Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2013-2014 στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα πρέπει να συμπληρώσουν, μετά την ενημέρωσή τους από τον Διευθυντή του Σχολείου, δήλωση με τη γλώσσα προτίμησης του παιδιού τους (Γαλλική ή Γερμανική) και να την καταθέτουν στο Δ/ντή του Σχολείου τους έως 5 Ιουνίου 2013, σύμφωνα με εγκύκλιο του υφυπουργού παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου.
Για τον ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό της διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας στην Ε’ τάξη των 6/θέσιων και άνω δημοτικών σχολείων , ο υφυπουργός Παιδείας ζητά να πραγματοποιηθούν τα ακόλουθα:
1. Οι Δ/ντές των 6/θέσιων και άνω δημοτικών σχολείων, καθώς και των σχολείων με ΕΑΕΠ οφείλουν να φροντίσουν ώστε να ενημερωθούν οι μαθητές και οι γονείς – κηδεμόνες των μαθητών, οι οποίοι θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2013- 2014 στην Ε΄ τάξη του δημοτικού σχολείου.
2. Η ενημέρωση των μαθητών της Δ΄ τάξης, οι οποίοι θα φοιτήσουν το σχολικό έτος 2013- 2014 στην Ε΄ τάξη, καθώς και των γονέων τους, για την επιλογή, τη σημασία και τη χρησιμότητα της 2ης ξένης γλώσσας πραγματοποιείται από τους Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε. 05 και Π.Ε. 07 σε συνεργασία των Σχολικών Συμβούλων Δημ. Εκπ/σης.
Είναι δυνατόν να προσκαλούνται στην ενημέρωση, με ευθύνη των παραπάνω και άλλοι ομιλητές, που προτείνονται από τους Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε. 05 και Π.Ε. 07, προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες για τον γαλλόφωνο και γερμανόφωνο πολιτισμό, καθώς και για μια πρώτη γνωριμία με τη γλώσσα.
Η ενημέρωση των μαθητών μπορεί να γίνεται και εντός του διδακτικού ωραρίου, μετά από
σύμφωνη γνώμη των Σχολικών Συμβούλων και του Δ/ντή του σχολείου. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μην παρακωλύεται το ωρολόγιο πρόγραμμα και η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων οφείλουν να συνεργάζονται με τους Σχολικούς Συμβούλους ώστε η ενημέρωση των γονέων και των μαθητών για τις δύο γλώσσες να γίνεται σε διαφορετικές ημέρες.
3. Για την οργάνωση της διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας θα εφαρμοστεί ο θεσμός των τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας, έτσι ώστε να διευκολύνεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Η οργάνωση των τμημάτων της παράλληλης διδασκαλίας έχει ως ακολούθως:
Στα σχολεία με ένα τμήμα, οι μαθητές οργανώνονται σε παράλληλα τμήματα, ανάλογα με τη δήλωση προτίμησής τους.
Στα σχολεία με δύο ή και περισσότερα τμήματα, οι μαθητές οργανώνονται σε τμήματα
Γαλλικής και Γερμανικής, τα οποία συγκροτούνται από μαθητές όλων των τμημάτων της τάξης, ανάλογα με τη δήλωση προτίμησής τους.
Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος παράλληλης διδασκαλίας ή τμήματος που συγκροτείται από μαθητές δύο ή περισσότερων τμημάτων είναι 12 μαθητές. Σε απομονωμένα Δημοτικά Σχολεία της ηπειρωτικής και της νησιωτικής χώρας ο αριθμός αυτός μπορεί να μειωθεί στους 10 μαθητές, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του απαιτούμενου ελάχιστου αριθμού μαθητών για τη δημιουργία τμήματος σε μία γλώσσα προτίμησης, τότε οι μαθητές ακολουθούν υποχρεωτικά την επιλογή με τις περισσότερες προτιμήσεις.
Σε περίπτωση που ο συνολικός αριθμός μαθητών της τάξης είναι μικρότερος του ελάχιστου αριθμού μαθητών για τη δημιουργία τμήματος, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και με την προϋπόθεση ύπαρξης διαθέσιμου εκπαιδευτικού, δημιουργείται τμήμα της γλώσσας με τις περισσότερες προτιμήσεις.
Στα συστεγαζόμενα 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία μπορεί να δημιουργηθούν τμήματα 2ης ξένης γλώσσας από μαθητές και των δύο σχολείων, εφόσον δε συμπληρώνεται ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών στο ένα από τα δύο ή και στα δύο σχολεία με την προϋπόθεση ότι το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα θα συνταχθεί με τη σύμφωνη γνώμη των Συλλόγων Διδασκόντων και των δύο σχολείων, των οικείων Σχολικών Συμβούλων και του Δ/ντή Π.Ε.
Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2013-2014 στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου να συμπληρώσουν μετά την ενημέρωσή τους από τον Διευθυντή του Σχολείου, δήλωση με τη γλώσσα προτίμησης του παιδιού τους (Γαλλική ή Γερμανική) και να την καταθέτουν στο Δ/ντή του Σχολείου τους έως 5 Ιουνίου 2013.
Οι Δ/ντές των Σχολείων, με βάση τις αιτήσεις των γονέων, να συμπληρώσουν και να υποβάλουν τον αντίστοιχο Πίνακα στη Δ/νση Π.Ε. που ανήκει το σχολείο έως 14 Ιουνίου 2013.
Οι Δ/ντές Π.Ε. να συμπληρώσουν συγκεντρωτικό Πίνακα, με βάση τα στοιχεία που θα υποβάλουν οι Δ/ντές των Σχολείων και να τον αποστείλουν στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, το αργότερο μέχρι 24 Ιουνίου 2013. Την τελική απόφαση λαμβάνει ο Περιφερειακός Δ/ντής Εκπαίδευσης.
Τους τελικούς Πίνακες 2α, 2β, 3γ και 3δ στους οποίους θα αναγράφεται κάθε σχολείο ανά Δ/νση Εκπ/σης, θα αποστείλουν οι Περιφερειακές Δ/νσεις Π.Ε. & Δ.Ε. στη Δ/νση Σπουδών Π.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. μέχρι 10 Ιουλίου 2013