8/4/12

Διαβάστε επίσης

Τα μυστικά της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων

6/4/12

Διάταξη του υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με την οποία προβλέπεται τετράμηνη παράταση για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος σχετικά με τη ρύθμιση θεμάτων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου

του υπουργείου Ανάπτυξης , Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος – Νέα Εταιρική Μορφή – Σήματα – Μεσίτες Ακινήτων – Ρύθμιση θεμάτων Ναυτιλίας, Λιμένων και Αλιείας και άλλες διατάξεις» .

Ο υπουργός Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτης αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά του, ενημερώθηκε ότι βάσει προηγούμενης διάταξης (ν. Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα έπρεπε να εκδοθεί μέχρι την 4η Μαΐου. Ωστόσο, τα χαρακτηριστικά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι ιδιαίτερα και δεν προσιδιάζουν με αυτά των υπόλοιπων υπαλλήλων του δημόσιου τομέα ενώ για ένα τόσο σοβαρό θέμα, το οποίο και τέθηκε στις συναντήσεις του Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με τις Ομοσπονδίες, χρειάζεται να υπάρξει διάλογος με τους εκπαιδευτικούς, αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.

Ως εκ τούτου, ο υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης ζήτησε και έλαβε τετράμηνη παράταση, ώστε να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες έκδοσης του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος .

Η τροποποιηθείσα διάταξη έχει ως εξής:

β) Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθορίζονται τα όργανα, η διαδικασία και τα κριτήρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και η βαρύτητα των επί μέρους κριτηρίων για την προαγωγική εξέλιξη και την αξιολόγηση της θητείας των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης. Το προεδρικό διάταγμα εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας τεσσάρων (4) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας αυτής εφαρμόζονται και για τους εκπαιδευτικούς της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι διατάξεις των άρθρων 7, 8 και 9 του ν. 4024/2011.


esos.gr

Σχετικό έγγραφο

Posted Image

πηγη alfavita.gr

2/3/12

Η γνώση ξένων γλωσσών συμμετέχει στην τελική βαθμολογία από 5-10%.

Ο χρόνος πιέζει η τρόικα έχει απαιτήσει 15.000 απολύσεις και αν και κανείς δεν συνδέει τις γραπτές εξετάσεις με τις απολύσεις προσωπικού όλα δείχνουν πως σε μεγάλο βαθμό θα κρίνουν τις θέσεις στους οργανισμούς.

Όλα δείχνουν ότι με βάση τις προτάσεις των Γάλλων εμπειρογνωμόνων και με τη συμβολή του ΑΣΕΠ θα καθοριστεί ένα ερωτηματολόγιο με 80 ερωτήσεις στο οποίο κατά περίπτωση θα υπάρχουν και οι ανάλογες απαντήσεις μεταξύ των οποίων θα έχει να επιλέξει ο εξεταζόμενος.

Από τις 80 ερωτήσεις οι 40 θα αφορούν σε γενικά διοικητικά θέματα και οι 40 θα είναι εξειδικευμένες ανά κλάδο.

Το τέστ θα έχει διάρκεια τουλάχιστον 2 ώρες και τα αποτελέσματα θα βγαίνουν αυτόματα αφού η αξιολόγηση θα γίνει μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Το γραπτό τεστ θα "δώσει" το 20% της τελικής αξιολόγησης του εξεταζόμενου.

Σύμφωνα με την εφημερίδα το "Έθνος" το 25 με 30% της βαθμολογίας θα κρίνει η εκπαίδευση του κάθε υπαλλήλου (πτυχία κλπ), άλλο ένα 10-15% θα κρίνεται από την επιμόρφωση, μεγάλο βαρύτητα θα έχει εμπειρία, ως και 35% της βαθμολόγησης και ένα 5-10% θα λαμβάνεται υπόψη η γνώση ξένων γλωσσών.

