Σοβαρές καταγγελίες σχετικά με τα πιστοποιητικά Γλωσσομάθειας έγιναν στη Βουλή από τον πρώην πρόεδρο των Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών και αρκετά γνώστη της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης Κώστα Γκανά.
Ο κ Γκανάς:.
Α. ΜΙΛΗΣΕ για αλλοίωση, αν όχι πλαστογραφία απόφασης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία , όπως είπε, «είναι ομολογημένη και γραπτή, διότι διορθώθηκε εκ των υστέρων».
Β. ΤΟΝΙΣΕ ότι σήμερα, υπάρχουν πιστοποιητικά χορηγούμενα από Πανεπιστήμιο, τα οποία το ΑΣΕΠ δεν κάνει δεκτά, και ότι οι γνώσεις που εκπροσωπούν, είναι αρκετές για να διοριστεί κάποιος στο δημόσιο. Το ίδιο πιστοποιητικό σήμερα στο υπουργείο Παιδείας παίρνει επάρκεια για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας.
Γ.ΣΗΜΕΙΩΣΕ ότι όλα αυτά έγιναν σε επίπεδο διορισμού στο δημόσιο, δηλαδή πιστοποίηση γλωσσομάθειας για διορισμό στο δημόσιο.
Δ. ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΕ ότι «όταν αυτή η αρμοδιότητα πέρασε στο υπουργείο Παιδείας, αρχίσανε οι ίδιοι διαπλεκόμενοι κύκλοι να απλώνουν τα πλοκάμια τους και μέσα εκεί. Η κυρία Χριστοφιλοπούλου, το γνωρίζει το θέμα και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις, βοήθησε θετικά. Σας αναφέρω λοιπόν, ότι μέσα στο υπουργείο Παιδείας δύο φορές ανεστάλη η χορήγηση της επάρκειας, για τα πιστοποιητικά του συγκεκριμένου πανεπιστημίου. Σήμερα χορηγούνται κανονικά.
Εάν πράγματι, δεν θέλουμε να διαιωνίζουμε τη διαπλοκή η οποία μονίμως ψαρεύει σε θολά νερά, δηλαδή όπου υπάρχει αμφισβήτηση ή ερμηνεία του τι λέει ο νόμος, βρίσκουνε πάντοτε τον τρόπο, και επιβάλουνε τα ιδιωτικά και παράνομα συνήθως συμφέροντα τους. Κάνω έκκληση και στην κυρία Χριστοφιλοπούλου, η οποία το γνωρίζει το θέμα και είμαι σίγουρος ότι εν γνώσει της πιστεύω εν αγνοία της θα διαπίστωσε ότι μες στο Υπουργείο, κάποιοι κύκλοι συμφερόντων δραστηριοποιούνται έντονα.
Η ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 5
Ο κ. Γκανάς διατύπωσε την ακόλουθη θέση επί του άρθρου 5 το οποίο τελικά αποσύρθηκε από τη Βουλή για να επανεξεταστεί
«Το άρθρο 5 για το οποίο θέλω θα μιλήσω εκ πρώτης ματιάς φαίνεται άκακο, αβλαβές και χωρίς ιδιαίτερη μεγάλη σημασία. Με το άρθρο 5, κύριε Υπουργέ, γίνονται δύο πολύ απλά πράγματα. Το ένα είναι ότι καταργείται το Συμβούλιο Θεμάτων Ιδιωτικής Εκπαίδευσης και το άλλο καταργείται και ένα παράβολο 50 ευρώ, που έπρεπε να καταβάλουν όσοι υποβάλουν χαρτιά για να πάρουν αυτή την βεβαίωση επάρκειας προσόντων για την διδασκαλία ξένης γλώσσας –στα κέντρα ξένων γλωσσών και όχι στο δημόσιο.
Κατ’ αρχήν, δεν είναι τόσο σημαντικό ούτε και για εμάς η κατάργηση του Συμβουλίου, γιατί καμία οικονομία δεν επιφέρει στο δημόσιο. Να σκεφθείτε ότι είναι τριμελές και ο ένας από τους τρεις είναι εκπρόσωπος του δικού μας κλάδου. Άρα, μιλάμε για δύο στελέχη του Υπουργείου Παιδείας που ούτε απολύονται ούτε τίποτα. Τι κάνει, όμως, το Συμβούλιο; Το Συμβούλιο εισηγείται και ο Υπουργός αποφασίζει, μπορεί και να μην δεχθεί την εισήγηση. Αυτά γίνονται με βάση το ν.2545/1940.
Το μικρό αυτό Συμβούλιο όλα αυτά τα χρόνια που λειτουργεί έχει θεσπίσει κάποια ελάχιστα κριτήρια για να κάνει τις εισηγήσεις του. Με το άρθρο 5 και απ’ ότι μάλιστα λέει και η Αιτιολογική Έκθεση την τελική απόφαση, δηλαδή την επάρκεια προσόντων, θα την χορηγεί πλέον ή ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, ένα άτομο, δηλαδή, ο Υπουργός. Ο Υπουργός και ο Διευθυντής τι προσόντα έχουν για να κρίνουν τα πιστοποιητικά, που κατατίθενται και περνάνε από τα χέρια τους, κατά πόσον δίνουν αυτήν την ικανότητα σε κάποιον να διδάξει ξένες γλώσσες στα ελληνόπουλα.
Η επιμονή μου, όμως, να έχω την αμέριστη προσοχή σας και γιατί επιμένουμε είτε να αποσυρθεί το άρθρο είτε να προστεθεί κάτι πολύ απλό, κύριε Υπουργέ, οφείλεται στο εξής: στο χώρο αυτό όπου η απόκτηση πιστοποιητικών είναι τόσο διαδομένη, δηλαδή η πίτα είναι μεγάλη και μοιράζονται πολλά εκατομμύρια σε ιδιώτες. Εδώ και πολλά χρόνια στη πιστοποίηση της γλωσσομάθειας η διαπλοκή και παρανομία θριαμβεύει».
esos.gr