Στις περισσότερες χώρες, η επένδυση στην εκπαίδευση παρέμεινε ως επί το πλείστον ανέπαφη στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας μέχρι και το 2008, λίγο πριν από την οικονομική κάμψη.
Στις περισσότερες χώρες, η επένδυση στην εκπαίδευση παρέμεινε ως επί το πλείστον ανέπαφη στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας μέχρι και το 2008, λίγο πριν από την οικονομική κάμψη.
Ως απάντηση στην κρίση, ορισμένες κυβερνήσεις προχώρησαν σε συγκεκριμένα βήματα προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι οι υφιστάμενες ρυθμίσεις χρηματοδότησης δεν έχουν αλλάξει, ούτως ώστε να εγγυηθούν τη συνέχιση της λειτουργίας του συστήματος και να διασφαλίσουν τις μεταρρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας.
Μολονότι η συνολική δημόσια δαπάνη για την εκπαίδευση παρέμεινε σταθερή στους κόλπους της Ε.Ε.-27 μεταξύ των ετών 2001 και 2008, η αύξηση της συνολικής ετήσιας επένδυσης ανά μαθητή καταγράφεται ως θετική τάση.
Στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας αυξήθηκαν οι χώρες οι οποίες υιοθέτησαν διαφορετικούς τύπους διδάκτρων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Την ίδια ώρα, η παροχή στοχευμένης οικονομικής στήριξης προς συγκεκριμένους φοιτητές μετρίασε τις επιπτώσεις των γενικευμένων προγραμμάτων για καταβολή διδάκτρων εγγραφής και/ή σπουδών.
Χορηγίες και δάνεια σε τριτοβάθμιους φοιτητές αποτελούν σημαντικότατο τμήμα της δημόσιας δαπάνης για την εκπαίδευση και υπολογίζονται σε περισσότερο από 16,7%
Έθνος Παιδεία