ΤΑΞΗ Ή ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ;

ΓΙΑΤΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ;

Η σύγκριση μεταξύ της επιλογής ενός ΚΕΝΤΡΟΥ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ και του Ιδιαίτερου μαθήματος στην Ξένη Γλώσσα είναι αναπόφευκτη για όλους τους γονείς.

Η διδασκαλία της Ξένης Γλώσσας ξεκινάει από την μικρή ηλικία και καταλήγει να είναι συνεργασία πολλών ετών. Συνεπώς, η επιλογή ανάμεσα στο “Ιδιαίτερο” ή στο ΚΞΓ είναι μια απόφαση που θα σηματοδοτήσει το μέλλον του μαθητή στην Ξένη Γλώσσα. Είμαστε, λοιπόν, υποχρεωμένοι να ενημερώσουμε τους γονείς για τα υπέρ και τα κατά που θα προκύψουν απ’ αυτή την επιλογή για το παιδί τους, και κατόπιν να τους θέσουμε το ερώτημα “Ιδιαίτερα Μαθήματα” ή “ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ”. Οι γονείς θα πρέπει να αναζητήσουν την πιο λογική απάντηση στις επόμενες σκέψεις μας…
  • ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ = ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

    Η διδασκαλία της Ξένης Γλώσσας βασίζεται στην αρχή της επικοινωνίας και της συνεργασίας και η τάξη είναι η απεικόνιση της κοινωνίας. Ο μαθητής συγκρίνει τον εαυτό του με τους συμμαθητές του, ανταγωνίζεται, συνεργάζεται και δημιουργεί σαν ομάδα. Το “Ιδιαίτερο Μάθημα” δεν ικανοποιεί αυτή την απαίτηση της επικοινωνίας που υφίσταται μόνο στο περιβάλλον της οργανωμένης τάξης. Δεν προσφέρει ΚΑΝΕΝΑ μέτρο σύγκρισης ούτε για τον μαθητή , ούτε για τον καθηγητή αλλά ούτε για τον γονέα.


  • ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ = ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΕΛΕΓΧΟΣ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

    Τα Κ.Ξ.Γ. διαθέτουν την οργάνωση και την εμπειρία που απαιτείται για ένα σύστημα αξιολόγησης μέσω τακτικών Tests Προόδου και Tests Προσομοίωσης που βοηθούν τον μαθητή να αυτοαξιολογηθεί και να τοποθετηθεί μεταξύ των συμμαθητών του αλλά και παρέχουν και στο γονέα ειλικρινή ενημέρωση για την πρόοδό του, φροντίζοντας παράλληλα για την κάλυψη των κενών του. Το Τεστ αντιμετωπίζεται με τη σοβαρότητα που απαιτείται και δεν φαίνεται απλά σαν μια ακόμη άσκηση που διορθώνεται από τον καθηγητή του «Ιδιαίτερου».


  • ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ = ΠΛΗΡΗΣ ΣΕΙΡΑ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

    Στα Κ.Ξ.Γ. διδάσκεται μια πλήρης σειρά μαθημάτων που βασίζεται σε ετήσιο προγραμματισμό της διδακτέας ύλης με α) κύριο βιβλίο, β) βιβλίο ασκήσεων, γ) βιβλίο λεξιλογίου, κλπ, με παράλληλη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, διαδραστικών πινάκων, internet, υπολογιστών κλπ. Αντίθετα, το “Ιδιαίτερο Μάθημα” περιορίζεται στην διδασκαλία ενός μόνο βιβλίου (χάριν συντομίας) και έτσι χάνεται η ποικιλία γνώσεων και η συνεχής ανανέωση που προσφέρει ο συνδυασμός του συνόλου των σύγχρονων μέσων διδασκαλίας.


  • ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ = ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ – ΕΚΔΟΤΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

    Τα Κ.Ξ.Γ ενημερώνονται με σεμινάρια , έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό και διατηρούν συνεχή επαφή με τους εξεταστικούς φορείς και τους Εκδοτικούς Οίκους για αναπροσαρμογές των εξετάσεων Κρατούν συνεχή επαφή με όλους τους επίσημους κρατικούς φορείς για ενημερώσεις, σε αντίθεση με όσους παραδίδουν « ιδιαίτερα μαθήματα» και λειτουργούν παράνομα και αυθαίρετα.


  • ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ = ΣΤΑΘΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

    Τα Κ.Ξ.Γ. προσφέρουν σταθερό πρόγραμμα διδασκαλίας που ο μαθητής ακολουθεί με συνέπεια. Το “Ιδιαίτερο Μάθημα” μειονεκτεί στο ζήτημα αυτό μιας και ένα ιδιαίτερο μπορεί άνετα να αναβληθεί είτε με πρωτοβουλία του μαθητή είτε του καθηγητή. ΄Ετσι, συχνά εμφανίζεται το φαινόμενο ένας μαθητής που προέρχεται από “Ιδιαίτερο” να είναι αισθητά πιο πίσω στην ύλη σε σχέση με μαθητή Κέντρου Ξένων Γλωσσών.


  • ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ = ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ- ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ – ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα ΚΞΓ προσφέρουν ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς για οποιαδήποτε χρήση, σε αντίθεση με το «Ιδιαίτερο», όπου δημιουργείται μια κατάσταση ασαφής, ανεπίσημη και περιθωριακή που έχει σαν αποτέλεσμα να μη μπορεί κάποιος να αποδείξει τη φοίτησή του πάνω στο αντικείμενο της ξένης γλώσσας. Ο καθηγητής του ιδιαίτερου ΔΕΝ δεσμεύεται απέναντι στο μαθητή, στο γονέα ή σε κάποια αρμόδια υπηρεσία αν αύριο αποφασίσει να σταματήσει τα μαθήματα για τον οποιοδήποτε λόγο – σοβαρό ή μη – του προκύψει. Σε αυτή την περίπτωση ο μαθητής θα μείνει “εκτεθειμένος” τουλάχιστον μέχρι να ξαναβρεθεί ο επόμενος καθηγητής.

ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ = ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΡΓΟ

Τα ΚΞΓ λειτουργούν με νόμιμες άδειες, απασχολούν προσωπικό με πτυχία και άδειες διδασκαλίας συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση της ανεργίας, στηρίζουν την τοπική κοινωνία, πληρώνουν φόρους, ασφαλιστικές εισφορές, λογαριασμούς και συνεισφέρουν με όλους τους τρόπους στην κίνηση της οικονομίας. Ελέγχονται από τις τοπικές κοινωνίες για την ποιότητα της δουλειάς τους και λειτουργούν με υπευθυνότητα. Αντίθετα, το ιδιαίτερο κινείται σε παράνομα πλαίσια, ανταγωνίζεται αθέμιτα τα ΚΞΓ γιατί δεν χορηγεί Αποδείξεις Παροχής Υπηρεσιών (δεν πληρώνει φόρους και ασφαλιστικές εισφορές) και ενίοτε οι «ιδιατεράδες» είναι άτομα που δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα από το νόμο προσόντα διδασκαλίας.

Τελικά, ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ή “Ιδιαίτερο”;

Σήμερα που τα ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ της PALSO έχουν κατακτήσει τις υψηλότερες βαθμίδες στην ξενόγλωσση διδασκαλία, διαθέτουν τις πιο εξελιγμένες τεχνικές και αποτελούν μακράν το καλύτερο που μπορεί να προσφέρει ο γονέας στο παιδί του, εμείς πιστεύουμε ότι το “Ιδιαίτερο μάθημα” μπορεί να λειτουργήσει μόνο ως ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ και ΟΧΙ σαν σχολείο. Ο ρόλος του σχολείου ανήκει δικαιωματικά και αποδεδειγμένα στα ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ .


Συμβουλή: Για όσους παρ’όλα αυτά καταλήξουν στη λύση του «Ιδιαιτέρου», ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΕΓΑΛΗ στην επιλογή του καθηγητή. Είναι ο άνθρωπος που μπορεί να οδηγήσει το παιδί σας στην απόλυτη επιτυχία ή αποτυχία. Καλό είναι να ζητήσετε να δείτε άδεια διδασκαλίας και να συζητήσετε τη μέθοδο διδασκαλίας που χρησιμοποιεί. Επίσης έγινε γνωστό ότι οι εξεταστικοί φορείς θα ζητούν από τον φορέα που δηλώνει τον μαθητή για οποιαδήποτε εξέταση να παρέχει το ΑΦΜ του, είτε είναι ΚΞΓ είτε καθηγητής ιδιαιτέρων μαθημάτων. Στην περίπτωση αυτή είναι αναγκαίο να έχουν κοπεί τα ανάλογα παραστατικά, που μόνο ένας νόμιμος φορέας μπορεί να χορηγήσει.

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ Σύλλογος ΙΚΞΓ PALSO Κοζάνης Γρεβενών