας με σκοπό την οριστική επίλυση της απαράδεκτης αυτής κατάστασης σε επίπεδο Υπουργείου Παιδείας θεωρούμε σημαντικό να ληφθούν σχετικές πρωτοβουλίες τόσο από πλευράς της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας, της μεγαλύτερης Διεύθυνσης όλης της χώρας, όσο και των λοιπών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να μην επαναληφθούν κατά το σχολικό έτος 2014-2015 τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την διάρκεια του προηγούμενου. Βεβαίως είναι σαφές ότι οι όποιες – επιβεβλημένες – ενέργειες γίνουν τόσο εκ μέρους της Διεύθυνσης, την οποία εσείς κα. Χατζημανώλη είναι κοινώς παραδεκτό ότι με ιδιαίτερη σοβαρότητα διευθύνετε, όσο και εκ μέρους των λοιπών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν αναιρούν σε καμία περίπτωση την ανάγκη άμεσης και οριστικής διευθέτησης του ζητήματος, αποτελούν ωστόσο ένα καίριο και καθοριστικό βήμα προς την σωστή κατεύθυνση.

Με αυτήν την πεποίθηση και έχοντας την βεβαιότητα ότι και εσείς συμμερίζεστε τις δίκαιες και επιστημονικώς τεκμηριωμένες προτάσεις μας, θα θέλαμε να προχωρήσουμε σε αυτό το σημείο στις παρατηρήσεις μας, αφού προηγουμένως κάνουμε μια σύντομη αλλά ουσιαστική αναφορά αφενός μεν στις ιδιαιτερότητες και στις εξ αυτών απορρέουσες δυσκολίες που παρουσιάζουν οι κλάδοι ΠΕ07 και ΠΕ05 καθώς και στις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν ειδικά οι περιοχές ευθύνης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας και έχουν άμεση επίπτωση στους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ07 και ΠΕ05 και αφετέρου στα σημαντικότερα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την διάρκεια της παρελθούσης σχολικής χρονιάς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Α’ Αθήνας.

Ιδιαιτερότητες των κλάδων ΠΕ07 και ΠΕ05 στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
  • Πρόκειται ουσιαστικά για τη μόνη κατηγορία εκπαιδευτικών με υφιστάμενη υποχρέωση μετακίνησης σε εξαιρετικά μεγάλο αριθμό σχολείων με σκοπό την συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου. Κάτι τέτοιο μεταφράζεται σε κατ’ ελάχιστον 4, κατά κανόνα 5 και ουκ ολίγες φορές ακόμα και 7 σχολικές μονάδες.

  • Σε συνάρτηση με το παραπάνω σημείο υπάρχει η εκ των πραγμάτων ανάγκη διαρκούς μετακίνησης από την μία σχολική μονάδα στην άλλη, η οποία χρονικά απαιτεί –πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- μια διδακτική ώρα, έχοντας σαν αποτέλεσμα την ύπαρξη πολλών «κενών». Αυτά αυξάνουν με την σειρά τους άμεσα το ωράριο των εκπαιδευτικών, ενώ ακόμα και στη σπάνια περίπτωση που τα κενά δεν υπερβαίνουν τα «κενά» που είθισται να έχουν οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, αυτά δεν μπορούν να αξιοποιηθούν με ουσιαστικό και «εποικοδομητικό» τρόπο από τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων, πράγμα που θα σήμαινε ενδεικτικά τα εξής: Χρόνος για την πραγματοποίηση συναντήσεων με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών τους, επαφή με συναδέλφους και Διευθυντές των εκάστοτε σχολικών μονάδων, με σκοπό μεταξύ άλλων την ενημέρωση σχετικά με θέματα που άπτονται της σχολικής πραγματικότητας, επαφή με τους ίδιους τους μαθητές, συμμετοχή σε διάφορες δραστηριότητες, συμμετοχή σε συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων, αναγκαία ξεκούραση καθώς και πλήρης εξαίρεση από πολλές άλλες δραστηριότητες, δράσεις, εκδρομές κλπ.

