Οι θεατές πλέον μελετούν προσεκτικά πού θα ακουμπήσουν τα λεφτά τους. Οι άδειες τσέπες σε συνδυασμό με τη χαμηλή ποιότητα πολλών ταινιών διαμορφώνουν το φετινό απογοητευτικό κινηματογραφικό τοπίο

Κάποτε οι πρώτες ταινίες έπιαναν από 700.000 μέχρι 500.000 εισιτήρια. Πέρυσι με το «Inception» έφτασαν τις 400.000 και πάνω και τώρα πρώτη και καλύτερη τα «Στρουμφάκια» για τα νήπια με 280.000. «Τα εισιτήρια είναι μοιρασμένα. Οποια ταινία κόψει πάνω από 100.000 εισιτήρια έχει αγοράσει το πρώτο λαχείο» λέει η αγορά της διανομής και των αιθουσών.

Χαρακτηριστικό το άθροισμα των πρωταθλητών: δηλαδή 1.424.000 εισιτήρια από τις δέκα πρώτες σε εισπράξεις ταινίες (από τέλος Αυγούστου μέχρι 22 Νοεμβρίου). Οταν κάποτε τόσα και περισσότερα έκανε μόνο η πρώτη ταινία (π.χ. «Πολίτικη κουζίνα»).

Τις πταίει; Φυσικά, η άδεια τσέπη. Ομως και η ποιότητα των ταινιών. Ετσι εξακολουθεί να ισχύει ο κανόνας που λέει πως όποια από αυτές διαθέτει στέρεο χαρακτήρα και ικανοποιεί το δικό της κοινό θα κόψει πολλά εισιτήρια. Παράδειγμα; Ο Γούντι Αλεν. Αρνητικά παραδείγματα η «Λούφα» και οι «Αθάνατοι». Οι θεατές μελετούν προσεκτικά σε ποια ταινία θα ακουμπήσουν τα λεφτά τους.

Ετερος ένοχος, το αλμυρό εισιτήριο. Φυσικά υπάρχουν και οι ευκαιρίες με τις απογευματινές προβολές καθώς και τα φτηνά εισιτήρια για ηλικιωμένους και φοιτητές. Το κανονικό εισιτήριο όμως κυμαίνεται από 8 ώς 9 ευρώ. Και όμως, 12 ευρώ για τον τρισδιάστατο «Τεντέν» είναι πολλά. Πάρα πολλά. Φανταστείτε. Στο Λονδίνο με 18 λίρες τον μήνα μπορεί κάποιος να βλέπει όσες ταινίες γουστάρει. Εδώ; Η ακρίβεια έχει στήσει χορό.

Και ποιος θα πληρώσει τη νύφη; Ηδη οι οκτώ αίθουσες του Ster στην Αχαρνών πρόκειται να κατεβάσουν ρολά και αρκετές από τις μονές αίθουσες τραμπαλίζονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. Γιατί δεν κλείνουν; Επειδή ακόμα τα 30.000 ή 40.000 εισιτήρια που θα κόψουν μέσα στη χρονιά καταλήγουν στην τσέπη μαζί με τα αναψυκτικά και το ποπκόρν που θα καταναλωθούν από το μπαρ, στο καθόλου ευτελέστατο ετήσιο εισόδημα των 60.000 – 70.000 ευρώ.

Από το ολότελα, καλή και η Παναγιώταινα. Οπως δηλαδή η χώρα πορεύεται προς την καταστροφή, έτσι και οι αιθουσάρχες. Χορεύουν τον χορό του Ζαλόγγου. Οποιος αντέξει, αυτός και νικητής!

http://troktiko.eu