Με την παρούσα επιστολή και καθ’όλα συμμεριζόμενοι την αγωνία των συναδέλφων ΠΕ05 ,που υπηρετούν στα πιλοτικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενόψει της επικείμενης εξεταστικής περιόδου του Ιουνίου, θέλουμε να εκφράσουμε εκ νέου την έντονη αντίδραση και διαφωνία μας σχετικά με τον βεβιασμένο τρόπο καθιέρωσης του νέου συστήματος εξέτασης του μαθήματος της ξένης γλώσσας.
Όπως είχαμε τονίσει και σε παλαιότερη επιστολή μας στο Υπουργείο, μόλις ανακοινώθηκε η απόφαση σχετικά με τα νέα δεδομένα στον τρόπο εξέτασης του μαθήματος της ξένης γλώσσας στα πιλοτικά γυμνάσια της χώρας, θεωρούμε τουλάχιστον αυθαίρετο, να ζητείται από εκπαιδευτικούς να προσαρμόσουν ένα νέο σύστημα στα δεδομένα του μαθήματός και των μαθητών τους, μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και χωρίς να έχει προηγηθεί η απαραίτητη κατάρτισή και ενημέρωσή τους ως προς τον τρόπο διεξαγωγής της εξέτασης. Όπως γνωρίζετε, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα εν λόγω σχολεία, καταβάλλουν διαρκώς κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να ανταποκριθούν επιτυχώς στα καθήκοντά τους, διασφαλίζοντας έτσι την άρτια λειτουργία των πιλοτικών προγραμμάτων.
Είναι, ωστόσο, αδύνατο να κατανοήσουμε την επιμονή του Υπουργείου στο να λειτουργήσει από τη φετινή εξεταστική περίοδο ο νέος τρόπος επιλογής θεμάτων και εξέτασης των μαθητών, χωρίς να υφίσταται η ανάλογη υποδομή σε επίπεδο ετοιμότητας του εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά και των ίδιων των μαθητών. Δεν είμαστε, σε καμία περίπτωση, αντίθετοι με οποιαδήποτε αλλαγή θα αναβαθμίσει την ξενόγλωσση εκπαίδευση στα πιλοτικά σχολεία, προσαρμόζοντάς την στις απαιτήσεις των εποχών.
Επιθυμούμε, όμως, το διάλογο και τη συνεργασία σε θέματα και αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα τη διδασκαλία του αντικειμένου μας και αντιδρούμε μπροστά σε αποφάσεις που μας αφήνουν ως εκπαιδευτικούς εκτεθειμένους και άοπλους, γεγονός που έχει φυσικά άμεσο, αρνητικό αντίκτυπο στους μαθητές αλλά και την εύρυθμη λειτουργία των πιλοτικών προγραμμάτων.
Στη συνάντηση με τον Ειδικό Γραμματέα το Υπουργείου ΠΔΒΜΘ μας είχε διαβεβαιώσει ότι το Υπουργείο θα κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια
Επιμένουμε στο αίτημά μας, το οποίο είναι και αίτημα των συναδέλφων καθηγητών των ξένων γλωσσών στα πιλοτικά σχολεία για αναστολή της εφαρμογής του νέου τρόπου εξέτασης για την εξεταστική περίοδο Μαίου-Ιουνίου 2012 περίοδο λόγω του περιορισμένου διαθέσιμου χρόνου προετοιμασίας εκπαιδευτικών και μαθητών, την ανεπαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά τα σχολεία και την έλλειψη των προϋποθέσεων όπως αυτές τέθηκαν από την ΥΑ 124674/Γ2.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Αναμένοντας την άμεση ανταπόκρισή σας στο αίτημά μας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση και πληροφορία.
Με εκτίμηση
Για το Δ.Σ
H ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΙΧΛΗ
Απάντηση Υπουργείου σε επιστολή APF για τις εξετάσεις στα πιλοτικά
ΘΕΜΑ: Απάντηση εγγράφου
Απαντώντας στο με αρ. πρωτ. 58/2012 έγγραφό σας, σας γνωρίζουμε ότι για την αξιολόγηση των μαθητών των Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων των Γυμνασίων για την πιλοτική εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών στις ξένες γλώσσες ισχύει το Π.Δ. 47/2012 (Α΄ 97).
Επίσης, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Γ2/6019/23-12-1991 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, «σε όλα τα τμήματα της ίδια τάξης, του ίδιου σχολείου για το ίδιο μάθημα δίνονται κοινά θέματα από τον καθηγητή ή τους καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα σε συνεργασία με το Διευθυντή του σχολείου, εκτός εάν συντρέχει σοβαρός αποχρών λόγος ο οποίος αναγράφεται σε σημείωση κάτω από το έγγραφο που περιέχει τα θέματα και που κατατίθεται στο σχολείο».