Δίχως τη συμμετοχή των Τμημάτων Ξένων Γλωσσών & Φιλολογιών των ΑΕΙ και των επιστημονικών ενώσεων των εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών πραγματοποιήθηκε στις 02/10/2014 σύσκεψη με θέμα τον καθορισμό κριτηρίων για την χορήγηση επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας

Η Πρόεδρος του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ κ Φρειδερίκη Μπατσαλιά με έγγραφό ζητεί με έγγραφό της από τον Υπουργό Παιδείας κ. Α.Λοβέρδο να κληθούν και τα Πανεπιστήμια. Ανάλογη κίνηση προετοιμάζουν και οι επιστημονικές ενώσεις των εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών


Δεν είναι δυνατόν τέτοια ζητήματα να καθορίζονται ερήμην των άμεσα ενδιαφερομένων!


Αθήνα, 3-10-2014

Αριθ. Πρωτ.: 79


Προς: – Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων καθ. κ. Α. Λοβέρδο

– Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Α. Δερμετζόπουλο

– Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας κ. Α. Κυριαζή

Κοιν.: – Πρύτανη Ε.Κ.Π.Α. καθ. κ. Θ. Φπρτσάκη

– Αναπληρωτή Πρύτανη Ε.Κ.Π.Α. καθ. κ. Κ. Μπουραζέλη

– Προέδρους Ξενόγλωσσων Τμημάτων Ε.Κ.Π.Α. και Α.Π.Θ.

– Συλλόγους Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας

– Ο.Λ.Μ.Ε.

– Ο.Ι.Ε.Λ.Ε

– PALSO


Θέμα: Μη πρόσκληση του Τμήματός μας σε σύσκεψη με θέμα τον καθορισμό κριτηρίων για την χορήγηση επάρκειας διδασκαλίας ξένης γλώσσας

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι χθες, 2/10/2014, πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο σύσκεψη με θέμα τον καθορισμό κριτηρίων για την χορήγηση επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας στην οποία δεν προσκληθήκαμε.


Οι θέσεις των Ξενόγλωσσων Τμημάτων, τόσο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών όσο και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είναι, εδώ και δεκαετίες, γνωστές και έχουν κατατεθεί πολλάκις εγγράφως σε όλους τους Υπουργούς Παιδείας και στις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου.

Σας επισυνάπτουμε την πλέον πρόσφατη έκκλησή μας, ώστε κατά την θεσμοθέτηση κριτηρίων για τον θεσμό της επάρκειας να ληφθούν υπόψη επιστημονικά, παιδαγωγικά και ακαδημαϊκά κριτήρια, όπως και κοινωνικοί και οικονομικοί παράμετροι, στοιχεία τα οποία έχουν επεξεργαστεί τα Ξενόγλωσσα Τμήματα και τα οποία θεωρούμε ότι ως δημόσιοι λειτουργοί οφείλουμε να τα θέσουμε υπόψη Σας.

Κύριε Υπουργέ,

ευελπιστώντας ότι η μη πρόσκλησή μας στην σχετική σύσκεψη οφείλεται σε αβλεψία, αναμένουμε να έχουμε μια συνάντηση μαζί Σας, καθώς έχουμε έμπρακτα αποδείξει ότι υπηρετούμε ευσυνείδητα τη Δημόσια Παιδεία και θεωρούμε ότι μπορούμε να συμβάλλουμε στην προσπάθεια για αναβάθμισή της.


Με ιδιαίτερη εκτίμηση

*Η υπογραφή έχει τεθεί στο πρωτότυπο που παραμένει στο αρχείο του Τμήματος.

Φρειδερίκη Μπατσαλιά

Καθηγήτρια Γερμανικής Γλωσσολογίας

Πρόεδρος του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Πανεπιστημιούπολη – Ζωγράφου Τ.Κ. 15784, Αθήνα


http://users.uoa.gr/~fbatsal/

Prof. Dr. Friederiki Batsalia

Leiterin des Fachbereichs Deutsche Sprache und Literatur Universität Athen Panepistimioupoli – Zografou GR, 15784 Athen


Για να διαβάσετε την τοποθέτηση του ΤΓΓΦ του ΕΚΠΑ πατήστε εδώ

Για να διαβάσετε την επιστολή της κ. Μπατσαλιά πατήστε εδώ

——————————————————————————————

10.08.2014 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΚΞΓ

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014 και ώρα 11:00 π.μ. προγραμματισμένη συνάντηση του Προέδρου και Ταμία της ΠΟΙΚΞΓ (PALSO) Γιάννη Μιχαηλίδη και Σόλωνα Ευαγγελόπουλου αντίστοιχα παρουσία του Προέδρου της διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων βουλευτή Καρδίτσας της Ν.Δ. Σπύρου Ταλιαδούρου με τον Υπουργό Παιδείας κο Ανδρέα Λοβέρδο στο γραφείο του στο Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.


