Της Χαράς Καλημέρη

Νέα οπισθοχώρηση εκ μέρους του υπουργού Παιδείας. Υστερα από την προσπάθειά του να «παγώσει» η εφαρμογή του νόμου για τα ΑΕΙ, ο κ. Μπαμπινιώτης βάζει τώρα στο «ράφι» το σχεδιασμό της προηγούμενης ηγεσίας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ξεκινώντας διάλογο από μηδενική βάση για το θέμα. Παράλληλα, διαβεβαιώνει ότι η αξιολόγηση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και δεν θα οδηγεί σε απολύσεις.

Προσχέδιο

<< «Οποιοδήποτε προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είχε συνταχθεί στο παρελθόν από υπηρεσιακούς παράγοντες ούτε είναι σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου ούτε τη δεσμεύει» έσπευσε να δηλώσει ο υπουργός Παιδείας χθες το πρωί, λίγο πριν συναντηθεί με τους εκπροσώπους των δασκάλων (ΔΟΕ), των καθηγητών (ΟΛΜΕ) και των εκπαιδευτικών ιδιωτικών σχολείων (ΟΙΕΛΕ), αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν είχε ενημερωθεί για το προσχέδιο του Π.Δ. σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που είχε συνταχθεί επί υπουργίας Άννας Διαμαντοπούλου. Από την πλευρά τους, όμως, στελέχη του επιτελείου της νυν υπουργού Ανάπτυξης αναφέρουν ότι ο σχετικός φάκελος είχε παραδοθεί στον κ. Μπαμπινιώτη.

Παράλληλα, εντύπωση προκαλεί ότι ο κ. Μπαμπινιώτης στην πρώτη, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, συνάντηση με τους εκπροσώπους του Τύπου, είχε αναφερθεί εκτενώς στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, λέγοντας ότι θα είναι διαφορετικού τύπου από αυτή των δημοσίων υπαλλήλων και πως οι λεπτομέρειες του συστήματος εξετάζονταν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου προκειμένου να προωθηθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.

Το προσχέδιο του Π.Δ., που είχε παρουσιαστεί από την «ΗτΣ» στις 7/4, προέβλεπε ότι η αξιολόγηση θα αφορά σε δύο πεδία -την απόδοση των εκπαιδευτικών στο διδακτικό έργο και τις ικανότητες και τον επαγγελματισμό τους- και θα περιλαμβάνει συνολικά 20 κριτήρια. Αναφορά για επιπτώσεις μιας ενδεχόμενης αρνητικής αξιολόγησης των μόνιμων εκπαιδευτικών δεν υπήρχε, αλλά στην περίπτωση των νεοδιόριστων γινόταν σαφές ότι οδηγούσε στη μη μονιμοποίησή τους. Πλέον, οι τελικές αποφάσεις για την αξιολόγηση παραπέμπονται στη νέα κυβέρνηση.

Ο διάλογος πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός τετραμήνου, ώστε η διαδικασία να τεθεί σε εφαρμογή με την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς. «Η αξιολόγηση θα αφορά σε όλα τα επίπεδα και αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Έχει καθαρώς διαπιστωτικό – βελτιωτικό και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα, ενώ δεν συνδέεται με απολύσεις» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας.

«Κόκκινες γραμμές»

Από την πλευρά τους, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες διεμήνυσαν ότι δεν πρόκειται να δεχθούν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης να συνδεθούν με τη βαθμολογική και τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και προειδοποίησαν ότι σε μια τέτοια περίπτωση η αντίδρασή τους «θα είναι τέτοια που όμοιά της δεν έχει υπάρξει στο παρελθόν».

«Η ΟΛΜΕ θα εξετάσει το ζήτημα και θα επανέλθει, πλην όμως είναι δεδομένο ότι ζητούμε την αποσύνδεση της αξιολόγησης από το μισθό και τη μισθολογική εξέλιξη» τόνισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Νίκος Παπαχρήστος, προσθέτοντας ότι η αξιολόγηση πρέπει να στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού.

Τη θέση ότι η αξιολόγηση δεν θα πρέπει να συνδέεται ούτε με την επίδοση των μαθητών, διατύπωσαν ο πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Κομνηνός Μαντάς και ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ κ. Μιχάλης Κουρουτός, τονίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα οδηγήσει στην όξυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

imerisia.gr

kathoigitis.org