Σχεδόν όλα τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα καταγράφουν σαφή τάση για μεγαλύτερης διάρκειας υποχρεωτική φοίτηση στην εκπαίδευση, συνάδοντας με τον στόχο να μειωθούν τα ποσοστά πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και, σε μερικές περιπτώσεις, να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι μαθητές θα αποκτήσουν πιστοποιητικό βασικής εκπαίδευσης.
Σχεδόν όλα τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα καταγράφουν σαφή τάση για μεγαλύτερης διάρκειας υποχρεωτική φοίτηση στην εκπαίδευση, συνάδοντας με τον στόχο να μειωθούν τα ποσοστά πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και, σε μερικές περιπτώσεις, να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι μαθητές θα αποκτήσουν πιστοποιητικό βασικής εκπαίδευσης.
Δέκα χώρες επέκτειναν την υποχρεωτική εκπαίδευση κατά έναν χρόνο (ή ακόμη και δύο χρόνια στην περίπτωση της Λετονίας), ενώ δεκατρείς χώρες παρέτειναν τη διάρκεια της πλήρους υποχρεωτικής εκπαίδευσης κατά ένα με δύο έτη και, στην περίπτωση της Πορτογαλίας, κατά τρία έτη έπειτα από τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις. Στην πραγματικότητα, το 2009 σχεδόν το 90% όλων των Ευρωπαίων ηλικίας 17 ετών εξακολουθούσαν να φοιτούν στο σχολείο.
Πέρα από τη μεγαλύτερης διάρκειας υποχρεωτική φοίτηση, τα παιδιά τείνουν να ξεκινούν την τυπική εκπαίδευση σε ολοένα νεαρότερη ηλικία. Την περίοδο από το 2000 μέχρι το 2009 το μέσο ποσοστό συμμετοχής των παιδιών ηλικίας 3 έως 5 ετών στην προσχολική ή πρωτοβάθμια εκπαίδευση αυξήθηκε μεταξύ 6,3 και 15,3 ποσοστιαίων μονάδων, φτάνοντας μεταξύ 77% και 94% το 2009. Την ίδια χρονιά, η συμμετοχή των παιδιών ηλικίας 3 ετών στην προσχολική εκπαίδευση ήταν σχεδόν καθολική στο Βέλγιο, στη Δανία, την Ισπανία, τη Γαλλία και την Ισλανδία.
ethnos.gr