Επιστημονικές ενώσεις Γερμανικής – Γαλλικής: Δελτίο τύπου για τις θετικές εξελίξεις στη σημερινή συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)

[email protected] www.apf.gr

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΣΚΓΓΦ ΠΠ)

[email protected] www.aplf.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)

[email protected] www.pasykaga.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)

[email protected] www.deutsch.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ ΒΕ)

[email protected] www.deutsch.gr


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνάδελφοι,

Σήμερα, Τετάρτη, 25-1-2012, τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, η κα Δ. Μαυροματάκη, Πρόεδρος του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Π.Ε., η κα Ε. Κουτσουδάκη, Πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π., η κα Μ. Λεονάρδου, Πρόεδρος του Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου (ΣΚΓΓΦ ΠΠ), ο κος Π. Σλίμπας, Πρόεδρος του Παραρτήματος Βορείου Ελλάδας της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΓΕΠΕ ΒΕ), η κα Α. Δήμα, Αντιπρόεδρος του ΠΑΣΥΚΑΓΑ, η κα Κ. Γκριτζαλιώτη, Αντιπρόεδρος της ΠΕΚΑΓΕΠΕ., η κα Αικατερίνη Τσιχλή, Γεν. Γραμματέας του (ΣΚΓ ΠΕ), η κα Α. Καλουπάκη, Γεν. Γραμματέας του ΠΑΣΥΚΑΓΑ, ο κ. Αστερίου Χρήστος, Γραμματέας της ΠΕΚΑΓΕΠΕ, ο κ. Γ.Καρατσιομπάνης, Ταμίας της ΠΕΚΑΓΕΠΕ, είχαν προγραμματισμένη συνάντηση με την Υφυπουργό του Υπ.Π.Δ.Β.Μ.Θ., κα Εύη Χριστοφιλοπούλου, η οποία απουσίαζε λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων.

Στη συνάντηση τελικά παρευρέθησαν οι εξής: Ο κ. Μιχάλης Κοντογιάννης, Ειδικός Γραμματέας Υπ.Π.Δ.Β.Μ.Θ., ο Διευθυντής Σπουδών Π/θμιας, κος Κ. Παπαχρήστος, η κα Πασχαλίδου Αναστασία, Προϊσταμένη Τμήματος Α΄ Προγραμμάτων Σπουδών της Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας εκπροσωπώντας τον κο Σ. Μερκούρη, Διευθυντή Σπουδών Β/θμιας Εκπαίδευσης και η κα Ν. Σωτηράκη, Συνεργάτης της Υφυπουργού.

Στη συνάντηση ήταν σαφείς η διάθεση καθώς και η πρόθεση εκ μέρους του Υπουργείου, σύμφωνα εξάλλου και με τις πρόσφατες δηλώσεις της Υφυπουργού, κας Π. Χριστοφιλοπούλου - εντός και εκτός του Κοινοβουλίου- για τη θετική επίλυση των προβλημάτων που προκάλεσαν οι τελευταίες Υπουργικές Αποφάσεις.

Ανακοινώθηκε η έκδοση νέων Υπουργικών Αποφάσεων και συγκεκριμένα:

Για το Δημοτικό:

• Επανέρχεται από το νέο σχολικό έτος η παράλληλη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας σε όλα τα 6/ θέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία και τα σχολεία με ΕΑΕΠ.

• Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος παράλληλης διδασκαλίας είναι 12 μαθητές ή 10 μαθητές σε απομονωμένα Δημοτικά Σχολεία. Επίσης δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές που θα φοιτήσουν στην ΣΤ΄ το σχολικό έτος 2012-2013 να επιλέξουν τη γλώσσα την οποία επιθυμούν να διδαχθούν.

Για το Γυμνάσιο:

• Εξακολουθεί να ισχύει ο θεσμός της παράλληλης διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο με ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμήματος τους 12 και 10 μαθητές σε απομονωμένα Σχολεία.

• Καταργείται ο περιορισμός ύπαρξης οργανικά τοποθετημένου εκπαιδευτικού και αντικαθίσταται από την προϋπόθεση ύπαρξης διορισμένου εκπαιδευτικού με διαθέσιμες ώρες στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Για το Λύκειο

Επανέρχεται από το σχολικό έτος 2012-2013 η επιλογή ως ξένης γλώσσας μίας εκ των γλωσσών που διδάχθηκαν οι μαθητές στο Γυμνάσιο, με κατώτερο αριθμό 14 και 12 για απομονωμένες σχολικές μονάδες. Δυνατότητα επιλογής δίδεται και στους μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου ανεξάρτητα από αυτή που διδάχθηκαν στο Γυμνάσιο. Πιστεύουμε ότι η ίδια ρύθμιση θα πρέπει να ισχύσει και για σχολεία της Τεχνικής Εκπαίδευσης.

Όπως μας διαβεβαίωσαν οι εκπρόσωποι του Υπουργείου, οι αντίστοιχες Υπουργικές Αποφάσεις θα υπογραφούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός.

Τέθηκε επίσης το θέμα της πρόσληψης των διοριστέων συναδέλφων για το οποίο όμως δεν μας εδόθη σαφής απάντηση, αφού είναι πολλοί οι παράγοντες που θα συνεκτιμηθούν.

Εκτιμάται τέλος ως ιδιαίτερα θετική εξέλιξη η διαβεβαίωση ότι έχει δρομολογηθεί η σύσταση οργανικών θέσεων στην Α/θμια Εκπαίδευση για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας.


inital.gr