Στη συνάντηση τέθηκαν θέματα που αφορούν τη σχέση των Κ.Ξ.Γ. με τον

ΕΟΠΠΕΠ. Επίσης τέθηκε το θέμα της πιστοποίησης της ξένης γλώσσας που ως γνωστό έχει και από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών καταγγελθεί ως ανεξέλεγκτη, διαβλητή και αναξιόπιστη διαδικασία αφού οι πιστοποιούντες φορείς γλωσσομάθειας στη χώρα μας χορηγούν πιστοποιητικά πολλαπλών διαφορετικών στόχων και κρίσεων, χωρίς σαφή περιγραφή των γνώσεων και ικανοτήτων δημιουργώντας έτσι διάκριση μεταξύ της εγκυρότητας αλλοδαπών και ελληνικών εξεταστικών φορέων πιστοποίησης.


Προβλήθηκε η ανάγκη συνολικής και ουσιαστικής αναμόρφωσης του νομοθετικού καθεστώτος χορήγησης επάρκειας διδασκαλίας, ούτως ώστε να εξασφαλίζεται ότι η διαδικασία θα πληροί όλα τα απαιτούμενα παιδαγωγικά και γλωσσολογικά κριτήρια. Στο πλαίσιο αυτό προτάθηκε στον Υπουργό να ανατεθεί στα Α.Ε.Ι. τόσο η σύνταξη μελέτης αναφορικά με τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις που πρέπει να διαθέτει ο διδάσκων την ξένη γλώσσα, όσο και η εκπαίδευση στα παιδαγωγικά μαθήματα, μέσω των μονάδων διά βίου εκπαίδευσης των Α.Ε.Ι. είτε στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.Τονίστηκε επίσης και η κατάταξη της ικανότητας διδασκαλίας ξένων γλωσσών σε συγκεκριμένες βαθμίδες του εθνικού πλαισίου προσόντων ενώ αναφορά έγινε στην πρόσφατη κατάργηση του γνωμοδοτικού οργάνου Συμβουλίου Θεμάτων Ιδιωτικής Εκπαίδευσης (ΣΘΙΕ) κατά τη διαδικασία χορήγησης από τον Υπουργό Παιδείας βεβαίωσης επάρκειας διδασκαλίας ξένων γλωσσών που αποτελεί ένα θετικό βήμα προς την σωστή κατεύθυνση.

Επίσης εξέφρασαν το πάγιο αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ξένων Γλωσσών για τη δημιουργία φορέα Διαπίστευσης όλων των φορέων Πιστοποίησης που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας ώστε να υπάρξει έλεγχος και αξιολόγηση αυτών.


Η συνάντηση διεξήχθη σε θετικότατο κλίμα και ο κύριος υπουργός δεσμεύτηκε για την παρουσίαση προτάσεων προς διαβούλευση μέσα στο επόμενο τρίμηνο καθώς και για την τελική επίλυση των θεμάτων που αφορούν την επάρκεια και την διαπίστευση. Η συνάντηση διήρκεσε μία ώρα και ήταν πλήρως αποδοτική.

