ΘΕΜΑ 1: Να χαρακτηρίσετε με ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ τις παρακάτω προτάσεις:
Σύνταγμα : ένα χαρτί που άμα τσαλακωθεί λιγάκι , αλλάζουν και τα πάνω του γραφόμενα .
Καθηγητής : ο άνθρωπος που εκμεταλλεύεται την αγωνία των μαθητών για το συμφέρον το δικό του.
Απεργία : η σύγχρονη μορφή άσκησης βίας εναντίον άλλων κοινωνικών ομάδων.
Επιστράτευση : Η προληπτική άμυνα της κοινωνίας απέναντι στη βούληση μιας απεργίας.
Δημοκρατία : Η ελευθερία να εκλέγεις τους δικούς σου ολιγάρχες .
ΜΜΕ : ένας τρόπος να πιστέψουμε ότι όλα γίνονται για το δικό μας καλό.
Σχολεία : Παρκινγκ μαθητών ώστε να πηγαίνουν οι γονείς στη δουλειά τους για να μπορούν πληρώνουν τα φροντιστήρια.
Παιδεία: Αυτό πού μένει από έναν πολιτισμό άμα αφαιρέσουμε την εκπαίδευση.
Πανελλαδικές εξετάσεις : Αυτό που λένε οι λέξεις .Οι εξετάσεις που δίνει όλη η Ελλάδα κάθε Μάιο.
Αξιολόγηση καθηγητών: ένας τρόπος για να μένουν οι καθηγητές μετεξεταστέοι ή ΄΄ στο τόπο ΄΄.
Πανεπιστήμιο : ο απαιτούμενος χρόνος για να κατασταλάξει ένας φοιτητής σε ποια χώρα θα μεταναστεύσει.
Υποχρεωτική μετάθεση : η αλλαγή που ήθελαν οι καθηγητές στη ζωή τους αλλά δεν τόλμαγαν να το παραδεχτούν.
Αναπληρωτής : ο ρόλος που θα παίζει ο σημερινός μόνιμος και αυριανός απολυμένος.
Σχέδιο ΑΘΗΝΑ : Ένα σχέδιο για να ξανασυγκεντρωθούν όλα τα πανεπιστήμια στη πρωτεύουσα ,στην ΑΘΗΝΑ .
PROJECT : μία μέθοδος που όταν τελειοποιηθεί θα μπορούν οι εταιρείες να κάνουν δωρεάν έρευνες.
Μέθοδος Διδασκαλίας στο Νέο Σχολείο : κάντε ότι κάνω και μην παρεκκλίνετε καθόλου, γιατί θα δώσετε και πανελλαδικές.
Αύξηση ωραρίου : η μείωση καθηγητών
Σύλλογος διδασκόντων : συγκέντρωση καθηγητών σε μια αίθουσα για να τους ανακοινωθούν οι αποφάσεις της Διεύθυνσης .
ΟΛΜΕ : Το heavy metal συγκρότημα που ακούνε οι καθηγητές .Είναι κάτι σαν τους KISS : είναι βαμμένοι με χρώματα και κανείς ποτέ δεν έχει δει το πραγματικό τους πρόσωπο.
Συνδικαλισμός : αντίδραση δια αντιπροσώπου που λειτουργεί ως απαλλαγή της ατομικής ευθύνης .
Επιμόρφωση : μέθοδος συγκέντρωσης μορίων αξιολόγησης.
Αναλυτικά προγράμματα σπουδών : γραμμένα από τον Ψιττακό.
ΘΕΜΑ 2: Να λυθεί η παρακάτω άσκηση :
Ένας 40χρονος καθηγητής παίρνει μισθό 640 Ευρώ και ζει στην Αθήνα. Λόγω της αύξησης ωραρίου κρίνεται εξολοκλήρου υπεράριθμος και παίρνει υποχρεωτική μετάθεση στο Γυμνάσιο Σίφνου. Βρίσκει σπίτι με ενοίκιο 250 ευρώ το μήνα. Οι λογαριασμοί της Σίφνου (φως ,νερό, τηλέφωνο δεν έβαλε)είναι συνολικά 100 ευρώ το μήνα. Για φαγητό δικό του 200 ευρώ το μήνα (φυσικά για μία φορά τη μέρα).Προσωπικά έξοδα ( ρουχισμός ,κινητό και ένας καφές) 150 ευρώ το μήνα. Χαράτσι, κεφαλικός φόρος ,κανονικός φόρος 150 ευρώ κατά μέσο όρο το μήνα. Να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα :
α) Τι ποσοστό της σύνταξης της μητέρας του ,ύψους 500 ευρώ το μήνα, απαιτείται να αποστέλλεται κάθε μήνα στο καθηγητή ώστε να τα βγάζει πέρα ;
β)Ας υποθέσουμε ότι ο καθηγητής ήταν και έγγαμος με ένα παιδί που η σύζυγος αναγκάστηκε να παρατήσει τη δουλειά της στην Αθήνα για να πάει κοντά στον άντρα της γιατί αλλιώς θα διαλυόταν η οικογένεια. Να προτείνετε τρόπους ώστε να μπορεί η οικογένεια αυτή να επιβιώσει.(δίνεται ότι τα επιπλέον έξοδα λόγω της συζύγου και του παιδιού είναι 450 ευρώ το μήνα).
