Ελενα Ξυδοπούλου
ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (2)
Ας συνεχίσουμε, λοιπόν, με τις πρακτικές κι εύκολες λύσεις για να κάνουμε πιο σωστή τη μελέτη στο σπίτι.
- Όταν το παιδί μας κάνει λάθος, σε καμία περίπτωση δεν καταφεύγουμε στις φωνές. Προσπαθούμε να του θυμίσουμε ό,τι εκείνο έχει ξεχάσει με ήρεμο και γλυκό τόνο στη φωνή μας. Οι φωνές θα του δώσουν την αίσθηση ότι για άλλη μια φορά απογοήτευσε τον ενήλικα αλλά και φυσικά τον ίδιο του τον εαυτό. Μιλώντας στο παιδί γλυκά και ήρεμα, του περνάμε το μήνυμα «Εγώ είμαι εδώ για εσένα και μόνο. Είσαι το παιδί μου και το μόνο που θέλω είναι να προοδεύεις.»
- Ποτέ δεν συγκρίνουμε το παιδί μας με άλλα παιδιά τα οποία είναι «καλύτερα» στα Αγγλικά ή στα μαθήματα από εκείνο. Τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες ήδη βιώνουν αισθήματα κατωτερότητας. Δε χρειάζεται οι γονείς να τα ενισχύουν πιστεύοντας ότι έτσι θα μάθει να προσπαθεί περισσότερο. Το αντίθετο μάλιστα…Θα νιώσει για άλλη μια φορά αποτυχημένο.
- Θυμίζουμε όσες φορές χρειάζεται στο παιδί τα καθήκοντα του και εάν δεν είναι σε θέση να ιεραρχήσει τις προτεραιότητές του , το βοηθάμε εμείς. Εάν δε γνωρίζει την ώρα, του βάζουμε σημαδάκια στο ρολόι, έτσι ώστε να μπορεί να ενημερώνεται και το ίδιο. Στο σημείο όμως αυτό, θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο οι γονείς να μάθουν στα παιδιά την ώρα. Οι λόγοι είναι άπειροι….
- Όσο μελετάμε με το παιδί, δεν κάνουμε άλλες δουλειές μέσα στο σπίτι γιατί έτσι και το ίδιο το παιδί θα αποσπάται και θα νιώθει ότι αφού η μαμά διαβάζει και σιδερώνει, πιθανόν και το ίδιο θα διαβάζει και θα παίζει ταυτόχρονα! Η ώρα της μελέτης είναι αποκλειστικά και μόνο για το παιδί.
- Δε χάνουμε την ευκαιρία να επιβραβεύουμε το παιδί ακόμη κι αν εμείς δε βλέπουμε το «κατόρθωμά» του. Για εκείνο κάθε μικρό βήμα, φαντάζει τεράστιο ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ!
Εμείς, ως καθηγητές και παιδαγωγοί, έχουμε την υποχρέωση κάποιες φορές να «κάνουμε και μάθημα» στους γονείς με μοναδικό σκοπό να τους έχουμε αρωγούς στο πολύτιμο έργο μας. Δεν είναι σε καμία περίπτωση χάσιμο χρόνου. Ιδανικά τέτοιου είδους ενημερώσεις θα πρέπει να προγραμματίζονται σε τακτική βάση έτσι ώστε να έχουν και οι ίδιοι τη δυνατότητα να μας μεταφέρουν τους προβληματισμούς τους και να μπορούν να βρεθούν γόνιμες κι εφικτές λύσεις.
Έλενα Ξυδοπούλου
Καθηγήτρια αγγλικών για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Απόφοιτη του τμήματος Μεθοδολογίας της Εκπαίδευσης πανεπιστημίων Αγγλίας και Αμερικής. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία και Μετάφραση από το London Metropolitan University. Ύστερα από 13 χρόνια εμπειρίας διδασκαλίας της Αγγλικής σε παιδιά και ενήλικες (σε σχολεία, φροντιστήρια και ως εξετάστρια του ΥΠΕΠΘ για το ΚΠγ) και κατόπιν φοίτησης στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ασχολήθηκε με τη διδασκαλία της Αγγλικής σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Έχει συγγράψει δικό της υλικό για παιδιά με ΜΔ.