Ιουνιος 2012
Η έρευνα πραγματοποίηθηκε την άνοιξη του 2011 και κατέληξε σε συγκρίσιμα δεδομένα για τις γνώσεις ξένων γλωσσών σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Σε κάθε συμμετέχουσα χώρα αξιολογήθηκαν οι δεξιότητες ανάγνωσης, κατανόησης και γραφής σε δύο από τις πέντε πιο διαδεδομένες επίσημες γλώσσες της ΕΕ, δηλαδή τα αγγλικά, τα γαλλικά, τα γερμανικά, τα ιταλικά και τα ισπανικά. Συνολικά, εξετάστηκαν περίπου 54.000 μαθητές ηλικίας 14-15 ετών.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης. Μόνο το 42% των μαθητών που εξετάστηκαν είχε ικανοποιητικές γνώσεις στην πρώτη ξένη γλώσσα και μόλις το 25% στη δεύτερη. Επιπλέον, υψηλά ποσοστά μαθητών δεν διέθεταν καν βασικές γνώσεις: 14% στην πρώτη και 20% στη δεύτερη ξένη γλώσσα.
Η έρευνα έδειξε επίσης ότι υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις ως προς το επίπεδο της γνώσης ξένων γλωσσών στις διάφορες χώρες. Για την πρώτη ξένη γλώσσα, η αναλογία των μαθητών με επαρκείς γνώσεις ποικίλλει από 82% στη Μάλτα και στη Σουηδία (αγγλικά) έως 14% στη Γαλλία (αγγλικά) και 9% στην Μ. Βρετανία (για τα γαλλικά). Όσον αφορά τη δεύτερη ξένη γλώσσα, επαρκείς γνώσεις διαθέτει το 4% στη Σουηδία (ισπανικά) και το 6% στην Πολωνία (γερμανικά) σε σύγκριση με 48% στις Κάτω Χώρες (γερμανικά).
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί να υποστηρίξει ακόμη περισσότερο την εκμάθηση ξένων γλωσσών και προτίθεται να προτείνει μέχρι το τέλος του 2012 ένα ευρωπαϊκό σημείο αναφοράς για τις γλωσσικές γνώσεις.
Περισσότερες πληροφορίες: