Η Ομοσπονδία Φροντιστών σε συνάντηση που είχε την Τρίτη 15 Οκτωβρίου με τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Κεδίκογλου ανάμεσα στα άλλα θέματα έθεσε για ακόμη μια φορά το πάγιο αίτημα των φροντιστών για «επιταγή ενισχυτικής διδασκαλίας».
Οι φροντιστές που πλήττονται και αυτοί όπως και άλλοι κλάδοι από την οικονομική κρίση προσπαθούν να πείσουν το Υπουργείο Παιδείας για την αναγκαιότητα ενός προγράμματος που θα χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια ώστε να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός. Το πρόγραμμα, σύμφωνα με τα φροντιστήρια, θα πρέπει να απευθύνεται σε αδύναμες οικονομικά ομάδες που θα λαμβάνουν ένα “voucher” – επιταγή και στη συνέχεια θα επιλέγουν οι γονείς το φροντιστήριο που επιθυμούν να παρακολουθήσει μαθήματα το παιδί τους.
Ακολούθως το φροντιστήριο θα εισπράττει το ποσό από τον διαχειριστικό φορέα του προγράμματος χωρίς οι γονείς να επιβαρύνονται οικονομικά. Πολλοί φυσικά είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι τα φροντιστήρια με αυτό τον τρόπο προσπαθούν να μπουν στο παιχνίδια της ενισχυτικής διδασκαλίας που πραγματοποιείται στα γυμνάσια και αναμένεται να επεκταθεί και στα λύκεια μέσω χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ.
Οι φροντιστές διατείνονται ότι δεν θα λειτουργούν ανταγωνιστικά καθώς τα προγράμματα του Υπουργείου απευθύνονται σε όλους τους μαθητές ενώ τα φροντιστήρια θα απευθύνονται σε μαθητές αδύνατων οικονομικά ομάδων. Στη θέση αυτή των φροντιστηρίων υπάρχει σίγουρα και αντίλογος γιατί και σήμερα οι αδύναμοι οικονομικά μαθητές έχουν τη δυνατότητα ενισχυτικής στα δημόσια σχολεία. Μάλιστα το εν λόγω πρόγραμμα που οργανώνει το Υπουργείο Παιδείας έχει φέτος αρκετά μεγάλη ζήτηση καθώς πολλοί γονείς δε μπορούν να δαπανήσουν χρήματα για φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στο νομό Μαγνησίας υπάρχει αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών κατά 52% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Από τους 1000 περίπου μαθητές, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δήλωσαν συμμετοχή το 2012-13 φέτος έχουν καταθέσει αιτήσεις 1520. Η Ομοσπονδία των φροντιστών υποστηρίζει ότι δεν είναι αντίθετη στο θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας και υποστηρίζει ότι η δικιά της πρόταση είναι συμπληρωματική και αρκετά διαφορετική.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Γ Αντιπροέδρου των φροντιστών κ. Κετζετζή στον δικτυακό χώρο της ΟΕΦΕ οι μαθητές και οι γονείς τους θα βγουν κερδισμένοι γιατί τα κονδύλια δεν θα ενισχύσουν το φροντιστήριο, αλλά θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να βοηθηθούν οι οικογένειες που έχουν πραγματική ανάγκη.
Έχει αποδειχτεί, αναφέρει ο κ. Κετζετζής, πως ο Έλληνας γονιός, στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται το εκπαιδευτικό σύστημα σήμερα, κάνει τα πάντα για να στείλει το παιδί του στο φροντιστήριο, είτε ελαχιστοποιώντας τις προσωπικές του ανάγκες, είτε δεχόμενος οικονομική βοήθεια από το οικογενειακό του περιβάλλον.
Επίσης στα επιχειρήματα που προβάλλονται από την ΟΕΦΕ είναι και η μείωση του ποσοστού των παιδιών που εγκαταλείπουν το σχολείο και η ενίσχυση της προσπάθειας για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση και από μαθητές που «εγκαταλείπουν» λόγω οικονομικών δυσκολιών. Παράλληλα σύμφωνα με τον κ. Κετζετζή η χρήση του «voucher» αναμένεται να δώσει και τη «χαριστική βολή» στο φαινόμενο της παραοικονομίας και των «μαύρων» ιδιαίτερων μαθημάτων ενώ κερδισμένο θα βγει και το κράτος που θα βάλει ένα τεράστιο ποσό στο ταμείο του, που τώρα αδυνατεί να μαζέψει.
news.gr
Συναντήσεις της ΟΕΦΕ με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας Συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε την Τρίτη, 15 Οκτωβρίου αντιπροσωπεία του ΔΣ της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ).
Στην πρώτη συνάντηση η αντιπροσωπεία του ΔΣ της ΟΕΦΕ, επικεφαλής της οποίας ήταν ο πρόεδρος Κώστας Αμπατζίδης, συζήτησε με τον υφυπουργό Παιδείας κ. Συμεών Κεδίκογλου για θέματα που άπτονται του νόμου για τη μη τυπική εκπαίδευση, κατέθεσε προτάσεις που συμβάλουν στη διαφάνεια και την ομαλοποίηση των διαδικασιών που αφορούν στο νέο θεσμικό πλαίσιο για την εποπτεία και αδειοδότηση των φροντιστηρίων, ενώ παρουσίασε προς τον κ. Κεδίκογλου τις θέσεις της Ομοσπονδίας για το νέο Λύκειο.
Επίσης στη συνάντηση, που έγινε σε πολύ καλό κλίμα, η αντιπροσωπεία της ΟΕΦΕ κατέθεσε συγκροτημένη και ολοκληρωμένη πρόταση για την επιταγή (voucher) ενισχυτικής διδασκαλίας.
Ως γνωστόν η Ομοσπονδία έχει προτείνει η πολιτεία να στηρίξει τα παιδιά από ασθενέστερες οικονομικά τάξεις με σταθμισμένη χρηματοδότηση της οικογένειας (κουπόνι ενισχυτικής διδασκαλίας, voucher), έτσι ώστε να έχουν τη δυνατότητα ισότιμης ενισχυτικής διδασκαλίας. Πρόκειται για έναν διαφορετικό τρόπο χρηματοδότησης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, με την οικογένεια να έχει το δικαίωμα επιλογής φροντιστηρίου.
Από τη μεριά του ο κ. Κεδίκογλου άκουσε με προσοχή τις θέσεις της ΟΕΦΕ και υποσχέθηκε να τις εξετάσει. Την ίδια ημέρα το ΔΣ της ΟΕΦΕ πραγματοποίησε σύντομη εθιμοτυπική συνάντηση με τον υφυπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γκιουλέκα. Στην αντιπροσωπεία της ΟΕΦΕ συμμετείχαν οι Κώστας Αμπατζίδης (πρόεδρος), Γιάννης Βαφειαδάκης (γενικός γραμματέας), Δήμητρα Αλαμπάνου (α΄ αντιπρόεδρος), Σπύρος Κετσετζής (γ΄ αντιπρόεδρος), Χρήστος Μπάρδος (μέλος) και Παναγιώτης Παπαφράγκας (πρόεδρος Συλλόγου Φροντιστών Ευβοίας).
ΟΕΦΕ