ΕΛΜΕ Σερρών: Πιλοτικά σχολεία – το μεγαλείο της προχειρότητας (17.05.2012)





Ε. Λ. Μ. Ε. Σ .



ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ

Μεραρχίας 13, Σέρρες- ΤΗΛ.& ΦΑΞ : 21324-53266

e-mail : [email protected]



Σέρρες 17-05-2012

Αριθμ. Πρωτ: 75



ΠΡΟΣ :

1. Υπουργείο Παιδείας

2. Εκπαιδευτικούς Περιφερειακής Ενότητας Σερρών

3. ΟΛΜΕ

4. ΜΜΕ



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑΣ



Καταγγελία για τα Πιλοτικά Σχολεία




Το Υπουργείο Παιδείας αιφνιδίασε για μια ακόμη φορά την εκπαιδευτική κοινότητα με την «καινοτομία» του να προχωρήσει σε αλλαγή του τρόπου εξέτασης των ξένων γλωσσών στα Πιλοτικά Γυμνάσια λίγες μέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων. Πρωτοφανές οι μαθητές να εξετάζονται με διαφορετικό τρόπο από το πρόγραμμα διδασκαλίας που παρακολούθησαν!!!!!!!!

Με το Π.Δ 47/2012 οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα Πιλοτικά Γυμνάσια καλούνται να αξιολογήσουν τους μαθητές τους με ένα νέο μοντέλο εξέτασης, παρόλο που οι μαθητές δεν εξοικειώθηκαν με αυτό κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Ο προγραμματισμός της διδασκαλίας σχεδιάστηκε από τους εκπαιδευτικούς με βάση τα δεδομένα που υπήρχαν: το σχολικό βιβλίο και φυσικά τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του μαθήματος και των μαθητών.



Το παράλογο συνεχίζεται με την εξέταση των μαθητών στη δεξιότητα της κατανόησης του προφορικού λόγου (listening) τη στιγμή που το σχολικό βιβλίο δε συνοδεύεται από το αντίστοιχο ηχητικό υλικό (CD). Δηλαδή, ζητείται από τους μαθητές να αξιολογηθούν σε δεξιότητα για την ανάπτυξη της οποίας το ίδιο το Υπουργείο δεν φρόντισε να παράγει και να παρέχει το απαραίτητο υλικό.



Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Σερρών καταγγέλλει την προχειρότητα στο σχεδιασμό της πιλοτικής εφαρμογής των νέων προγραμμάτων σπουδών και τις αιφνιδιαστικές τακτικές που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας εκθέτοντας την εκπαιδευτική διαδικασία. Παραλείψεις και λάθη χαρακτηρίζουν την όλη διαδικασία της πιλοτικής εφαρμογής: ενδεικτικά αναφέρουμε την αναγκαστική επιβολή του πιλοτικού προγράμματος σε σχολεία χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των Συλλόγων Διδασκόντων και φυσικά την απουσία της ουσιαστικής και επαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται το έργο των τελευταίων.



Επιβάλλεται το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει την πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών με γνώμονα την πραγματική μάθηση και την ουσιαστική και ποιοτική εκπαίδευση και φυσικά να αποσύρει άμεσα το αντιπαιδαγωγικό Π.Δ 47/2012.



ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.






Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ



ΠΑΝΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΑΝΙΣΗ ΝΙΚΗ



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Γυμνασίου των σχολείων που εφαρμόζουν πιλοτικά το «Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών» (ΕΠΣ-ΞΓ), οι καθηγητές καλούνται από το ΥΠΔΒΜΘ να αξιοποιήσουν τα δείγματα θεμάτων που βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του «Ψηφιακού σχολείου» (πατήστε εδώ)


---------------------------------------------------------------------------------------------





Επιστολή διαμαρτυρίας για το σύστημα εξετάσεων Ξένων Γλωσσών

Κύριοι και κυρίες,



Οι καθηγητές των Ξένων Γλωσσών του 1ου Γυμνασίου Αχαρνών, εκφράζουμε τη δυσαρέσκειά μας για τον ΝΕΟ τρόπο διεξαγωγής των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων 2012 στα πιλοτικά σχολεία.



Μια βδομάδα πριν τη λήξη των μαθημάτων, απολύτως ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΑ μας ανακοινώθηκε το νέο-ψηφισθέν Π.Δ., που αφορά την εκ βάθρων αλλαγή των εξετάσεων, σύμφωνα με το πλαίσιο του ΚΠγ.



