Τα τελευταία χρόνια φαίνεται πως όλο και περισσότερα παιδιά μαθαίνουν κάποια ξένη γλώσσα σε ανώτατο επίπεδο, από ό, τι 10 χρόνια πριν. Μάλιστα, οι μαθητές είναι πρόθυμοι να εξερευνήσουν γλώσσες όπως τα αραβικά, κινέζικα και ισπανικά, καθώς εκτός από τις πιο παραδοσιακές, όπως η γαλλική και η γερμανική. Σύμφωνα με τον Ryan Gibson, διευθυντή marketing της εταιρίας Transcription Global, οι καθηγητές ξένων γλωσσών μπορούν να ενισχύσουν την εκπαίδευση των μαθητών τους με τη χρήση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσουν εικονικά περιβάλλοντα μάθησης.

Το Facebook μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτές, ο οποίοι θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια σελίδα για την τάξη τους και να την ενημέρωσουν σε άλλες γλώσσες εκτός της αγγλικής. Οι μαθητές θα μπορούσαν στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν τα ενσωματωμένα εργαλεία μετάφρασης του site και μαζί με τις δικές τους γνώσεις να αξιολογήσουν την ακρίβεια της μετάφρασης.

Το Twitter μπορεί επίσης να υποστηρίξει ηλεκτρονική μάθηση, καθώς οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να δημοσιεύουν tweets σε ξένες γλώσσες και να δουν αν οι μαθητές μπορούν να συνεχίσουν μια συνομιλία, χωρίς να χρησιμοποιούν την Αγγλική γλώσσα και μένοντας εντός του ορίου των 140 χαρακτήρων. Κανείς δεν αρνείται πως ο ενθουσιασμός για την εκμάθηση ξένων γλωσσών στους μαθητές είναι σε χαμηλό επίπεδο, αλλά για να αλλάξουν τα πράγματα, οι δάσκαλοι και οι γονείς πρέπει να γίνουν πιο εφευρετικοί.

Μαριάνα Πουτακίδου

mathisi20.gr