Επιστολή της Κλειώς Κατσάκη προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Η ιδιοκτήτρια Κέντρου Ξένων Γλωσσών των Τρικάλων εκφράζει την αγωνία της για το πως θα μπορέσουν αυτά σταθούν όρθια αυτά από τη Δευτέρα, με μαθητές μόνο Γυμνασίου και Λυκείου όταν στις περισσότερες των περιπτώσεων το 70% των μαθητών προέρχονται από τα Δημοτικά. Αυτά τα παιδιά θα μπορέσουν να επιστρέψουν στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών από 1η Ιουνίου αλλά θα είναι… ήδη αργά, αφού τα Κέντρα θα συμπληρώνουν τρεις μήνες κλειστά έχοντας λάβει μόλις.. 600 € ως αποζημίωση.
Αναλυτικά η επιστολή:
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Είμαι ιδιοκτήτρια Κέντρου Ξένων Γλωσσών και διανύουμε τον τρίτο μήνα που η επιχείρηση μου παραμένει κλειστή. Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών , όπως γνωρίζετε, έχουν κλείσει με κρατική εντολή στις 11/03/2020. Μέχρι στιγμής έχουμε λάβει ώς ιδιοκτήτες την οικονομική ενίσχυση των 600 ευρώ από το κράτος από 10/03/20 έως 30/4/20 με την ένταξη μας στα voucher των επιστημόνων ενώ όλες οι πληττόμενες επιχειρήσεις έλαβαν 800 ευρώ . Οι δικές μας υποχρεώσεις πώς θα πληρωθoύν ; Και για τον μήνα Μάιο τί μέτρα ενίσχυσης θα ληφθούν ; Μπορεί να υπαγόμαστε στο Υπουργείο Παιδείας αλλά δεν παύουμε να είμαστε επιχειρήσεις. Στην περίπτωση των Κέντρων Ξένων Γλωσσών το Υπουργείο Παιδείας ίσως θα έπρεπε να συνεργάζεται με το αντίστοιχο αρμόδιο Υπουργείο για το οικονομικό κομμάτι των επιχειρήσεων.
Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας, η αδειοδότηση τους γίνεται μέσω του ΕΟΠΠΕΠ αλλά αποτελούν ιδιωτικές επιχειρήσεις με οικονομικές υποχρεώσεις. Η ύλη των μαθημάτων , οι εξετάσεις γλωσσομάθειας και η διάρκεια του σχολικού έτους δεν καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας.
Αυτήν την στιγμή υπάρχουν 5.000 Κέντρα Ξένων Γλωσσών που απασχολούν περίπου 20.000 εργαζομένους. Στις τάξεις των Κέντρων Ξένων Γλωσσών φοιτούν μαθητές όλων των ηλικιακών ομάδων. Το 70% των μαθητών μας είναι παιδιά του Δημοτικού και σε κάποιες τάξεις φοιτούν μαθητές του Δημοτικού και Γυμνασίου ταυτόχρονα. Η απόφαση σας στις 18 Μαΐου να λειτουργήσουν μόνο τμήματα Γυμνασίου και Λυκείου με βρίσκει αντίθετη διότι οι μαθητές του Γυμνασίου αποτελούν μόνο το 25% του συνολικού αριθμού των μαθητών που φοιτούν στα τμήματα μας και οι μαθητές Λυκείου είναι ελάχιστοι ή μηδενικοί διότι τα περισσότερα τμήματα μας αποτελούνται από μαθητές του Δημοτικού. Και πώς μπορούν να λειτουργήσουν τα μεικτά τμήματα που αποτελούνται από μαθητές του Γυμνασίου και Δημοτικού ; Γνωρίζετε ότι στις τάξεις προετοιμασίας εξετάσεων υπάρχουν και παιδιά της έκτης Δημοτικού. Πώς θα γίνει η κατάλληλη προετοιμασία τους ενόψει των εξετάσεων γλωσσομάθειας; Μην μας συγχέετε με τα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης που έχουν μαθητές Γυμνασίου- Λυκείου μόνο στα τμήματα τους.
Συνεπώς, η επιχείρηση υπολειτουργεί και δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά. Καταλαβαίνετε ότι μας έχει απομείνει μόνο ένας μήνας για να λειτουργήσουμε και να καλύψουμε μόνο ένα μέρος των ζημιών που έχουμε υποστεί , και πρέπει να λειτουργήσουμε όπως και άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις ειδάλλως οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για έναν ολόκληρο κλάδο.
Οι μαθητές του Δημοτικού θα πρέπει να επανέλθουν στις τάξεις των Κέντρων Ξένων Γλωσσών – έστω και την 1η Ιουνίου- ανεξάρτητα με το αν θα ανοίξουν τα σχολεία διότι επαναλαμβάνω είμαστε ιδιωτικές επιχειρήσεις και δεν ανήκουμε στο δημόσιο τομέα και εφόσον όλες οι επιχειρήσεις θα λειτουργήσουν θα πρέπει να λειτουργήσουμε και εμείς. Επίσης, βρίσκω λίγο αντιφατικό το γεγονός ότι τα παιδιά του Δημοτικού μπορούν να επανέλθουν στις σχολές χορού και στα ωδεία στις 18 Μαΐου και όχι στις τάξεις μας.
Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών είναι έτοιμα να υποδεχθούν τους μαθητές τους με την τήρηση όλων των υγειονομικών κανόνων. Τα τμήματα μας είναι ολιγομελή – αυτό σημαίνει 5- 8 μαθητές παρακολουθούν το μάθημα κάθε φορά και αν το τμήμα υπερβαίνει αυτόν τον αριθμό, το τμήμα μπορεί να χωριστεί σε δύο . Οι τάξεις και όλοι οι χώροι απολυμαίνονται καθημερινά, αερίζονται και είναι εφοδιασμένοι με αντισηπτικά. Επίσης, τα παιδιά μπορούν εύκολα να κάνουν σωστό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και έχουν στην διάθεση τους χειροπετσέτες και ψύκτες για πόσιμο εμφιαλωμένο νερό. Τα παιδιά δεν προαυλίζονται , δεν υπάρχουν διαλείμματα και επειδή ο αριθμός των παιδιών είναι κατά πολύ μικρότερος από αυτόν του σχολείου μπορεί εύκολα να επιτηρηθεί από τους καθηγητές. Συνεπώς, για ποιόν λόγο να μην επιστρέψουν τα παιδιά στις τάξεις μας; Επιπροσθέτως, μετά από προσωπική μου επαφή με τους γονείς εκφράστηκε έντονα από μέρους τους η ανησυχία για το αν θα χαθεί η σχολική χρονιά των παιδιών και αν οι μαθητές θα είναι έτοιμοι για τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας. Εξέφρασαν επίσης έντονα την επιθυμία τους να γυρίσουν τα παιδιά στις τάξεις τους.
Όσον αφορά την σύσταση σας για τηλεκπαίδευση. Κατά την διάρκεια του lockdown απασχολήσαμε τα παιδιά με ασκήσεις για να κρατήσουν μια επαφή με την γλώσσα και να κάνουν κάποιες επαναλήψεις στην ήδη διδαχθείσα ύλη αλλά ήταν αδύνατον να προχωρήσουμε μαθήματα. Έχετε λάβει υπόψιν ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών δεν έχει στην κατοχή του υπολογιστή ή tablet για να παρακολουθήσει online μάθημα ; Τι θα γίνει με αυτά τα παιδιά ; Και πόσο εφικτό είναι τα παιδιά του Δημοτικού , ειδικά των μικρών τάξεων, ή τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να παρακολουθήσουν online μαθήματα ; Πιστεύετε ότι η παράδοση της ξένης γλώσσας και η εμπέδωσή της μπορεί να γίνει με αυτόν τον τρόπο ; Ειδικά για τα παιδιά Δημοτικού η δια ζώσης μάθηση είναι επιτακτική. Τα παιδιά χρειάζονται βιωματικό μάθημα σε αυτήν την ηλικία. Επίσης, τα μεικτά τμήματα πώς θα λειτουργήσουν ; Οι μισοί μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το σωστό μάθημα μέσα στην τάξη και να προετοιμαστούν κατάλληλα για τις εξετάσεις τους και οι μαθητές Δημοτικού online ; Το θεωρείτε πρέπον ως εκπαιδευτικοί να απομονώνουμε μία ομάδα μαθητών από την σωστή μάθηση και προετοιμασία; Και ποια νομίζετε θα είναι η αντίδραση των γονέων όταν δεν προσφέρουμε στα παιδιά τους την σωστή προετοιμασία ή ποια η ψυχολογία των παιδιών που απομονώνονται ενόψει εξετάσεων ;
Η ισχυρή σύσταση σας για τηλεκπαίδευση μέχρι στιγμής έχει αυξήσει τα παράνομα ιδιαίτερα από μη πιστοποιημένους καθηγητές , με μαθήματα που δεν βοηθούν καθόλου την μάθηση και εις βάρος και των γονέων και των μαθητών. Αν αποφασίσετε να μην λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις μας το μόνο που θα καταφέρετε είναι διπλό χτύπημα στην οικονομία. Από την μια μεριά οι επιχειρήσεις μας δεν θα μπορούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές και φορολογικές τους υποχρεώσεις , οι καθηγητές όπως και το υπόλοιπο προσωπικό που απασχολούν θα μείνουν άνεργοι και από την άλλη τα μαύρα ιδιαίτερα θα πολλαπλασιαστούν δουλεύοντας εις βάρος του κράτους.
Για τους λόγους που προαναφέρθηκαν θα πρέπει να διαχωρίσετε τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών από τα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και το Δημόσιο Σχολείο και να τους επιτρέψετε να επανέρθουν στην κανονικότητα.
Είμαστε εκπαιδευτικοί αλλά έχουμε και επιχειρήσεις. Αντιμετωπίζουμε οικονομικές και εκπαιδευτικές δυσκολίες. Δεν είμαστε πληττόμενοι αλλά έχουμε κλείσει με εντολή του κράτους. Ένας ολόκληρος κλάδος έχει ξεχαστεί. Ζητώ σεβασμό ως εκπαιδευτικός και ως επιχειρηματίας. Ζητώ να λειτουργήσουμε, φυσικά ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών για την υγεία όλων μας. Αναμένουμε τις δικές σας αποφάσεις και ενέργειες.
Με εκτίμηση,
Κατσάκη Χαρίκλεια
Ιδιοκτήτρια Κ.Ξ.Γ