Το σημαντικότερο είναι να μην γίνει η επικοινωνία μεταξύ μαθητών και καθηγητών υπερβολικά προσωπική...
Το τετ α τετ μαθητών και εκπαιδευτικών σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να γίνει «επικίνδυνο». Ήδη ορισμένα σχολεία στη Γερμανία συνιστούν στους καθηγητές τους να έχουν διπλό προφίλ.
Στην προσωπική της σελίδα η καθηγήτρια Γερμανικών Μαρί Τέρες Γιοχανπέτερ έχει μόλις 74 φίλους, πραγματικούς φίλους. Ελάχιστες οι φωτογραφίες, οι περισσότερες από πρόσφατες διακοπές.
Τελείως διαφορετική η επαγγελματική της σελίδα: πολύχρωμη, έντονη και γεμάτη πάρτι! 255 οι «φίλοι» της εδώ. Όλοι μαθητές της που περιγράφουν καθημερινά τα όσα ζουν και νιώθουν εντός και εκτός σχολείου. Η καθηγήτρια μπορεί να τα παρακολουθεί όλα αυτά μέσω του επαγγελματικού της προφίλ. Το διπλό προφίλ σίγουρα απαιτεί περισσότερο χρόνο, ωστόσο έτσι το ήθελε η διεύθυνση του σχολείου στο οποίο διδάσκει. «Δεν παρεμβαίνω ποτέ σε αυτά που διαβάζω εκτός κι αν παραβιάζεται η νομοθεσία. Εξάλλου είναι απόδειξη εμπιστοσύνης, με αποδέχονται ως φίλη τους και μπορώ να βλέπω τα προφίλ τους», λέει η ίδια. Συχνά μπορεί να κάνει και ένα like ή να σχολιάσει μια φωτογραφία μαθητών της. Το σημαντικότερο, όπως τονίζει η παιδαγωγός Ίνγκριντ Βρέντε, είναι να μην γίνει η επικοινωνία μεταξύ μαθητών και καθηγητών μέσω facebook υπερβολικά προσωπική.
Το μοντέλο αυτό εισήχθη στο σχολείο της Γιοχανπέτερ και είναι δεσμευτικό για όλους τους εκπαιδευτικούς, δεν επιτρέπεται δηλαδή να χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους προφίλ για να επικοινωνούν με τους μαθητές τους. Στα επαγγελματικά τους προφίλ οι καθηγητές έχουν αναρτήσει για κάθε τάξη ημερολόγια, όπου καταχωρούνται αλλαγές του προγράμματος, διαγωνίσματα κα.
Η εκπρόσωπος των μαθητών του σχολείου, η 17χρονη Βερόνικα Φόπε έχει την καθηγήτριά της «φίλη» στο facebook και γι΄ αυτό, όπως λέει, είναι ιδιαίτερα προσεκτική στο τι γράφει… «Σκέφτομαι πάντα σε φωτογραφίες και σχόλια, τι είναι εντάξει και τι όχι. Είναι θέμα σεβασμού».
Η επικοινωνία μέσω fb με τους μαθητές της απαιτεί χρόνο, παραδέχεται η 28χρονη καθηγήτρια Γιοχανπέτερ. «Πρέπει να προσέχεις να μην παραγίνει και να βάλεις ο ίδιος όρια στην επικοινωνία αυτή», όπως λέει. Και φυσικά χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή εκ μέρους των εκπαιδευτικών, τόσο στα όσα γράφουν όσο και στα όσα ανεβάζουν στο facebook.
.dw.de