Γνωρίζετε ότι οι μαθητές μας δεν έχουν διδαχθεί σύμφωνα με το ΚΠγ, αλλά ούτε και οι καθηγητές έτυχαν επαρκούς επιμόρφωσης. Μάλιστα, οι καθηγητές Γερμανικών δεν έχουν λάβει ΟΥΤΕ υπόδειγμα θεμάτων.



Θεωρούμε άδικη, αντιπαιδαγωγική και αυθαίρετη την επιβολή του νέου συστήματος εξέτασης. Υποτιμά τους μαθητές μας προσβάλλει και απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς, εξοργίζει τους γονείς



Ζητάμε την αναστολή της εφαρμογής του εν λόγω Π.Δ. για φέτος.



Ζητάμε πλήρη ενημέρωση και εφοδιασμό με το απαραίτητο υλικό από τον Σεπτέμβριο του 2012, έτσι ώστε να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε το νόμο επαρκώς στο επόμενο σχολικό ετος.



Σε άλλη περίπτωση, το Υπουργείο Παιδείας χρεώνεται άλλη μια αποτυχημένη απόπειρα βελτίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος. Η Παιδεία μας δεν αντέχει άλλη υποβάθμιση.



Σε αναμονή της απάντησής σας



Με τιμή



Αλεξανδροπούλου Παναγιώτα

Κοντού Μαγδαληνή

Κουρή Μαρία

Οικονόμου Ειρήνη

Χαμπούρη Ευδοκία

Χρυσανθακοπούλου Αικατερίνη





--------------------------------------------------------------------------------------------

ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ


Μιαούλη 2

Τηλ. 22210-81257 Χαλκίδα 10/5/2012

[email protected]




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ



Σε σχέση με το προεδρικό διάταγμα που κοινοποιήθηκε στα πιλοτικά σχολεία στις 3/5/12 αρ. πρωτ. 49602/Γ2, ΦΕΚ Α 97/2012 με θέμα «Αξιολόγηση των μαθητών Α, Β, Γ τάξεων των Γυμνασίων για την πιλοτική εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών», και το οποίο παρελήφθη στις 8/5/12, δεκατέσσερις μ ό ν ο ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων, διαπιστώνονται τα παρακάτω:



Α) Η καθυστερημένη ενημέρωση για τόσο σημαντικές αλλαγές-προσθήκες στον τρόπο εξέτασης των μαθητών δυσχεραίνει ποικιλοτρόπως το έργο των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα πιλοτικά σχολεία. Για να μπορούν να είναι δίκαιοι απέναντι στους μαθητές τους αλλά και συνεπείς με τις επιστημονικές και παιδαγωγικές τους αρχές θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση να γνωρίζουν για τις όποιες αλλαγές από την έναρξη της σχολικής χρονιάς για να μπορούν να προγραμματίσουν τη διδασκαλία τους ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος και των μαθητών.



Β) Ενώ το ηχητικό υλικό που συνοδεύει τα βιβλία δεν έχει παραχθεί και συνεπώς σταλεί, απαιτείται αιφνιδίως η εξέταση των μαθητών στη δεξιότητα της κατανόησης του προφορικού λόγου. Είναι βασική και απαράβατη αρχή της μεθοδολογίας των ξένων γλωσσών οι μαθητές να εξετάζονται σε ό,τι έχουν διδαχθεί.



Γ) Η σύνταξη της εξέτασης, όπως αυτή προδιαγράφεται στο Π.Δ., απαιτεί εξ ορισμού συνεργασία ομάδας εξειδικευμένου προσωπικού, όπως ακριβώς γίνεται στις εξετάσεις των πτυχίων που διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Π.Γ.) καθώς και ξένα πανεπιστήμια.



Δ) Η υπαγόρευση να χρησιμοποιηθούν αδίδακτα κείμενα τόσο στην ενότητα κατανόησης του γραπτού όσο και του προφορικού λόγου αυξάνει την υποκειμενικότητα στην αξιολόγηση των μαθητών.



Εν κατακλείδι επισημαίνουμε πως διαφαίνεται μια προχειρότητα στο σχεδιασμό της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών, το οποίο πρόγραμμα επιβλήθηκε αιφνιδιαστικά χωρίς να έχουν καν ενημερωθεί οι σύλλογοι διδασκόντων στην αρχή της τρέχουσας, εξαιρετικά δύσκολης, σχολικής χρονιάς (φιάσκο φωτοτυπίας, σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, υποχρηματοδότηση της παιδείας στο σύνολό της) και συνεχίζοντας να αναστατώνει τόσο τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές κινδυνεύει να ακυρώσει στην πράξη τα θετικά του στοιχεία.

