xeniglossa.gr / KxgHellas.gr

Eπιμέλεια Κειμένου Έλενα Ξυδοπούλου

Το άρθρο που θα διαβάσετε παρακάτω αφορά την προσωπική μου-και μόνο- εμπειρία ως εξετάστρια και αξιολογήτρια για το ΚΠγ και κάποια «ευρήματα» από την παρουσία μου στο Βαθμολογικό Κέντρο Αθηνών, αλλά και κάποια ευρήματα ως προς τον τρόπο διδασκαλίας όλων εμάς που στέλνουμε παιδιά στις επίσημες εξετάσεις, οποιουδήποτε φορέα.

1) Οι μαθητές μας δεν έχουν μάθει να διαβάζουν τις οδηγίες των ασκήσεων. Βλέπουν και φαντάζονται τι είναι αυτό που τους ζητείται! Αυτό είναι ολοφάνερο όταν η άσκηση ζητά από τους μαθητές να υπογράψουν το e-mail ως Alex κι εκείνα υπογράφουν με το πραγματικό τους όνομα. Λύση…Να διδάξουμε στους μαθητές μας ότι οι οδηγίες δεν αποτελούν «διακόσμηση» για την εκάστοτε άσκηση κι επίσης εάν εμείς γράφουμε τις ασκήσεις να προσπαθήσουμε τουλάχιστον στις μικρές τάξεις να τους δείχνουμε με νούμερα πόσα είναι τα βασικά ερωτήματα της άσκησης. Με άλλα λόγια…


Look, listen and write. Then, colour the picture that follows.


Αφού διαβάσουμε την εκφώνηση, προτρέπουμε τους μαθητές να αριθμήσουν τα ερωτήματα και να μας πουν εκείνα τι είναι αυτό που τους ζητείται. Αυτή η τεχνική είναι ιδιαίτερα χρήσιμη και στα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες τα οποία τείνουν να πελαγώνουν βλέποντας μεγάλες εκφωνήσεις ασκήσεων.



2) Οι μαθητές μας δεν έχουν μάθει να χρησιμοποιούν σωστά τα σημεία στίξης. Σε πολλές, δε, περιπτώσεις δε γνωρίζουν καν τι σωστή χρήση της τελείας και του κόμματος.



3) Στη πρώτη δυσκολία οι μαθητές μας «αφήνουν» τις ασκήσεις. Υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι που αφήνουν την άσκηση γιατί απλά δυσκολεύτηκαν αλλά αυτό είναι μια πραγματικότητα που θα πρέπει να δουλευτεί μέσα στην τάξη. Επιμένουμε στη δύσκολη άσκηση καθιστώντας την προσβάσιμη σε όλους τους μαθητές. Την αναλύουμε, τη «σπάμε» σε μικρότερες ενότητες και δεν επιτρέπουμε στους μαθητές μας να επιλέγουν ποια είναι η άσκηση που θα κάνουν εκτός βέβαια κι αν μας ζητείται η επιλογή.



4) Υπάρχουν μαθητές που από το γραπτό τους διαφαίνεται ότι αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες. Εντούτοις, εμείς ως καθηγητές δεν ενημερώσαμε γονείς ή και εξεταστικό φορέα προκειμένου να εξεταστεί ο μαθητής με ευνοϊκότερες συνθήκες. Και βέβαια το ερώτημα πάντα παραμένει ίδιο… Είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε τις ΜΔ ή πάντα και με μεγάλη ευκολία μιλάμε για μια… διαρκή τεμπελιά;



5) Κάποιοι από τους υποψηφίους ΔΕ γνωρίζουν σε τι πρόκειται να εξεταστούν. Αγνοούν τη φύση των θεμάτων άρα και τις τυπικές υποχρεώσεις του έναντι αυτών… Με άλλα λόγια…; Γράφω e-mail άρα ανοίγω και κλείνω με ανάλογο τρόπο.


Ήταν μόνο μερικές από τις πολλές σκέψεις που γεννήθηκαν στο μυαλό μου. Ελπίζω όμως ότι ήταν ικανές να μας κάνουν να σκεφτούμε πώς θα διαμορφώσουμε τον τρόπο που διδάσκουμε και πώς θα διδάξουμε επιτυχώς τους μαθητές μας.



Σεμινάριο της συγγραφέως

10ωρο Σεμινάριο Αθήνας - Μαθησιακές Δυσκολίες και Αποτελεσματική Διδασκαλία της Αγγλικής (23-24/6)

Προφίλ: Έλενα Ξυδοπούλου

Καθηγήτρια Αγγλικών για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Απόφοιτη του τμήματος Μεθοδολογίας της Εκπαίδευσης Πανεπιστημίων Αγγλίας και Αμερικής. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία και Μετάφραση από το London Metropolitan University. Ύστερα από 13 χρόνια εμπειρίας διδασκαλίας της Αγγλικής σε παιδιά και ενήλικες (σε σχολεία, φροντιστήρια και ως εξετάστρια του ΥΠΕΠΘ για το ΚΠγ) και κατόπιν φοίτησης στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ασχολήθηκε με τη διδασκαλία της Αγγλικής σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Τον τελευταίο χρόνο διεξάγει σεμινάρια σε Καθηγητές Ξένων Γλωσσών και συγγράφει το δικό της υλικό για παιδιά με ΜΔ.

xeniglossa.gr / KxgHellas.gr