www.kathigitis.org
Πόσο Λύκειο ( Λύκη = πρωινό φώς - χάραμα ) θα είναι το νέο Λύκειο, χωρίς τα οικονομικά;
Τα οικονομικά πάντα ήταν ένα υποτιμημένο μάθημα στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στην εποχή μου, το διδάχτηκα μόνο σαν μάθημα επιλογής, στην Γ΄ Λυκείου και εφόσον είχα ακολουθήσει την 4η δέσμη) .
Έτσι οι περισσότεροι Έλληνες πολίτες έμαθαν :
- Την χρονική αξία του χρήματος , τι είναι επιτόκιο, τι είναι πλαστικό χρήμα, πίστωση ή υποθήκη από τον τραπεζικό υπάλληλο της τράπεζάς τους.
- Τι είναι , μετοχή , χρηματοοικονομική μόχλευση από την χρηματιστηριακή επιχείρηση της γειτονιάς τους.
- Τι είναι ομόλογο από τον γείτονα και τι είναι δομημένο ομόλογο από τον Ευαγγελάτο.
- Τι είναι Α.Ε.Π. , εμπορικό ισοζύγιο , ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, από την "πολιτικά κατευθυνόμενη" φυλλάδα, της αρεσκείας τους.
- Τι είναι ανεργία από τον Στάθη Ψάλτη, ενώ για τον πληθωρισμό από τις Ελληνικές ταινίες του Μουστάκα ...
Και επειδή οι πηγές μαθήσεις που προαναφέρθηκαν δεν ήταν και οι πιο αξιόπιστες , σήμερα ( τα τελευταία χρόνια) χάνει το σπίτι του, από την τράπεζα. Χάνει τις αποταμιεύσεις του, από τις "φούσκες" του χρηματιστηρίου ή τα δομημένα ομόλογα - πυραμίδες . Μαθαίνει εκ των υστέρων πως σαν καταναλωτής έχει δύναμη ( υπόθεση πατάτας, χωρίς μεσάζοντες) .
Ψηφίζει 30 χρόνια συγκεκριμένα κόμματα , όταν ο τελευταίος θετικός προϋπολογισμός του κράτους έγινε το 1980 και το δημόσιο χρέος εκτινάχτηκε πάνω από το 113% το 1993 (όπου και παρέμεινε τα τελευταία χρόνια) . Ενώ σήμερα (την εποχή της κρίσης) η Ισπανία έχει δημόσιο χρέος 75% και παίρνει μέτρα λιτότητας, ώστε να ανταπεξέλθει της κατάστασης ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΡΕΩΣΕΙ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΕΙΕΣ !!! Εμείς "μακάριοι" ή "άσχετοι", τόσα χρόνια (από το 1980 και μετά) καταναλώναμε ή αφήναμε άλλους να καταναλώνουν για εμάς- χωρίς έλεγχο, με φρενίτιδα, χρεώνοντας εμάς τα δισέγγονά μας και στέλνοντας τον λογαριασμό (κεφαλαίου και τοκογλυφικών τόκων, διεθνών νταβατζήδων ) για άμεση πληρωμή, σήμερα, με αίμα...
Και ενώ σε μία περίοδο που η Ελληνική οικονομία έχει τα χάλια της και η επαφή με βασικές οικονομικές έννοιες για κάθε Έλληνα πολίτη είναι απαραίτητες όσο ποτέ, με λύπη διαπιστώσαμε πως το υπουργείο παιδείας όχι μόνο δεν αναβάθμισε το μάθημα των οικονομικών αλλά το εκπαραθύρωσε κιόλας, από το γενικό λύκειο.
Το εκπαραθύρωσε από την πρώτη λυκείου με την υπόσχεση πως θα το μεταφέρει στην δευτέρα λυκείου ως βασικό μάθημα για να είναι πιο ώριμοι οι μαθητές ώστε να το κατανοήσουν καλυτέρα... Για να καταλήξουμε εχθές , να διαβάσουμε στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, ότι τα οικονομικά θα είναι μάθημα επιλογής .
Δηλαδή για να το εμπεδώσουμε καλύτερα ... Θα υπάρχει Έλληνας πολίτης που τελειώνοντας το Γενικό λύκειο - αν δεν έχει επιλέξει το μάθημα των οικονομικών, στην δευτέρα λυκείου ανάμεσα σε τόσα άλλα και πολλά ενδιαφέροντα μαθήματα επιλογής- , θα βγαίνει στην κοινωνία με δικαίωμα ψήφου, χωρίς να γνωρίζει τι είναι ΑΕΠ, ανεργία , παραγωγικός συντελεστής , πληθωρισμός , χρονική αξία του χρήματος , τόκος , επιτόκιο, αγαθό, τιμή, τραπεζικό σύστημα, παραγωγική διαδικασία , κόστος, κρατικές δαπάνες - επενδύσεις, μέτρα καταπολέμησης της ανεργίας - πληθωρισμού , έμμεσος και άμεσος φόρος κλπ.
Βολικός ψηφοφόρος, ε; Η κίνηση αυτή του υπουργείου είναι απόλυτα πολιτική και επιβεβλημένη από περίεργα κέντρα αποφάσεων . Δεν μπορώ να διαγνώσω κάποια άλλη λογική εξήγηση!!!
Στο νέο κρατικό μόρφωμα που ετοιμάζει το ΔΝΤ δεν έχει χώρο ύπαρξης ο πολίτης που γνωρίζει βασικές οικονομικές έννοιες !!!
Για το λόγο αυτό, δεν του τις παρέχουμε στο νέο εκπαιδευτικό σύστημα !!!
Τελειώνοντας και για να προλάβω κάποιους κακεντρεχείς , η αγανάκτηση μου δεν προέρχεται από κάποια συντεχνιακή αγκύλωση , αφού δεν είμαι οικονομολόγος και το συγκεκριμένο μάθημα, δεν το έχω καμιά ανάθεση.
www.kathigitis.org
Παπακωνσταντίνου Κώστας
ΠΕ 18.02 Διοίκηση Επιχειρήσεων