-Τοποθέτησε τον δυσλεξικό μαθητή σε μια θέση όπου μπορείς να ελέγχεις διακριτικά την εργασία του και να τον βοηθάς με μεγαλύτερη ευκολία. Όποτε και όπου είναι δυνατόν αφιέρωνε λίγο χρόνο στον μαθητή σου. Όποιες και αν είναι οι απαιτήσεις του μαθήματος, υπάρχουν πάντα λίγα λεπτά της ώρας για εξατομικευμένη προσέγγιση των μαθησιακών δυσκολιών.
-Δίνε στον δυσλεξικό περισσότερο χρόνο για την ολοκλήρωση μιας γραπτής εργασίας. Άφησε τον να ολοκληρώσει την εργασία του!
-Στην διόρθωση των γραπτών του μην χρησιμοποιείς έντονο χρώμα.Διόρθωνε μόνο τα βασικότερα σφάλματα. Επιβράβευσε κάθε μικρή βελτίωση!
-Φρόντισε να δίνεις ευκαιρίες που θα επιτρέψουν τη συμμετοχή του σε δραστηριότητες όπου είναι ιδιαίτερα ικανός. Κάτι τέτοιο θα αντισταθμίσει τις μαθησιακές δυσκολίες του και θα βελτιώσει την εικόνα που έχουν οι άλλοι για το άτομό του.
-Φρόντισε να μιλάς καθαρά και ήρεμα και να επαναλαμβάνεις τους κανόνες.
-Αν χρησιμοποιείς τα ίδια κριτήρια αξιολόγησης για όλους τους μαθητές σου, οι δυσλεξικοί θα είναι πάντα οι "αδικημένοι" της τάξης.
-Μην τον υπερφορτώνεις με γραφική δουλειά για το σπίτι. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα έχει ελεύθερο χρόνο για τίποτα άλλο. Μπορείς να μειώσεις τον αριθμό των σκήσεων για τους δυσλεξικούς.
-Χρησιμοποιείτε διαφορετικά χρώματα κιμωλίας για τις επιμέρους ενότητες ώστε να διευκολύνετε τη σωστή αντιγραφή.
-Η διανομή φωτοτυπημένων περιληπτικών σημειώσεων βοηθάει πάρα πολύ.
-Παροτρύνετε τους μαθητές να χρησιμοποιούν επεξεργαστές κειμένου για τις εργασίες τους.
-Δώστε έναν κατάλογο λέξεων-κλειδιών σχετικών με το θέμα σας.
Η υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων για τη σωστή εκπαίδευση των δυσλεξικών εφήβων, προϋποθέτει καθηγητές με εξυπνάδα, χιούμορ, ευκαμψία διδακτικών μεθόδων, ευαισθησία, υπομονή και πλήρη γνώση του τι θα διδαχτεί, πως και γιατί.
paidagwgos.blogspot.com