  • Υφίστανται σημαντικοί περιορισμοί αναφορικά με την δυνατότητα μετακίνησης των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων ΠΕ05 και ΠΕ07 λόγω του ισχύοντος ωριαίου προγράμματος στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με το οποίο δεν υπάρχουν διαλείμματα –και άρα κενά- μεταξύ πρώτης-δεύτερης και τρίτης-τέταρτης διδακτικής ώρας.

  • Συνεπεία της εργασίας των εκπαιδευτικών σε πολλές σχολικές μονάδες μειωμένη δυνατότητα εδραίωσης της παρουσίας και της ταυτότητας των εκπαιδευτικών στην εκάστοτε σχολική μονάδα και ως εκ τούτου απαξίωση τόσο των ιδίων όσο και του μαθήματος το οποίο διδάσκουν.

  • Αυξημένη δυσκολία προσέλευσης στον εργασιακό χώρο, ειδικά όταν δεν είναι δυνατή -πράγμα που και ισχύει στην πλειοψηφία των περιπτώσεων- η προσέγγιση των σχολικών μονάδων χωρίς την χρήση Ι.Χ. ή κάποιου μέσου μαζικής μεταφοράς, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που είτε οι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν δικό τους Ι.Χ. (αν και έχει φτάσει να θεωρείται πλέον προαπαιτούμενο στην εκπαίδευση) είτε οι περιοχές στις οποίες βρίσκονται τα διάφορα σχολεία που αποτελούν μία ομάδα σχολείων δεν συνδέονται καθόλου συγκοινωνιακά, ή συνδέονται μερικώς ή ακόμα έμμεσα, δηλ. μέσω ενός κεντρικού σταθμού (π.χ. Παγκράτι-Ζωγράφου μέσω Συντάγματος). Όταν λοιπόν δεν είναι για τους παραπάνω λόγους εφικτή η έγκαιρη μετάβαση από την μία σχολική μονάδα στην άλλη οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται στην μετακίνηση με ταξί.

  • Αυξημένα έξοδα λόγω των συνεχών μετακινήσεων. Είναι αποδεκτό ότι όλοι οι εργαζόμενοι επωμίζονται το κόστος της μετακίνησής τους, ταυτόχρονα όμως και ότι υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ της υποχρέωσης για μία μετακίνηση με σκοπό την προσέλευση στον εργασιακό χώρο και της υποχρέωσης για πολλαπλές μετακινήσεις εντός της ίδιας μέρας και μάλιστα σε διαφορετικές περιοχές, εκ των οποίων η κάθε μια παρουσιάζει τις δικές της ιδιαιτερότητες (π.χ. περιοχή εντός/εκτός δακτυλίου, περιοχή με συχνή ή λιγότερη συχνή συγκοινωνιακή σύνδεση, ευκολία/δυσκολία στην ανεύρεση θέσης στάθμευσης, περιοχή στην οποία είθισται να λαμβάνουν χώρα απεργίες, διαδηλώσεις κλπ.)

  • Αυξημένος κίνδυνος για την πρόκληση ατυχημάτων κατά την προσέλευση/μετακίνηση στον χώρο εργασίας τα οποία είναι και θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ατυχήματα εν ώρα εργασίας και συνεπάγονται την καταβολή αποζημιώσεων.


Ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν οι περιοχές ευθύνης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας με άμεση επίπτωση στους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ07 και ΠΕ05

Θεωρούμε ότι η με ρεαλιστικό τρόπο προσέγγιση και αντιμετώπιση του θεσμού της διδασκαλίας της Β’ Ξένη Γλώσσας συνεπάγεται και την προσμέτρηση όλων εκείνων των παραγόντων που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την εφαρμογή της. Έτσι δεν θα πρέπει να παραγνωρίζονται οι ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν οι περιοχές ευθύνης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας με άμεση επίπτωση στους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ07 και ΠΕ05 για την αντιμετώπιση των οποίων ακολουθούν παρακάτω συγκεκριμένες προτάσεις από μεριάς της Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Στις ιδιαιτερότητες συγκαταλέγεται ουσιαστικά μια σειρά «τεχνικών» δυσκολιών, οι οποίες μπορούν να συνοψιστούν επιγραμματικά ως ακολούθως:
  • Ύπαρξη πολλών περιοχών ευρισκόμενων μέσα στον λεγόμενο «δακτύλιο», γεγονός που δεν επιτρέπει την χρήση Ι.Χ. από μεριάς των εκπαιδευτικών που έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητο σε καθημερινή βάση. Επίσης η εξ αυτού απορρέουσα δυσκολία μετακίνησης εντός μιας ημέρας σε περίπτωση που μια ομάδα σχολείων αποτελείται από σχολεία ευρισκόμενα εντός και εκτός δακτυλίου.