ΘΕΜΑ 3:Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση στις παρακάτω προτάσεις :
Α.Εκτός από τους γονείς ,αυτοί που νοιάζονται περισσότερο για τους μαθητές είναι :
α)η κυβέρνηση β) οι υπόλοιπες πολιτικές παρατάξεις γ) οι καθηγητές δ) τα ΜΜΕ
Β.Πως σας κάνει να νιώθετε το γεγονός της κατάργησης 10.000 θέσεων αναπληρωτών και της υποχρεωτικής μετάθεσης που θα υποστούν αρκετές χιλιάδες μόνιμοι καθηγητές :
α)λυπάμαι αλλά τι να κάνουμε αφού είναι για το καλό της οικονομίας μας.
β) με κάνει έξαλλο γιατί είναι πολύ σκληρό γι’ αυτούς και είμαι αποφασισμένος να δώσω τη μάχη ώστε τα μέτρα αυτά να παρθούν πίσω .
γ) ανησυχώ ότι αύριο θα έρθει και η σειρά μου και γι’ αυτό θα βάλω τα δυνατά μου να είμαι καλός στη δουλειά μου ώστε να αποφευχθεί κάτι τέτοιο.
δ)τίποτα από τα παραπάνω.
Γ.Η στάση των καθηγητών όσο αφορά την απεργία τους :
α) δικαιώθηκε γιατί ο κλάδος εκφράστηκε μαζικά και συσπειρώθηκε , η εξουσία αναγκάστηκε να δείξει το πιο σκληρό της πρόσωπο για να αντιμετωπίσει την δύναμη του, βρήκε συμμαχίες με άλλους κλάδους εργαζομένων εισπράττοντας και αξιόλογο κοινωνικό έρεισμα.
β) ο κλάδος βγήκε χαμένος γιατί υπαναχώρησε τελικά στο αίτημα της απεργίας , δεν κατάφερε να αντιπροσωπευθεί σωστά από τα συνδικαλιστικό του όργανο και ο κοινωνικός αυτοματισμός ήταν τεράστιος οδηγώντας σε περαιτέρω απαξίωση το κλάδο.
γ)τίποτα από τα παραπάνω
Δ.Ο λόγος που δεν ψηφίστηκε από τους προέδρους των ΕΛΜΕ η πρόταση για απεργία παρά το γεγονός ότι το η συντριπτική πλειοψηφίας της βάσης των καθηγητών συμφωνούσαν με την απεργία είναι ότι :
α) ήθελαν να προστατεύσουν τους καθηγητές από τις συνέπειες της επιστράτευσης σε περίπτωση που κάποιοι θα απεργούσαν , δηλαδή ένα αίσθημα αυτοσυντήρησης .
β)με άλλοθι την επιστράτευση και παράλληλα σώζοντας τη συνδικαλιστική τους τιμή βρήκαν ευκαιρία να περάσουν αυτό που οι περισσότεροι συνδικαλιστές ήθελαν εξαρχής : την άρνηση της μετωπικής αντιπαράθεσης με την κυβέρνηση.
γ)τίποτα από τα παραπάνω
Ε.Η στάση των καθηγητών από εδώ και εμπρός θα είναι η εξής :
α) ο καθένας θα βάλει την ουρά στα σκέλια, θα κοιτάξει να σώσει τον εαυτό του ,θα συνεχίσει να μην έχει καμία συμμετοχή στα κοινά που αφορούν το κλάδο μέχρι το επόμενο χαστούκι που θα του έρθει ξανά μέσα στον ύπνο του.
β) θα αναζητήσει και άλλες μορφές δράσης ,θα προσπαθήσει να βρει συμμαχίες και με άλλους κοινωνικούς φορείς , θα βγει ενισχυμένος από τα τελευταία γεγονότα ,θα φροντίσει να αποβάλλει εκείνα τα στοιχεία και πρόσωπα που τον κρατάνε διασπασμένο σε κομματάκια ,θα πάρει τη κατάσταση στα χέρια του και δεν θα επιτρέψει σε κανένα μα κανένα να τον ξαναπιάσει στον ύπνο.
γ)τίποτα από τα παραπάνω
Καλή επιτυχία !!
Δημήτρης Τσιριγώτης. Φυσικός