Καλούμε τους συναδέλφους να δρουν αγωνιστικά και συλλογικά σε όλα τα προβλήματα που προκύπτουν.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει θέση σε αυτό τον αντιπαιδαγωγικό αιφνιδιασμό.






Για το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ





Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας

Σιόλιας Νικόλαος Σπανού Βασιλική







05.05.2012 Με Προεδρικό Διάταγμα αλλάζει ριζικά ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών των Γυμνασίων, τόσο στις εξετάσεις προόδου (διαγώνισμα τριμήνου κλπ.) όσο και στις εξετάσεις του Ιουνίου (προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις).



Υπενθυμίζουμε ότι κατά το φετινό σχολικό έτος η πιλοτική εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών γίνεται σε 68 Γυμνάσια σε ολόκληρη τη χώρα και προβλέπεται η επέκτασή του σε όλα τα Γυμνάσια.




Παραθέτουμε παρακάτω σημεία του Προεδρικού Διατάγματος που αφορούν το μάθημα της «Δεύτερης Ξένης Γλώσσας» στα Γυμνάσια:





Άρθρο 5

Τρόπος εξέτασης ξένων γλωσσών

1. Στα μαθήματα της Αγγλικής και της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας οι εξετάσεις περιλαμβάνουν τις εξής ενότητες:

α) Κατανόηση γραπτού λόγου, β) Κατανόηση προφορικού λόγου και γ) Παραγωγή γραπτού λόγου.

2. Τα θέματα των εξετάσεων είναι για όλες τις τάξεις διαβαθμισμένης δυσκολίας.

3. Ο αριθμός των ερωτημάτων που υποβάλλονται στους μαθητές και οι μονάδες βαθμολογίας, ανά ενότητα, έχουν ως εξής:

α) Κατανόηση γραπτού λόγου, είκοσι ερωτήματα (20) και οκτώ (8) μονάδες βαθμολόγησης.

β) Κατανόηση προφορικού λόγου, δεκαπέντε (15) ερωτήματα και τέσσερις (4) μονάδες βαθμολόγησης.

γ) Παραγωγή γραπτού λόγου, δύο έως και πέντε (2−5) ερωτήματα και οκτώ (8) μονάδες βαθμολόγησης.



Ειδικότερα, για τη δεύτερη Ξένη Γλώσσα, τα θέματα των εξετάσεων προόδου καθώς και των προαγωγικών εξετάσεων στην Α και Β τάξη έχουν ως εξής:

α) Για την εξέταση στην ενότητα κατανόησης του γραπτού λόγου, οι εξεταζόμενοι καλούνται να διαβάσουν σύντομα αδίδακτα κείμενα συνολικής έκτασης έως και εκατόν πενήντα (150) λέξεων και να απαντήσουν:

αα) σε πέντε (5) ερωτήματα επιλογής που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης του κειμένου και τα οποία αξιολογούνται με δύο (2) βαθμολογικές μονάδες κατ ανώτατο όριο (5 x 0.4 = 2),

ββ) σε δέκα (10) ερωτήματα επιλογής που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης του κειμένου και της γνώσης της ορθής και κατάλληλης χρήσης της γλώσσας στο πλαίσιο μιας πρότασης ή ενός κειμένου και τα οποία αξιολογούνται με τρεις (3) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο (10 x 0.3 = 3),

γγ) σε πέντε (5) ερωτήματα συμπλήρωσης με στόχο τον έλεγχο της κατανόησης σύντομων κειμένων και της γλωσσικής επίγνωσης και τα οποία αξιολογούνται με τρεις (3) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο (5 x 0.6 = 3),

β) Για την εξέταση στην ενότητα κατανόησης του προφορικού λόγου, οι εξεταζόμενοι καλούνται να ακούσουν, έως και τρεις φορές, αδίδακτα κείμενα με περιεχόμενο, μεταξύ άλλων, παρακλήσεις για να κάνει κάποιος κάτι, καταφατικές ή αρνητικές δηλώσεις για ένα ζήτημα, ερωτήσεις για διάφορες πληροφορίες και παραγγελίες φαγητού, συνολικής διάρκειας πέντε (5) λεπτών, από μηχάνημα, όπως ηλεκτρονικό υπολογιστή ή κασετόφωνο, ή από καθηγητή ο οποίος τα διαβάζει με φυσικότητα και να απαντήσουν:

