Πληθώρα επιστημονικών μελετών υποδεικνύει ότι οι κατάλληλες συνθήκες μελέτης μεγιστοποιούν την αποτελεσματικότητά της.
Από τις μελέτες αυτές φαίνεται ότι οι πρωινές ώρες είναι κατάλληλες για μελέτη ύλης που περιέχει θεωρία, γεγονότα, λεπτομέρειες και έννοιες.
Το απογευματινό και βραδινό διάβασμα είναι καλύτερο για επαναλήψεις και για ύλη που δεν περιέχει λεπτομέρειες, ενώ οι βραδινές ώρες ευνοούν την κριτική επεξεργασία.
Η βραδινή μελέτη συγκρατείται καλύτερα στη μνήμη, όταν ακολουθεί αμέσως μετά ο ύπνος χωρίς να παρεμβάλλεται άλλη δραστηριότητα.
Επίσης, η στάση του σώματος κατά τη διάρκεια της μελέτης επηρεάζει πολύ τη φυσιολογία του ανθρώπινου οργανισμού, την αναπνευστική λειτουργία και την κυκλοφορία του αίματος, με αποτέλεσμα να ενισχύει ή να περιορίζει την πνευματική διαύγεια και την εγκεφαλική λειτουργία.
Συστήνεται στους υποψήφιους να μελετούν διατηρώντας όσο το δυνατόν πιο όρθια τη σπονδυλική τους στήλη, να μη σκύβουν και περιστασιακά να διακόπτουν για λίγα λεπτά τη μελέτη τους για λίγες ασκήσεις και κίνηση, που θα βελτιώσει την οξυγόνωση του εγκεφάλου και την κυκλοφορία.
Να μην προσπαθήσουν να εξαντλήσουν τον εαυτό τους, προσπαθώντας να μάθουν όσα δεν έμαθαν όλα αυτά τα χρόνια, αλλά να αξιοποιήσουν αυτά που ήδη ξέρουν καλά.
Πριν αρχίσουν τη μελέτη, να απαλλάξουν τον εγκέφαλό τους από αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα. Να ακολουθήσουν μια τεχνική αυτοσυγκέντρωσης και χαλάρωσης διάρκειας μόλις λίγων λεπτών. Ας καθίσουν αναπαυτικά στην καρέκλα, να κλείσουν τα μάτια και για τα επόμενα δύο λεπτά μη σκέφτονται παρά μόνο ευχάριστα θέματα.
Το επόμενο λεπτό να αρχίσουν το διάβασμα!
Επιπλέον, η μεγιστοποίηση του αποτελέσματος της μελέτης απαιτεί σωστό ύπνο και καλή διατροφή. Για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου απαιτούνται περί τις 6 ώρες ύπνου κάθε ημέρα, οι οποίες δεν πρέπει να κατανέμονται τυχαία κατά τη διάρκεια του 24ώρου αλλά να είναι νυχτερινές ώρες, ξεκινώντας περίπου από τα μεσάνυχτα.
Μεγάλης διάρκειας μεσημεριανός ύπνος δεν συστήνεται, καθώς φαίνεται ότι 20 μόνον λεπτά χαλάρωσης μετά το μεσημεριανό γεύμα προσφέρουν βαθιά αναζωογόνηση και κυρίως εύκολη επαναφορά του υποψήφιου στο πρόγραμμα της μελέτης του. Σημαντικό είναι επίσης, ο υποψήφιος να επιλέγει συχνά αλλά μικρά γεύματα.
Τέλος τα παιδιά…
Να μην σκέφτονται ότι οι εξετάσεις είναι το τέλος ή η αρχή του κόσμου. Είναι απλά μια προσπάθεια η οποία ακόμη και αν αποτύχει ή επιτύχει σχετικά και όχι απόλυτα, τους δίνει ένα σπουδαίο μάθημα για το τι πρέπει να προσέχουν από δω και πέρα και αν κάτι το θέλουν πάρα πολύ, στο τέλος θα το πετύχουν είτε άμεσα είτε πλάγια. Δηλαδή αν δεν περάσουν στη σχολή της αρεσκείας τους, μπορεί να πάνε στη σχολή που πέτυχαν και στη συνέχεια να γραφτούν με το πτυχίο τους στη σχολή που επιθυμούν πάρα πολύ.
Να μην ενοχοποιούνται και να μην αισθάνονται ότι προδίδουν τις προσδοκίες των γονιών τους. Οι γονείς τους τα αγαπούν έτσι κι αλλιώς. Προσπαθούν μαζί τους για το καλύτερο αλλά έχουν οι γονείς την εμπειρία ζωής για να ξέρουν ότι πόλεμος χάνεται μόνο όταν τον παρατήσεις και όχι όταν χάσεις μία μάχη.
3lykzografou.wordpress.com inital.gr