Γραπτό τεστ για τους δημοσίους υπαλλήλους

Μέχρι τα τέλη του έτους όλοι οι εργαζόμενοι θα καθίσουν στα... θρανία για να «βαθμολογηθούν» οι σπουδές, οι ικανότητες, οι ξένες γλώσσες και η πείρα που διαθέτουν. Πόσο «μετράει» κάθε κατηγορία

Με μοριοδότηση των τυπικών προσόντων και της εμπειρίας αλλά και γραπτές εξετάσεις, θα «βαθμολογηθούν» όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι εντός του 2012 αρχής γενομένης από τον Ιούνιο, με στόχο να κριθεί η ικανότητα του προσωπικού για τη θέση που κατέχει.

Το πλαίσιο κριτηρίων αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων που έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, το οποίο αποκαλύπτει σήμερα το «Εθνος», έχει συμφωνηθεί σχεδόν στο σύνολό του από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και τους εμπειρογνώμονες του γαλλικού κράτους, που παρέχουν τεχνική βοήθεια για τα θέματα της δημόσιας διοίκησης.

Τα κριτήρια αξιολόγησης δεν αφορούν πρόσληψη ή προαγωγή αλλά αποκλειστικά την αξιολόγηση του προσωπικού για τη θέση που κατέχει, επισημαίνουν υψηλόβαθμα στελέχη της διοικητικής ιεραρχίας του αρμόδιου υπουργείου.

Οργανόγραμμα

Παράλληλα, θα πραγματοποιηθεί και η αξιολόγηση των νέων οργανογραμμάτων σε υπουργεία και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, στα οποία θα «κουμπώσουν» οι δημόσιοι υπάλληλοι αντίστοιχων ειδικοτήτων που διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα.

Στην αξιολόγηση θα «βαθμολογηθούν» τα τυπικά προσόντα αλλά και οι δεξιότητες κάθε υπαλλήλου που θα αξιολογηθούν με γραπτό τεστ.

Οι ικανότητες και δεξιότητες του προσωπικού θα διερευνηθούν κατά κλάδο, με την παράθεση ειδικών ερωτημάτων, αφού στο Δημόσιο δεν υπάρχουν περιγράμματα θέσεων εργασίας και το προσωπικό προσλαμβάνεται ανά κλάδο. Οι τομείς αξιολόγησης του προσωπικού που θα τεθούν υπό αξιολόγηση θα έχουν διαφορετικούς δείκτες βαρύτητας ανά εκπαιδευτική κατηγορία, οι οποίοι θα προσμετρηθούν στο τελικό σύνολο (100%).

Συγκεκριμένα, σε κάθε υπάλληλο θα βαθμολογούνται:

1. Οι σπουδές στις οποίες θα υπολογίζονται και τα πτυχία που διαθέτει και δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο εργασίας. Ο βαθμός βαρύτητας στην τελική βαθμολογία θα κυμαίνεται (ανά εκπαιδευτική κατηγορία) μεταξύ 25-30%.

2. Η επιμόρφωση που έχει λάβει ο υπάλληλος με βαθμό βαρύτητας στην τελική βαθμολογία από 10-15%.

3. Η εμπειρία που διαθέτει από προηγούμενη προϋπηρεσία. Στη συγκεκριμένη κατηγορία θα συνυπολογίζεται και η εμπειρία που τυχόν διαθέτει από τον ιδιωτικό τομέα. Το συγκεκριμένο κριτήριο θα υπολογίζεται στην τελική βαθμολογία από 30-35%.

4. Η γνώση ξένων γλωσσών (συμμετοχή στην τελική βαθμολογία απ[ό 5-10%).

5. Οι δεξιότητες και οι ικανότητες του προσωπικού όπου θα αξιολογηθούν με γραπτή εξέταση. Η βαθμολογία των δεξιοτήτων θα καταλαμβάνει το 20% της τελικής αξιολόγησης.


ΠΗΓΗ: motsiolassideris.blogspot.com

31/3/12

Την συμμετοχή στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων και των εκπαιδευτικών, φέρνει με τροπολογία που κατέθεσε αργά το απόγευμα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας κ. Γιώργος Μπαμπινιώτης.

Η απόφαση ήταν ειλημμένη εδώ και αρκετούς μήνες, όμως αναβαλλόταν συνεχώς μπροστά στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2013 και βάση αυτής από το 2014 θα ορίζονται οι προϊστάμενοι των διάφορων υπηρεσιών και διευθύνσεων.

