Παρά τα σταθερά ή μειωμένα δίδακτρα αλλά και τις εκπτώσεις σε οικονομικά ασθενείς οικογένειες, η κρίση έχει κάνει τους Ελληνες να σκέφτονται πλέον σοβαρά τα έξοδα του φροντιστηρίου, για τα οποία συνεισφέρουν όλο και περισσότερο οι παππούδες.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των φροντιστών, οι οικογένειες με οικονομικά προβλήματα που κάνουν έρευνα αγοράς για τα φροντιστηριακά μαθήματα και το κόστος τους αποτελούν καθημερινή πελατεία για τους περισσότερους επαγγελματίες στο χώρο. Η συμβουλή των φροντιστών προς τους γονείς, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, είναι να δείχνουν μεγάλη προσοχή στα πολύ χαμηλά δίδακτρα, καθώς είναι πιθανό να υποκρύπτουν πλημμελή παροχή υπηρεσιών.
«Παρ’ όλη την κρίση και τα προβλήματα, τα φροντιστήρια παραμένουν προσιτά στην ελληνική οικογένεια, που δοκιμάζεται σκληρά. Την τελευταία πενταετία, τα φροντιστήρια έχουν μειώσει τα δίδακτρα έως και 40%, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα των υπηρεσιών τους, ενώ παρέχουν ειδική αντιμετώπιση για τους οικονομικά ασθενέστερους», ανέφερε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ), Κώστας Αμπατζίδης, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη.
Ο ίδιος εκτίμησε ότι το 10% των μαθητών κάθε φροντιστηρίου προέρχονται από οικογένειες με προβλήματα. Οι φροντιστές προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στη νέα πραγματικότητα, κάνοντας σε αυτές τις περιπτώσεις εκπτώσεις στα δίδακτρα, αρκεί οι γονείς να είναι σε θέση να αποδείξουν την οικονομική τους αδυναμία.
Για να βοηθήσουν τα παιδιά αυτών των οικογενειών, οι φροντιστές συμμετέχουν στις πρωτοβουλίες αρκετών δήμων, όπως της Καλαμαριάς αλλά και κοινωνικών φορέων, όπως του Βαφοπούλειου, που παρέχουν πρόσβαση στη φροντιστηριακή εκπαίδευση.
Σχολιάζοντας το θεσμό των κοινωνικών φροντιστηρίων, ο κ. Αμπατζίδης τόνισε ότι κατανοεί την κοινωνική ευαισθησία των δήμων αλλά θεωρεί καλύτερο να απευθύνονται πρώτα στα οργανωμένα φροντιστήρια όπου παρέχονται υπηρεσίες υψηλότερου επιπέδου.
Οι παρατηρήσεις για το νέο λύκειο
Με αφορμή το νομοσχέδιο για το νέο λύκειο, οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας παρουσίασαν και τις παρατηρήσεις- προτάσεις τους, καλώντας παράλληλα το υπουργείο Παιδείας να ξεκινήσει διευρυμένο διάλογο για τις μεταρρυθμίσεις.
Όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι των φροντιστών, οι παρατηρήσεις-προτάσεις τους συνοψίζονται στα εξής σημεία:
-Συμφωνούν με τον συνυπολογισμό των βαθμών προαγωγής και απόλυσης για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο
-Θεωρούν ότι θα μπορούσε να αποφευχθεί η θέσπιση του εθνικού οργανισμού εξετάσεων
-Πιστεύουν ότι είναι απαραίτητη η σύσταση συμβουλευτικής επιτροπής παρακολούθησης της εφαρμογής του νόμου
-Σχετικά με τα επιστημονικά πεδία εξειδίκευσης, η θέση τους είναι ότι χρειάζεται επανεξέταση ώστε να υπάρχει ευελιξία, αφού στο νέο θεσμικό πλαίσιο κάθε υποψήφιος θα επιλέγει μόνο ένα και καταργείται η οριζόντια κινητικότητα που ισχύει σήμερα
-Χαρακτηρίζουν επιβεβλημένη την επανέναρξη του διαλόγου στο εθνικό συμβούλιο παιδείας, με συμμετοχή όλων των φορέων
-Δεδομένου ότι στη διάρκεια της διαβούλευσης δόθηκε η εντύπωση πως το νέο σύστημα θα οδηγήσει αρκετούς μαθητές εκτός λυκείου, προτείνουν να υπάρξει μέριμνα από την πολιτεία για τη στήριξη αυτών των μαθητών με σταθμισμένη χρηματοδότηση της οικογένειας (κουπόνι ενισχυτικής διδασκαλίας) agelioforos.gr