Μέσα σε έναν αιώνα, ο κόσμος της τέχνης μετακινήθηκε από τον Αλμπερτ Μπαρνς, τον εκκεντρικό εκατομμυριούχο που επέτρεπε την αναπαραγωγή πινάκων από τη μοναδική συλλογή του, μόνο εφόσον το αντίγραφο θα ήταν ασπρόμαυρο, ώστε οι θεατές να μην έχουν καμία αμφιβολία ότι βρίσκονταν μπροστά σε αντίγραφο, μέχρι το Βρετανό «μεγα-συλλέκτη» Τσαρλς Σάτσι που ομολογεί ότι δαπανά αρκετές ώρες κάθε μέρα αναζητώντας έργα τέχνης στο Διαδίκτυο.
Την ευκαιρία να βρεθούν σε μία εντελώς εικονική έκθεση θα έχουν όσοι «μεταβούν» στην VIP Art Fair 2.0, την πρώτη μεγάλη έκθεση τέχνης στο Ιντερνετ. Η VIP βρίσκεται φέτος στο δεύτερο έτος της, ενώ όπως παραδέχονται οι εμπνευστές της, η περσινή εκδήλωση αντιμετώπισε πολλά τεχνικά προβλήματα, όπως δυσκολία σύνδεσης στη σελίδα, προσωρινή «πτώση» της και προβλήματα ανανέωσης των ξεχωριστών ιστοσελίδων που διαθέτουν οι έμποροι έργων.
Φέτος, όμως, τα πράγματα μοιάζουν να κυλούν χωρίς σημαντικά προβλήματα. Η VIP δίνει φέτος την αίσθηση αληθινής έκθεσης, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη δομή της. Προσπαθεί έτσι να πετύχει την αναπαραγωγή της δομής αυτής στον ψηφιακό κόσμο. Το κάθε έργο διαθέτει κουμπί μεγέθυνσης, που σας επιτρέπει να συγκρίνετε το μέγεθός του με εκείνο ενός εικονικού ανθρώπου, η σκιά του οποίου εμφανίζεται δίπλα στο έργο.
Η έκθεση συγκεντρώνει φέτος 135 εκθέτες από 35 χώρες του κόσμου. Η απουσία κόστους μεταφοράς των έργων σημαίνει ότι οι εκθέτες προέρχονται από τη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη και την Ασία, κάτι που θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολο σε μία συμβατική έκθεση έργων τέχνης. Η ψηφιακή έκθεση επιτρέπει επίσης στους επισκέπτες να μεταβούν στο σπίτι ή το εργαστήριο του κάθε καλλιτέχνη, αποκτώντας σαφή εικόνα του ιδιωτικού και δημιουργικού του χώρου. Με μία κίνηση του ποντικιού, ο επισκέπτης μπορεί ακόμη να «συνδεθεί» με επεξηγηματικές ιστοσελίδες, ή ντοκιμαντέρ για τον καλλιτέχνη.
kathimerini.gr με στοιχεία από The New York Times