  • Η σε πολλές περιοχές δυσκολία έως και παντελής αδυναμία στην εύρεση θέσεων στάθμευσης με αποτέλεσμα είτε να καθίσταται η χρήση Ι.Χ. ακόμα και σε αυτούς που το διαθέτουν, είτε να εξαναγκάζονται στην δαπανηρή λύση της ανεύρεσης θέσεων στάθμευσης.

  • Η ήδη αναφερθείσα έλλειψη άμεσης συγκοινωνιακής σύνδεσης πολλών -συχνά γειτονικών- περιοχών μεταξύ τους, στις οποίες όμως βρίσκονται σχολεία, τα οποία αποτελούν μια ομάδα σχολείων (π.χ. Παγκράτι-Νέος Κόσμος, Κολωνάκι-Αμπελόκηποι κλπ.) με αποτέλεσμα πολλοί εκπαιδευτικοί προκειμένου να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους να καταφεύγουν στην δαπανηρή λύση της χρήσης ταξί.

  • Η λόγω της –ειδικά στον κέντρο των Αθηνών- αυξημένης κίνησης αδυναμία για έγκαιρη μετάβαση –και δη με συγκοινωνία- από σχολική μονάδα σε σχολική μονάδα εντός της ίδιας ημέρας.

  • Η ύπαρξη πολλών και συχνών απεργιών, διαδηλώσεων κλπ. οι οποίες λαμβάνουν χώρα στο κέντρο των Αθηνών, τα τελευταία μάλιστα χρόνια σχεδόν σε καθημερινή βάση και έχουν ως αποτέλεσμα την αδυναμία μετάβασης στον χώρο εργασίας είτε γιατί το κέντρο είναι κλειστό, είτε γιατί απεργούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Θα θέλαμε στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι σαφώς και η Υπηρεσία δεν φέρει ευθύνη για την ύπαρξη αυτών των αντικειμενικών προβλημάτων, τα οποία επηρεάζουν άλλωστε -όπως ήδη αναφέρθηκε- όλους τους εργαζόμενους και μη πολίτες των Αθηνών, δεν μπορούμε ωστόσο να παραγνωρίσουμε ότι αποτελούν μια σοβαρή τροχοπέδη στην διεκπεραίωση των καθηκόντων των εκπαιδευτικών Γερμανικής και Γαλλικής Γλώσσας με τους όρους που ισχύουν σήμερα.

Προβλήματα που παρουσιάστηκαν στους μεταταχθέντες καθηγητές ειδικοτήτων, στη λειτουργία των σχολείων καθώς και στην ίδια την υπηρεσία κατά την διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014

Κατά την διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014 παρουσιάστηκαν -για τους λόγους που ήδη επισημάνθηκαν- πολλά και σημαντικά προβλήματα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Α’ Αθήνας, τα οποία μπορούν να συνοψιστούν εν συντομία στα παρακάτω σημεία:
  • Οι καταρχήν 15 μεταταχθέντες καθηγητές Γερμανικών κλήθηκαν να κάνουν την πρώτη δήλωση προσωρινής τοποθέτησης με βάση 8 μόνο ομάδες σχολείων, οι δε 19 μεταταχθέντες καθηγητές Γαλλικής με βάση 53 ομάδες. Το αποτέλεσμα ήταν να μην τοποθετηθούν οι μισοί καθηγητές Γερμανικών, ενώ τόσο στην περίπτωση των ομάδων Γερμανικής Γλώσσας όσο και στην περίπτωση των ομάδων Γαλλικής Γλώσσας υπήρχαν σημαντικά λάθη ως προς τον πραγματικό αριθμό των ωρών που αντιστοιχούσαν στα εκάστοτε σχολεία ή και ακόμα πλήρης αναντιστοιχία.