Σε περίπτωση που κριθεί από την Τρόικα και την ελληνική κυβέρνηση ότι χρειάζονται περικοπές εκπαιδευτικών η αξιολόγηση θα καθορίσει ποιοι θα είναι αυτοί που θα απομακρυνθούν από τα σχολεία. Δηλαδή όπως θα ισχύσει σε όλο τον υπόλοιπο στενό δημόσιο τομέα, όπως είχε γράψει προ εβδομάδων το Πρώτο Θέμα.

Τα κριτήρια αξιολόγησης, η διαδικασία και τα όργανα που θα την αναλάβουν θα καθορίζονται μετά από προεδρικό διάταγμα ύστερα από πρόταση των υπουργώ Διοικητικής Μταρρύθμισης και Παιδείας. Το προεδρικό διάταγμα θα καθορίζει και την «βαρύτητα των επί μέρους κριτηρίων για την προαγωγική διαδικασία και την αξιολόγηση της θητείας των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης».

Το προεδρικό διάταγμα αναμένεται να εκδοθεί μέσα σε τέσ
σερις μήνες από την στιγμή δημοσίευσης του νόμου.

Η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών



Spoiler


Posted Image



protothema.gr με στοιχεια απο alfavita

Posted Image

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

29/3/12

Πώς λειτουργεί το νέο σύστημα

Τα κριτήρια αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων και υπηρεσιακών μονάδων

Ένα πρωτόγνωρο για την ελληνική δημόσια διοίκηση, σύστημα αξιολόγησης των υπαλλήλων και των υπηρεσιακών μονάδων, που θα έχει άμεση επίπτωση στην εξέλιξη της καριέρας των εργαζομένων στο δημόσιο, την ιεραρχία και τη μισθολογική τους προαγωγή, με βασικό στοιχείο και τη συγκριτική αξιολόγηση μεταξύ των υπαλλήλων, περιλαμβάνει το Προεδρικό Διάταγμα που παρουσίασε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας.

Το Προεδρικό Διάταγμα περιλαμβάνει και μία σειρά από καινοτομίες, όπως:

Το «συμβόλαιο απόδοσης» που θα υπογράφει ο κάθε εργαζόμενος με τον προϊστάμενο του. Στο συμβόλαιο αυτό «θα αναφέρονται λεπτομερώς, σαν να πρόκειται για κάποιο πρωτόκολλο, οι στόχοι που τίθενται, το χρονοδιάγραμμα μέσα στο οποίο πρέπει να υλοποιηθούν, τα αναμενόμενα αποτελέσματα, οι δείκτες μέτρησης βάσει των οποίων μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα για το αν επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί».

Τριμηνιαίο έλεγχο σε υπηρεσίες και άτομα για την πορεία υλοποίησης των στόχων. Κάθε στόχος θα έχει συγκεκριμένο δείκτη απόδοσης. Τον κάθε υπάλληλο δεν θα τον αξιολογεί ο άμεσος προϊστάμενος του, αλλά ο προϊστάμενος της αμέσως υπερκείμενης οργανικής μονάδας, στην οποία υπηρετεί ο αξιολογούμενος υπάλληλος.

Ο υπάλληλος θα έχει δικαίωμα ένστασης στην τελική αξιολόγηση, ενώ τη διαδικασία θα την εποπτεύει το νεοσυσταθέν επταμελές Συμβούλιο Εποπτείας Αξιολόγησης.

Στο Διάταγμα προβλέπεται, επίσης, η χορήγηση επιδομάτων που συνδέονται με τη διαδικασία αξιολόγησης: επίδομα κινήτρου επίτευξης στόχων και επίδομα επίτευξης δημοσιονομικών στόχων (τις υπηρεσιακές μονάδες που θα το λαμβάνουν θα τις καθορίσει το υπουργείο Οικονομικών).


Βασικοί στόχοι

Η αποτίμηση και η συγκριτική εξέταση των προσόντων των υπαλλήλων για τη βαθμολογική και τη μισθολογική τους εξέλιξη.

