Σύμφωνα με το από 13/9/2021 δελτίο τύπου του Υπουργείου Οικονομικών, μειώνεται το ποσοστό επιστροφής όλων των Επιστρεπτέων Προκαταβολών, ανάλογα με την πτώση των ακαθάριστων εσόδων της επιχείρησης. Συγκεκριμένα, εφόσον έχει τηρηθεί η ρήτρα διατήρησης εργαζομένων που προβλεπόταν σε κάθε κύκλο Επιστρεπτέας, επιστρέφεται:

Α. Για επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν την 1η Ιανουαρίου 2019 και έχουν θετικά ακαθάριστα έσοδα το 2019:

  • Επιστρέφεται το εν τέταρτο (25%), εφόσον έχουν πτώση ακαθάριστων εσόδων το 2020, σε σχέση με το 2019, άνω του 70% και καταγράφουν ζημίες προ φόρων.
  • Επιστρέφεται το εν τρίτο (33,3%), εφόσον έχουν πτώση ακαθάριστων εσόδων το 2020, σε σχέση με το 2019, μεταξύ 30% και 70% και καταγράφουν ζημίες προ φόρων.
  • Για τις λοιπές επιχειρήσεις επιστρέφεται το 50%.

Β. Για νέες επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 1η Ιανουαρίου 2019 ή είχαν μηδενικά ακαθάριστα έσοδα το 2019:

  • Επιστρέφεται το εν τέταρτο (25%), εφόσον έχουν πτώση ακαθάριστων εσόδων το 2020, σε σχέση με το 2019 (εφόσον είχαν καταγράψει θετικά ακαθάριστα έσοδα το 2019), άνω του 30% και καταγράφουν ζημίες προ φόρων.
  • Για τις λοιπές επιχειρήσεις επιστρέφεται το εν τρίτο (33,3%).

Επιπροσθέτως των ανωτέρω, ισχύει έκπτωση 15%, σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής του ποσού προς επιστροφή έως 31 Δεκεμβρίου 2021. Σε διαφορετική περίπτωση, το ποσό καταβάλλεται σε 60 δόσεις από τον Ιανουάριο 2022.

Απαιτούμενα δικαιολογητικά για επιστρεπτέες προκαταβολές

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Η επιχείρηση εφόσον έχει ενισχυθεί βάσει του Προσωρινού Πλαισίου, οφείλει, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα να προσκομίσει τα κάτωθι δικαιολογητικά, έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2021.

1. Υπεύθυνη δήλωση του λογιστή της επιχείρησης που να βεβαιώνει ότι η επιχείρηση την 31.12.2019 (ανάλογα με την νομική μορφή και το είδος βιβλίων της επιχείρησης), σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στο σημείο Α του Παραρτήματος Ι «Ορισμός Προβληματικής Επιχείρησης»:

  • είτε δεν είχε απολέσει πάνω από το ήμισυ του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου λόγω συσσωρευμένων ζημιών,
  • είτε δεν είχε απολέσει πάνω από το ήμισυ του κεφαλαίου της, όπως εμφαίνεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, λόγω συσσωρευμένων ζημιών.

Το ανωτέρω δεν απαιτείται στην περίπτωση ανεξάρτητων ατομικών επιχειρήσεων, καθώς και στην περίπτωση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων.

Επιπλέον, εάν πρόκειται για μεγάλη επιχείρηση, ο λογιστής της επιχείρησης πρέπει να βεβαιώνει ότι τα τελευταία δύο έτη:

  • ο δείκτης χρέους προς ίδια κεφάλαια της επιχείρησης δεν ήταν υψηλότερος του 7,5 και
  • ο δείκτης κάλυψης χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων της επιχείρησης (EBITDA interest coverage ratio) δεν ήταν κάτω του 1,0.
  1. «Πιστοποιητικό μη πτώχευσης, μη υποβολής αίτησης για πτώχευση, μη θέσης σε αναγκαστική διαχείριση και μη υποβολής αίτησης για θέση σε αναγκαστική διαχείριση».
  • Τα εν λόγω πιστοποιητικά έχουν ενοποιηθεί σε ένα έγγραφο πλέον που ονομάζεται «Ενιαίο Πιστοποιητικό Δικαστικής Φερεγγυότητας». Εκδίδεται μέσω Πρωτοδικείου.
  • Για τα τέσσερα (4) Πρωτοδικεία της χώρας τα οποία είναι ενταγμένα στο σύστημα solon.gov.gr. (Αθηνών, Πειραιώς, Θεσσαλονίκης και Χαλκίδας), το εν λόγω πιστοποιητικό ζητείται αυτεπάγγελτα από την ΑΑΔΕ και άρα λαμβάνεται αυτόματα και δεν χρειάζεται να προβούν οι δικαιούχοι σε κάποια διαδικασία έκδοσης και υποβολής του. Στην περίπτωση που η έδρα της επιχείρησης δεν βρίσκεται στις ανωτέρω περιοχές, το πιστοποιητικό, εκδίδεται από το Πρωτοδικείο της έδρας της επιχείρησης.

ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ

  • Υπενθυμίζουμε ότι τα δικαιολογητικά υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην Α.Α.Δ.Ε μέσω της εφαρμογής: «Υποβολή Δικαιολογητικών Επιστρεπτέων Προκαταβολών και Αυξημένης Αποζημίωσης Ειδικού Σκοπού» της πλατφόρμας «My Business Support».
  • Για τον οδηγό χρήσης της εφαρμογής, (πατήστε εδώ)