Το Πρόγραμμα Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών (Δράσεις 1, 2 και 5), σε συνεργασία με το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας και το Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΑΠΘ, οργανώνουν ημερίδα με θέμα "Γλωσσική εκπαίδευση σε δίγλωσσους μαθητές".

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 14 Ιανουαρίου 2012 στο Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων (3ης Σεπτεμβρίου,Θεσσαλονίκη). Οι ομιλίες θα είναι στην αγγλική γλώσσα με παράλληλη διερμηνεία. Η συμμετοχή είναι ελεύθερη.

Για περισσότερες πληροφορίες:

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Workshop


Γλωσσικήεκπαίδευσησεδίγλωσσουςμαθητές


Language Education for Bilingual learners



14 Ιανουαρίου 2012 | January 14, 2012


ΚΕ.Δ.Ε.Α | Aristotle University Research Dissemination Center



program

8.30-9.00

Registration

9.00-9.15

Opening note by Prof. Ianthi Tsimpli, Chair of the School of Modern Greek Language

9.15-9.30

Opening note by Dr. Anthi Revithiadou, Project Leader of ‘Reinforcement of the Mother Tongue’, Education of Immigrant and Repatriate Students

9.30-10.00

Rosemary Tracy (University of Mannheim)

Educating knowledge societies: How much linguistics should make its way into childhood education systems

10.00-10.30

Sharon Unsworth (Utrecht University)

Foreign Languages in a Primary school Project: Assessing early English in the Dutch primary school classroom

10.30-11.00

Florence Myles (University of Essex)

Comparing 5, 7 and 11 year olds learning French in the classroom in the UK

Coffee break: 11.00-11.30

11.30-12.00

Pedro Guijarro-Fuentes (Plymouth University)

The linguistic impact of the inductive vs. deductive instruction on L2 Spanish young learners’ grammars

12.00-12.30

Monika Rothweiler (University of Bremen)

Training preschool teachers in the domain of language and language acquisition: Results from an advanced-vocational-training study

12.30-13.00

Aoife Ahern (Universidad Complutense)

English language as a medium for developing collaboration and constructive interaction in upper primary school

Lunch break: 13.00-14.30

14.30-15.00

Despina Papadopoulou & Alex Tantos (Aristotle University of Thessaloniki)

Teaching Greek as a second language to young learners: The compilation of the Greek Learner Corpus

15.00-15.30

Marina Mattheoudaki & Thomai Alexiou (Aristotle University of Thessaloniki)

Tracking learners’ L2 development in a CLIL teaching context: Preliminary insights and suggestions

Coffee Break: 15.30-16.00

16.00-17.00





Round Table Discussion

How to test and what to test in young instructed foreign (or native) language learners?



diapolis.auth.gr/

inital.gr