08.08.2014 Στο θέμα της επάρκειας έκανε σήμερα παρέμβαση η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών (ΟΙΕΛΕ), με την οποία ζητείται να προβεί ο Υπουργός Παιδείας άμεσα, σύμφωνα με την εξουσιοδοτική πράξη του νόμου 4250/14, σε ρύθμιση του θέματος. Στο έγγραφο αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Ορισμένοι εξ αυτών των τίτλων (π.χ. το Proficiency) αυθαίρετα χρησιμοποιούνται ως πιστοποιήσεις επάρκειας διδασκαλίας ξένης γλώσσας. Όμως εδώ οφείλουμε να υπογραμμίσουμε ότι άλλο είναι η πιστοποίηση καλής χρήσης μιας ξένης γλώσσας και άλλο η επάρκεια διδασκαλίας της. Διότι στη δεύτερη περίπτωση αυτός που θέλει να διδάξει μια ξένη γλώσσα θα πρέπει να έχει πρώτα απ’ όλα πιστοποιητικό διδακτικής επάρκειας, όπως ορίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία. Η εισροή χιλιάδων κατόχων απλών πιστοποιητικών (αμφίβολης νομιμότητας, επαναλαμβάνουμε) καλής γνώσης ξένης γλώσσας στο χώρο της διδασκαλίας ξένων γλωσσών αφενός μεν καταδικάζει τους καθ’ ύλην αρμόδιους για να διδάξουν ξένες γλώσσες πτυχιούχους των ξένων φιλολογικών τμημάτων, ή των παιδαγωγικών τμημάτων στην ανεργία, ή στη μισθολογική υποβάθμιση, αφετέρου δε ναρκοθετεί την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, τις οποίες οι πολίτες πληρώνουν ακριβά, καθώς μεγάλο μέρος των εκπαιδευτών δεν διαθέτουν ακαδημαϊκά την παιδαγωγική επάρκεια».

Για να διαβάσετε ολόκληρη την επιστολή της ΟΙΕΛΕ πατήστε εδώ

——————————————————————————————————————

Περί διδασκαλίας ξένων γλωσσών


Κύριε διευθυντά


Τις τελευταίες μέρες έχει ενταθεί ο θόρυβος λόγω της αναμονής για την απόφαση εκδίκασης περί κατάργησης της «επάρκειας διδασκαλίας» ξένων γλωσσών. Πρόκειται για ένα θεσμό αθέμιτο, αναχρονιστικό, κατακριτέο, που χρήζει εξοβελισμού από τα μαθησιακά δρώμενα της χώρας μας. Θεσπίστηκε και ισχύει από το 1940 (Α.Ν. 2545), σύμφωνα με τον οποίο δινόταν τότε, λόγω εθνικών αναγκών, η δυνατότητα στον κάθε πιστοποιημένο γλωσσομαθή πολίτη της χώρας να προσφέρει τις γνώσεις του σε μία ξένη γλώσσα… καταλαμβάνοντας αντίστοιχη θέση εκπαιδευτικού, χωρίς αποπεράτωση βασικών πανεπιστημιακών, προπτυχιακών σπουδών! Ο θεσμός αυτός, όμως, διατηρήθηκε μέχρι και σήμερα, ενώ περιορίστηκε στον ανεξέλεγκτο εκπαιδευτικά ιδιωτικό τομέα.

Συντετριμμένη η εκπαιδευτική κοινωνία πτυχιούχων καθηγητών ξένων γλωσσών γεύεται καθημερινά την ανεργία, την αναξιοκρατία και τις κοινωνικές αδικίες κατά παράβαση των καθιερωμένων ηθικών, κοινωνικών και νομικών αρχών. Έτσι, και σύμφωνα με το παραπάνω νομοσχέδιο, προκύπτουν άτομα αμόρφωτα ως προς το πεδίο επαγγελματικής τους απασχόλησης, ανεκπαίδευτα, ανειδίκευτα και ακατατόπιστα να υπάγουν τους εαυτούς τους στο αξίωμα του «καθηγητή ξένων γλωσσών». Ο παρασιτικός αυτός τρόπος απασχόλησης των «επαρκειούχων», που παρεκκλίνει εξαιρετικά ακόμα και από τις ελάχιστες απαραίτητες προϋποθέσεις πρόσληψης ενός εκπαιδευτικού ξένων γλωσσών στην επίσημη δημόσια ή ιδιωτική εκπαίδευση, υπονομεύει την ποιότητα γλωσσομάθειας, ενώ τροφοδοτείται εδώ και δεκαετίες από αρκετούς «επαρκειούχους», λαοπλάνους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων ξένων γλωσσών. Οι συγκεκριμένοι βαφτίζουν τους εαυτούς τους «επιχειρηματίες» ή «εκπαιδευτικούς», παραπλανώντας αφελείς γονείς, οι οποίοι εγγράφουν τα παιδιά τους σε προγράμματα εκμάθησης ξένων γλωσσών αμφίβολης αποτελεσματικότητας, «συμπαθητικού προσωπικού» και εξαιρετικά μεγάλης διάρκειας φοίτησης. Μοναδικός μαθησιακός στόχος έχει καταντήσει η στείρα πιστοποίηση γλωσσομάθειας σύμφωνα με εσωτερικά συστήματα αξιολόγησης από ιδιωτικούς φορείς, απομακρύνοντας με καταφρόνηση ακόμα και εξετάσεις όπως αυτές του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, που απαιτούν εξειδικευμένους, πτυχιούχους εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα αδυνατούν να προσαρμοστούν στις επιταγές του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες ή των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών.