Η παροχή κινήτρων σε κάθε αξιολογούμενο υπάλληλο για τη βελτίωση των ικανοτήτων και της υπηρεσιακής του απόδοσης.

Η ορθή διαχείριση και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού σε μια υπηρεσία για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του.

Η ορθολογική και αποτελεσματική οργάνωση και στελέχωση των οργανικών μονάδων του δημόσιου και των λοιπών φορέων του δημόσιου.


Σημειώνεται ότι το νέο σύστημα αξιολόγησης θα τεθεί σε ισχύ από το 2013, αλλά οι πρώτες κρίσεις αναμένεται να γίνουν το 2014, κάτι που σημαίνει ότι μέχρι τότε δεν προβλέπεται να δοθούν προαγωγές και πριμ παραγωγικότητας, όπως προβλέπονται στο νέο μισθολόγιο.

Κριτήρια αξιολόγησης

Για την αξιολόγηση των διοικητικών ικανοτήτων των προϊσταμένων γενικών διευθύνσεων και των προϊσταμένων διευθύνσεων, τμημάτων κλπ, λαμβάνονται υπόψη, ανάλογα με τη θέση ευθύνης την οποία κατέχουν και τα καθήκοντα που ασκούν, τα ακόλουθα στοιχεία:

Ικανότητα στρατηγικού σχεδιασμού

Ηγετική ικανότητα

Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού

Ικανότητα εκπροσώπησης της υπηρεσίας

Γνώση Αντικειμένου

Πρωτοβουλία

Ικανότητα λήψης αποφάσεων

Διαχείριση Προβλημάτων

Επικοινωνία


Για την αξιολόγηση των διοικητικών ικανοτήτων των υπαλλήλων ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ, λαμβάνονται υπόψη η γνώση του αντικειμένου, η διάθεση για ανάπτυξη - επιμόρφωση, η ικανότητα προσαρμογής, η οργανωτικότητα, η πρωτοβουλία, η αντιμετώπιση προβλημάτων και η επικοινωνία.

Για την αξιολόγηση της συμπεριφοράς των υπαλλήλων στην υπηρεσία λαμβάνονται υπόψη, ανάλογα με τα καθήκοντα που ασκούν, τα ακόλουθα στοιχεία: Η ικανότητα συνεργασίας με τους συναδέλφους τους, η ευπρεπής συμπεριφορά προς τους πολίτες και η έγκαιρη και με πληρότητα εξυπηρέτηση αυτών κατά τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους.

Για την αξιολόγηση της απόδοσης των υπαλλήλων λαμβάνονται υπόψη, ανάλογα με τα καθήκοντα που ασκούν, τα ακόλουθα στοιχεία, τα οποία στο εξής καλούνται «δείκτες»:

Ο βαθμός επίτευξης των στόχων

Ο χρόνος εκτέλεσης

Η κανονικότητα του ρυθμού εκτέλεσης των καθηκόντων

Η ορθολογική διαχείριση των παρεχόμενων από την υπηρεσία πόρων


Οι ειδικοί δείκτες μέτρησης του παραγόμενου έργου.

Τέλος, διευκρινίζεται ότι για να λάβει κάποιος το πριμ παραγωγικότητας πρέπει να επιτύχει τους στόχους των υπηρεσιακών μονάδων. Δηλαδή, αν μία υπηρεσιακή μονάδα πετύχει τους στόχους οι οποίοι έχουν τεθεί, τότε οι υπάλληλοι θα λάβουν το επίδομα, ανεξαρτήτως του αν έχουν πετύχει τους ατομικούς στόχους.


Επιπλέον, σημειώνεται ότι η τελική βαθμολόγηση της απόδοσης του υπαλλήλου, εξαρτάται από το περιβάλλον το οποίο κινείται. Αν ένας υπάλληλος πετύχει το 90% των στόχων του και η υπηρεσιακή μονάδα πετύχει το 70% τότε ο υπάλληλος αυτός σημαίνει ότι εργάστηκε σε ένα περιβάλλον το οποίο δεν είναι ιδανικό, με αποτέλεσμα να μπορεί να διορθώσει τη βαθμολογία του προς τα πάνω.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

inital.grPosted Image