αα) σε δέκα (10) ερωτήματα επιλογής που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης του προφορικού λόγου και τα οποία αξιολογούνται με δύο (2) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο (10 x 0.2 = 2),

ββ) σε πέντε (5) ερωτήματα συμπλήρωσης που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης του προφορικού λόγου και τα οποία αξιολογούνται με δύο (2) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο (5 x 0.4 = 2),

γ) Για την εξέταση στην ενότητα παραγωγής του γραπτού λόγου, οι εξεταζόμενοι καλούνται να:

αα) συμπληρώσουν πέντε (5) ημιτελή σύντομα κείμενα τα οποία αξιολογούνται με δύο (2) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο (5 x 0.4 = 2) και

ββ) να γράψουν ένα (1) σύντομο κείμενο αυθεντικού λόγου, όπως σημείωμα σε φίλο ή γνωστό ή συνταγή ή ανακοίνωση, συνολικής έκτασης εξήντα (60), τουλάχιστον, λέξεων και το οποίο αξιολογείται με έξι (6) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.






Ειδικότερα, για τη δεύτερη Ξένη Γλώσσα τα θέματα των εξετάσεων προόδου καθώς και των απολυτήριων εξετάσεων στη Γ τάξη έχουν ως εξής:

α) Για την εξέταση στην ενότητα κατανόησης του γραπτού λόγου, οι εξεταζόμενοι καλούνται να διαβάσουν ένα ή περισσότερα αδίδακτα κείμενα συνολικής έκτασης εκατό έως και εκατόν πενήντα (100–150), λέξεων και να απαντήσουν:

αα) σε πέντε (5) ερωτήματα επιλογής που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης του κειμένου και τα οποία αξιολογούνται με δύο (2) βαθμολογικές μονάδες κατ ανώτατο όριο (5 x 0.4 = 2),

ββ) σε δέκα (10) ερωτήματα επιλογής που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης του κειμένου και της γνώσης της ορθής και κατάλληλης χρήσης της γλώσσας στο πλαίσιο μιας πρότασης ή ενός κειμένου και τα οποία αξιολογούνται με τρεις (3) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο (10 x 0.3 = 3),

γγ) σε πέντε (5) ερωτήματα συμπλήρωσης με στόχο τον έλεγχο της κατανόησης σύντομων κειμένων και της γλωσσικής επίγνωσης και τα οποία αξιολογούνται με τρεις (3) βαθμολογικές μονάδες κατ ανώτατο όριο (5 x 0.6 = 3),

β) Για την εξέταση στην ενότητα κατανόησης του προφορικού λόγου, οι εξεταζόμενοι καλούνται να ακούσουν, δύο φορές, αδίδακτα κείμενα με περιεχόμενο, μεταξύ άλλων, αναγγελίες, διαλόγους μεταξύ φίλων ή συνεργατών και τηλεφωνικά μηνύματα, συνολικής διάρκειας έξι (6) λεπτών, από μηχάνημα, όπως ηλεκτρονικό υπολογιστή ή κασετόφωνο, ή από καθηγητή ο οποίος τα διαβάζει με φυσικότητα και να απαντήσουν:

αα) σε δέκα (10) ερωτήματα επιλογής που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης του προφορικού λόγου και τα οποία αξιολογούνται με δύο (2) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο (10 x 0.2 = 2),

ββ) σε πέντε (5) ερωτήματα συμπλήρωσης που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης του προφορικού λόγου και τα οποία αξιολογούνται με δύο (2) βαθμολογικές μονάδες κατ ανώτατο όριο (5 x 0.4 = 2),

γ) Για την εξέταση στην ενότητα παραγωγής του γραπτού λόγου, οι εξεταζόμενοι καλούνται να:

αα) συμπληρώσουν πέντε (5) ημιτελή σύντομα κείμενα τα οποία αξιολογούνται με δύο (2) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο (5 x 0.4 = 2) και

ββ) να γράψουν ένα (1) σύντομο κείμενο αυθεντικού λόγου, όπως σημείωμα σε φίλο ή γνωστό ή συνταγή ή ανακοίνωση, συνολικής έκτασης εξήντα (60), τουλάχιστον, λέξεων και το οποίο αξιολογείται με έξι (6) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.






Posted ImageΠροεδρικό Διάταγμα: «Αξιολόγηση των μαθητών των Α, Β, Γ τάξεων των Γυμνασίων για την πιλοτική εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών»




deutsch.gr