Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΛΛΙΝΗ

Η ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, Facebook, βοήθησε ερευνητές να απαντήσουν σε ένα ερώτημα για την ανθρώπινη φύση, εφάμιλλο του αν η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα: Γινόμαστε φίλοι με κάποιους επειδή έχουμε τα ίδια ενδιαφέροντα ή αποκτούμε σιγά - σιγά τα ίδια ενδιαφέροντα με αυτούς που κάνουμε παρέα, επηρεάζοντας ο ένας τον άλλο; Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών, αποδεικνύει ότι η πρώτη εκδοχή είναι η σωστή, τουλάχιστον αν είμαστε συμφοιτητές στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.

Για τις ανάγκες της έρευνας, όπως μας ενημερώνουν οι Los Angeles Times οι ερευνητές του Χάρβαρντ συγκέντρωσαν στοιχεία, μετά από σχετική άδεια, από τις σελίδες facebook όλων των φοιτητών από τάξη πανεπιστημίου το 2005 (δεν αναφέρεται στην έρευνα ποιο είναι το πανεπιστήμιο, αλλά εικάζεται ότι είναι το Χάρβαρντ).

Σχεδόν όλοι οι φοιτητές είχαν λογαριασμό στο facebook και οι ερευνητές μελέτησαν στοιχεία από 1.001 φοιτητές, όλων των ετών του πανεπιστημίου.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ήταν πιο πιθανό κάποιος να γίνονταν φίλος με ένα παιδί από την ίδια εστία ή που σπούδαζαν το ίδιο αντικείμενο και έκαναν τα μαθήματα μαζί. Για παράδειγμα, ήταν δύο φορές πιο πιθανό ένας φοιτητής να κάνει φίλο του ένα παιδί που έμενε στο ίδιο κτίριο.

Επίσης, οι ερευνητές βρήκαν ότι ήταν 10% πιο πιθανό δύο άτομα να γίνουν φίλοι επειδή είδαν ότι έχουν κάποιο κοινό φίλο στο facebook και το ποσοστό αυξανόταν 10% περισσότερο για κάθε κοινό φίλο. Το συμπέρασμα των ερευνητών ήταν ότι οι φοιτητές έφτιαχναν παρέες με βάση το φύλο, την καταγωγή, την εθνότητα και το οικονομική-κοινωνική τάξη.

Τα στοιχεία που εξετάστηκαν στην έρευνα αφορούσαν τις μουσικές προτιμήσεις των φοιτητών, τα αγαπημένα βιβλία και ταινίες. Πολύ ιδιαίτερο εύρημα της έρευνας ήταν το γεγονός ότι οι νέοι που άκουγαν τζαζ ή κλασσική μουσική ήταν πιο πιθανό να βρουν φίλους με ανάλογα μουσικά γούστα. Η επεξήγηση των ερευνητών ήταν ότι αυτά τα δύο μουσικά ιδιώματα είναι τόσο ιδιαίτερα, μοναδικά, που λογίζονται ως χαρακτηριστικά εκλεπτυσμένης κουλτούρας., Σε γενικές γραμμές, όσο πιο κοντινά ήταν τα γούστα των φοιτητών σε μουσική και ταινίες, τόσο πιο πιθανό να γίνουν φίλοι.

Η έρευνα αυτή μας υποδεικνύει ότι η φίλια χαρακτηρίζεται (με δόση χιούμορ!) από τη φράση «βρήκε ο γύφτος τη γενιά του και αγαλλίασε η καρδιά του». Μην ανησυχείτε λοιπόν και μην προσπαθείτε να πείσετε τα φιλαράκια σας για τα γούστα σας, γιατί αυτά σας έφεραν εξαρχής πιο κοντά!

Τύπος Θεσσαλονικης