Καλούνται οι γονείς να είναι προσεκτικότεροι και να ζητούν αναλυτικό βιογραφικό των «εκπαιδευτικών», που αναλαμβάνουν τη γλωσσομάθεια των παιδιών τους.

Δαμιανός Νεράντζης – Καθηγητής ΠΕ 07

ΠΗΓΗ: “Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

————————————————————————————————-

18.05.2014 Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 4250/2014 (ΦΕΚ 74/Α’/26-3-2014) ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Αρβανιτόπουλος θα έπρεπε εντός ενός (1) μηνός (δηλ. μέχρι τις 26/4) να καθορίσει με Υπουργική Απόφαση τα κριτήρια για τη χορήγηση επάρκειας προσόντων διδασκαλίας Ξένης γλώσσας. Οι πιέσεις που ασκούνται στην πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ, ώστε στο καθεστώς που θεσπίστηκε πριν το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο (με τον Αναγκαστικό Νόμο 2545 του 1940) να μην αλλάξει απολύτως τίποτα, φαίνεται έως σήμερα να έχουν αποτέλεσμα.

Τα συμφέροντα, που θέλουν να διδάσκουν με μισθούς πείνας στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών απλοί κάτοχοι πιστοποιητικών γλωσσομάθειας επιπέδου Γ2 και το Κράτος να συνεχίζει να τους βαπτίζει «Καθηγητές» φαίνεται πως έχουν ισχυρές προσβάσεις, που φτάνουν μέχρι του σημείου, ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων να μην εφαρμόζει το νόμο που ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων!

Υπενθυμίζουμε πως στις 9 Απριλίου 2012 αποσύρθηκε από τη Βουλή από τον τότε Υπουργό Παιδείας Καθηγητή Γεώργιο Μπαμπινιώτη η τροπολογία για τη θέσπιση κριτηρίων στη χορήγηση της επάρκειας διδασκαλίας ξένων γλωσσών. Σε δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με το θέμα αναφερόταν: «Αποσύρθηκε η προτεινόμενη ρύθμιση για τον καθορισμό ενιαίων κριτηρίων χορήγησης της διδακτικής επάρκειας. Μολονότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση επίλυσης υπαρκτών προβλημάτων, απαιτεί περαιτέρω διάλογο με τους ενδιαφερομένους και τα Πανεπιστήμια»

————————————————————————————————-


Η απλούστευση της διαδικασίας χορήγησης επάρκειας για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε φροντιστήρια ορίζεται στις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 4250/2014 (ΦΕΚ 74/Α’/26-3-2014):

1. Η φράση «μετά γνώμην του Εποπτικού Συμβουλίου Ιδιωτικής Εκπαιδεύσεως» της παρ. 4 του άρθρου 70 του α.ν. 2545/1940 «Περί ιδιωτικών σχολείων − φροντιστηρίων και οικοτροφείων» καταργείται.

2. Το παράβολο των πενήντα (50) ευρώ για τη χορήγηση επάρκειας προσόντων για διδασκαλία ξένων γλωσσών καταργείται. Από τη δημοσίευση του νόμου αυτού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως αρχίζει η ισχύς της παρούσας παραγράφου και παύουν να ισχύουν όλες οι διοικητικές πράξεις που αφορούν στη σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία του ανωτέρω Συμβουλίου, καθώς και εκείνες που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση των παραπάνω διατάξεων.

3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται εντός ενός (1) μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, καθορίζονται τα κριτήρια για τη χορήγηση επάρκειας προσόντων διδασκαλίας ξένης γλώσσας, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

Επισημαίνεται ότι όλες οι αιτήσεις που θα κατατεθούν στη Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης Τμήμα Γ’ του Υ.ΠΑΙ.Θ. στο διάστημα από 26/3/2014 έως την έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης καθορισμού κριτηρίων θα παραμείνουν σε εκκρεμότητα.

deutsch.gr