Την επαναφορά του αιτήματος για την καθιέρωση ενός κουπονιού εκπαίδευσης, που αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια ένα πάγιο αίτημα της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας επανέφερε η ΟΕΦΕ εκτιμώντας πώς οι συνθήκες είναι πιο ώριμες από ποτέ προκειμένου και στη χώρα μας να προωθηθεί αυτός ο τύπος εκπαίδευσης μέσω ευρωπαϊκών κονδυλιών. . > .
Ο Σπύρος Κετζετζής, Γ΄ Αντιπρόεδρος της Ο.Ε.Φ.Ε και Υπεύθυνος Πολιτικής & Σχεδιασμού Προγραμμάτων, θέτει τους 8 βασικούς άξονες πάνω στους οποίους θα μπορούσε να κινηθεί ένα τέτοιο πρόγραμμα στη χώρα μας, αναλύοντας παράλληλα την σχετική πρόταση που έχει κατατεθεί στο υπουργείο Παιδείας.
Η πρόταση που κατατέθηκε στο υπουργείο Παιδείας αφορά την «επιταγή ενισχυτικής εκπαίδευσης» ή αλλιώς, «κουπόνι εκπαίδευσης» ή «voucher», όπως έχει επικρατήσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο, έναν θεσμό ο οποίος έχει εφαρμοστεί σε πάρα πολλές χώρες, όπως οι Η.Π.Α, αλλά και σε διάφορα κράτη της Ε.Ε.
Ήδη ο θεσμός αυτός χρησιμοποιείται και στην Ελλάδα, αλλά σε έναν εντελώς διαφορετικό τομέα, αυτόν της κατάρτισης – σε διάφορους τομείς της οικονομίας – ανέργων πτυχιούχων ή αποφοίτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα από τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Από την Ο.Ε.Φ.Ε προτείνεται μια στοχευμένη δράση σε «αδύναμες» ομάδες, τα ποσοστά των οποίων είναι πάρα πολύ ψηλά στην περιφέρεια, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., όπως οικογένειες με άνεργους γονείς ή πολύτεκνες οικογένειες με τον έναν ή και τους δύο γονείς ανέργους)ή οικογένειες με εισόδημα στα όρια της φτώχειας.
Στους δικαιούχους θα δίνεται ένα «voucher», με το οποίο οι γονείς θα μπορούν να απευθύνονται στα φροντιστήρια. Τα φροντιστήρια θα μπορούν να ελεγχθούν από το Υπουργείο Παιδείας, ειδικά τώρα που έχει τεθεί σε ισχύ ο νέος τρόπος αδειοδότησης και πιστοποίησης, ο οποίος ξεκίνησε τον Μάιο και θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο.
Έχοντας στο χέρι το «voucher» οι γονείς θα έρχονται σε επαφή με τα φροντιστήρια, όπου αντί να πληρώσουν δίδακτρα θα παραδίδουν το εκπαιδευτικό τους κουπόνι. Εν συνεχεία τα φροντιστήρια θα εισπράττουν το αντίστοιχο αντίτιμο από τον Φορέα Διαχείρισης Προγράμματος.
Έχει αποδειχτεί πως ο Έλληνας γονιός, στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται το εκπαιδευτικό σύστημα σήμερα, κάνει τα πάντα για να στείλει το παιδί του στο φροντιστήριο, είτε ελαχιστοποιώντας τις προσωπικές του ανάγκες, είτε δεχόμενος οικονομική βοήθεια από το οικογενειακό του περιβάλλον. Τα ευρωπαϊκά κονδύλια και το voucher έρχονται να καλύψουν την ανάγκη αυτή, εφαρμόζοντας μια κοινωνική πολιτική και δίνοντας την δυνατότητα της επιλογής.
Επιπλέον, με αυτή την πρόταση θα μειωθεί το ποσοστό των παιδιών που εγκαταλείπουν το σχολείο και θα ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό η προσπάθεια για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση και από μαθητές που «εγκαταλείπουν» λόγω οικονομικών δυσκολιών.
http://www.ipop.gr/
.