  • Συνεπεία των παραπάνω συντάχθηκαν από την Διεύθυνση νέες επικαιροποιημένες ομάδες σχολείων και οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί και των δύο κλάδων κλήθηκαν στις 25.09.2014 να δηλώσουν εκ νέου προτιμήσεις τοποθέτησης. Και αυτήν την φορά όμως παρατηρήθηκαν αρκετά και σημαντικά λάθη κυρίως στις ομάδες των καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας με αποτέλεσμα ακολουθήσει την 01.11.2013 και τρίτη πρόσκληση, απευθυνόμενη αυτήν την φορά μόνο στους καθηγητές του κλάδου ΠΕ05, πολλοί εκ των οποίων είχαν υποβάλλει ενστάσεις για τα ως άνω αναφερόμενα λάθη.

  • Οι πολλαπλές τοποθετήσεις είχαν όπως είναι φυσικό πολλές «παρενέργειες» στις οποίες συγκαταλέγονται όχι μόνο η σημαντικότατη ταλαιπωρία των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ07 και ΠΕ05 αλλά βεβαίως και σειρά άλλων «παράπλευρων απωλειών» όπως σημαντικότατη καθυστέρηση στην έναρξη των μαθημάτων, απίστευτη δυσκολία στην κατάρτιση των προγραμμάτων, εκνευρισμός -δικαιολογημένος- των Διευθυντών και Διευθυντριών των εκάστοτε σχολικών μονάδων αποδέκτες του οποίου γίνονταν σε αρκετές περιπτώσεις οι μόνοι μη υπεύθυνοι και ταυτόχρονα καταταλαιπωρημένοι εκπαιδευτικοί Γερμανικών και Γαλλικών και άλλα πολλά.

  • Ιδιαίτερη επιβάρυνση ειδικά των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ07, οι οποίοι επωμίστηκαν στην πλειοψηφία τους έναν εξαιρετικά μεγάλο αριθμό σχολείων (μέχρι και 7) με ταυτόχρονη εξάντληση του υποχρεωτικού ωραρίου των 24 ωρών την ίδια στιγμή που υπήρχαν καθηγητές με σαφώς λιγότερα σχολεία (όπως είναι και το ορθό) και σημαντικά λιγότερες ώρες (π.χ. κατ’ ανώτερο 14 διδακτικές ώρες).

  • Καταστρατήγηση του υφιστάμενου νόμου που ορίζει τον ανώτερο αριθμό σχολείων στα πέντε, μέσω της αθρόας τοποθέτησης μέχρι και σε επτά σχολικές μονάδες.

  • Παντελής απουσία παράλληλης τοποθέτησης καθηγητών των κλάδων ΠΕ07 και ΠΕ05 με αποτέλεσμα τόσο την «εμπλοκή» ενός εξαιρετικά μεγάλου αριθμού σχολείων όσο την αύξηση του βαθμού δυσκολίας στην κατάρτιση των προγραμμάτων των σχολείων αυτών.
  • Την ίδια στιγμή που υπήρχε η σημαντική επιβάρυνση των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών ΠΕ07 και ΠΕ05 μεγάλος αριθμός των συναδέλφων τους στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν συμπλήρωνε ωράριο με αποτέλεσμα να διατεθεί ως είθισται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με σκοπό την συμπλήρωση ωραρίου. Λόγω όμως της έλλειψης συντονισμού των δύο υπηρεσιών μεταξύ τους δεν κατέστη δυνατή η τοποθέτηση των διατιθέμενων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Α’ Αθήνας με αποτέλεσμα η εν λόγω Υπηρεσία να τους «στείλει» πίσω στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Α’ Αθήνας.


[size=5][b][u]Προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία του θεσμού της διδασκαλίας της Β’ Ξένης Γλώσσας στη