Σε αρκετά υψηλά επίπεδα κινείται το ποσοστό (32%) των εκπαιδευτικών που έχουν έρθει αντιμέτωποι στο σχολείο τους με κάποιο ζήτημα ψηφιακής παρενόχλησης/ψηφιακού εκφοβισμού/συκοφαντικής δυσφήμισης μέσω κινητού, facebook ή άλλης διαδραστικής πλατφόρμας από μαθητές προς άλλους μαθητές.



Σε αρκετά υψηλά επίπεδα κινείται το ποσοστό (32%) των εκπαιδευτικών που έχουν έρθει αντιμέτωποι στο σχολείο τους με κάποιο ζήτημα ψηφιακής παρενόχλησης/ψηφιακού εκφοβισμού/συκοφαντικής δυσφήμισης μέσω κινητού, facebook ή άλλης διαδραστικής πλατφόρμας από μαθητές προς άλλους μαθητές.

Αυτό ανέδειξε κλειστή έρευνα μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου που πραγματοποίησε η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου την περίοδο 10/5/2011 έως 25/9/2011 με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Στην έρευνα ανταποκρίθηκαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα. Τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας είναι τα εξής:
  • 16%, 14% και 27% αντίστοιχα επί του συνόλου των εκπαιδευτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο ανησυχούν πάρα πολύ, πολύ ή αρκετά σχετικά με τη διαδικτυακή δημοσίευση από μαθητές δυσφημιστικών σχολίων που τους αφορούν/βλάπτουν την προσωπική τους ζωή/επαγγελματική τους φήμη (π.χ. γελοιοποίηση στο YouTube, ανάρτηση ανάρμοστων σχολίων στο facebook).

  • Τρεις στους 10 μαθητές επί του συνόλου των σχολείων που ανταποκρίθηκαν στο ερωτηματολόγιο δεν σέβονται την απαγόρευση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου μέσα στις σχολικές τάξεις.

  • 42% επί του συνόλου των εκπαιδευτικών που ανταποκρίθηκαν στο ερωτηματολόγιο έχουν αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα υπερβολικής ενασχόλησης μαθητών με τον υπολογιστή και το διαδίκτυο σε βαθμό «εξάρτησης».


edugate

imerisia