Πολλές φορές πήρα μέρος σε συζητήσεις γι αυτό το θέμα με συναδέλφους αλλά και με τους μαθητές μου. Τα πράγματα για μένα είναι ξεκάθαρα. Οι μαθητές δεν μπορούν να είναι φίλοι με τους εκπαιδευτικούς στο facebook.

1ον Στον συγκεκριμένο χώρο προβάλλεται η προσωπική ζωή των εκπαιδευτικών, για την οποία δεν χρειάζεται να είναι ενήμεροι οι μαθητές.

2ον: Ο μαθητής έχει ανάγκη από τον εκπαιδευτικό για στήριξη, ενθάρρυνση, καθοδήγηση. Αν γίνετε «φίλοι» με τους μαθητές σας, είναι δύσκολο να σταθείτε στην τάξη με το κύρος του εκπαιδευτικού. Πολλές φορές οι μαθητές μου με ρωτούν ποιό είναι το όνομά μου στο facebook και φυσικά τους απαντώ, ότι δεν θα ήθελα να με προτείνουν για φίλο. Η σχέση μας είναι ξεκάθαρη. Πάντως δεν τους απορρίπτω, λέγοντας, ότι μόλις αποφοιτήσουν θα χαρώ να με κάνουν φίλο στο facebook και να μαθαίνω νέα τους για την πρόοδό τους, την καριέρα τους, τη ζωή τους.

3ον: Μπορείτε πάντως να χρησιμοποιήσετε το facebook για συνεργασία με τους μαθητές, δημιουργώντας ένα group, όπου εκεί φυσικά γίνεστε όλοι «φίλοι» εικονικά, για να επικοινωνείτε. Πριν το κάνετε όμως ζητήστε την άδεια του γονέα-κηδεμόνα, απαραίτητα και αφού πάρετε την έγκριση, συνεχίζετε.

4ον: Πολλά παιδιά ενώ δεν θέλουν έλεγχο από τους ενήλικες, παρ΄ όλα αυτά, επιδιώκουν μια ιδιαίτερη οικειότητα με τους εκπαιδευτικούς. Αυτή η οικειότητα με συγκεκριμένα όρια πάντα, μπορεί να πραγματοποιηθεί στην τάξη, στις σχολικές δραστηριότητες, στις περιβαλλοντικές συναντήσεις κλπ.

5ον: Μάλλον πρέπει να έχει ήδη δημιουργηθεί θέμα γύρω από τις ηλεκτρονικές σχέσεις εκπαιδευτική-μαθητή, γιατί υπάρχουν πολλές σελίδες που καλύπτουν αυτή την διάθεση συνεργασίας μαθητών-εκπαιδευτικών και εκτός σχολείου. Φέτος, στο σχολείο μου χρησιμοποίησα το edmodo για τα περιβαλλοντικά προγράμματα, και την οργάνωση μια σχολικής εκδήλωσης (θα αναφερθώ αναλυτικά σε επόμενη ανάρτηση). Τα παιδιά το βρήκαν εξαιρετικό, η ανταπόκριση ήταν πολύ καλή, αλλά και μας βοήθησε πολύ στη συνεργασία με τους μαθητές.

blogs.sch.gr