Τη βοήθεια ενός παιδιού χρειάζεται ο καπετάν Γιάννης για να λύσει το μυστήριο ενός παλιού κρυμμένου θησαυρού. Ο καπετάν Γιάννης είναι ο καπετάνιος ενός παλιού καραβιού που έχει επιβάτες τον παπαγάλο Πολυξερούλη και το γάτο Ψιψίνο.

Για να αποκαλυφθεί το μυστήριο του κρυμμένου θησαυρού το παιδί, που θα βοηθήσει τον καπετάν Γιάννη, πρέπει να περάσει διάφορες δοκιμασίες στο πλοίο.

Όλα αυτά συμβαίνουν στη διάρκεια ενός πρωτοπόρου για τα ελληνικά δεδομένα ψυχοθεραπευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού το οποίο<…>

ονομάζεται «Το Κυνήγι του Θησαυρού», δημιουργήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης και μεταφράστηκε- προσαρμόστηκε στα ελληνικά από το Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς.

Τα παιχνίδι παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο πλαίσιο του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Γνωσιακών Ψυχοθεραπειών στη Θεσσαλονίκη από την καθηγήτρια κλινικής ψυχολογίας τους Πανεπιστημίου Αθηνών, Αναστασία Καλαντζή-Αζίζι, τις ψυχολόγους του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς, Γεωργία Βασιλού και Παρασκευή Τακοπούλου, και την ψυχολόγο-ψυχοθεραπεύτρια Αναστασία Σοφιανοπούλου.

Το «Κυνήγι του Θησαυρού» είναι το πρώτο ηλεκτρονικό παιχνίδι για χρήση στη γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία παιδιών ηλικίας 9-13 ετών, το οποίοι σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει τους ψυχοθεραπευτές.

Έχει ήδη χρησιμοποιηθεί με επιτυχία από 150 ψυχολόγους-ψυχοθεραπευτές σε διάφορες χώρες του κόσμου ενώ στην Ελλάδα πρόκειται να εκπαιδευτούν στη χρήση του περίπου 20 ψυχολόγοι-ψυχοθεραπευτές προκειμένου να αρχίσει η εφαρμογή του σε ένα χρόνο.

Το περιεχόμενο του παιχνιδιού βασίζεται σε θεραπευτικά προγράμματα για παιδιά με διαταραχές άγχους, κατάθλιψη, προβλήματα διαχείρισης θυμού, επιθετικότητα ή διαταραχές συμπεριφοράς.

«Η έρευνα σε παιδιά με επιθετική συμπεριφορά, έχει δείξει ότι εκδηλώνουν εχθρικές τάσεις νωρίς, με αποτέλεσμα να δικαιολογούν τη δική τους επιθετικότητα ως αντίδραση απέναντι σε αυτή των συνομήλικων τους.

Όλο αυτό εμφανίζεται στο «Κυνήγι του Θησαυρού» ως αρνητικές σκέψεις, όπως: «αυτό το έκανε μόνο για να με κοροϊδέψει», «τα άλλα παιδιά είναι κακά απέναντί μου επίτηδες» και «εγώ έτσι είμαι και δεν μπορώ να κάνω τίποτα για να αλλάξω».

Αυτές οι αρνητικές σκέψεις μπορούν να αναδομηθούν με τις αντίστοιχες θετικές όπως «ίσως δεν το εννοούσε έτσι», «και εγώ δεν είμαι μερικές φορές καλός με τους άλλους» και «είναι πολύ δύσκολο να αλλάξω αλλά πιστεύω πως μπορώ».

Μερικοί χρήστες του παιχνιδιού αναφέρουν ότι το χρησιμοποιούν με επιτυχία σε παιδιά με σύνδρομο Asperger, ελαφριά νοητική υστέρηση καθώς και σε μικρές ομάδες 2-3 παιδιών τα οποία παίζουν το παιχνίδι ταυτόχρονα. Το παιχνίδι έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία σε παιδιά μικρότερα των 9 και μεγαλύτερα των 13 χρόνων» επισημαίνει η κ. Καλαντζή-Αζίζι.

Το παιχνίδι αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει υποκατάστατο της ψυχοθεραπείας για το λόγο ότι ένα ψυχοθεραπευτικό ηλεκτρονικό παιχνίδι από μόνο του δε θα μπορέσει ποτέ να αμβλύνει και να διαχειριστεί τα προβλήματα ενός παιδιού, υπογραμμίζει η κ Καλαντζή-Αζίζι

.

Το παιχνίδι αυτό πρέπει να παίζεται υπό την καθοδήγηση ενός ψυχοθεραπευτή, γιατί δεν είναι ένα παιχνίδι αυτοβοήθειας και γιατί αν το παίζει μόνο του το παιδί δεν θα είναι αποτελεσματικό.

«Το «Κυνήγι του Θησαυρού» υποστηρίζει τους θεραπευτές δομώντας τις θεραπευτικές συνεδρίες και κάνοντας ελκυστικότερες τις δραστηριότητες. Τα θεραπευτικά παιχνίδια έχουν αυξημένη αποτελεσματικότητα μόνο υπό την καθοδήγηση ενός θεραπευτή ο οποίος μπορεί να εξηγήσει και να σχολιάσει τις έννοιες οι οποίες εισάγονται στο παιχνίδι» εξηγεί η κ Καλαντζή -Αζίζι

Το παιχνίδι περιλαμβάνει σημαντικές γνωσιακές- συμπεριφοριστικές έννοιες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους θεραπευτές όχι μόνο στο πλαίσιο του παιχνιδιού αλλά και σε συνδυασμό με κλασικές θεραπευτικές τεχνικές, όπως το παιχνίδι ρόλων, η ζωγραφική και η γραφή.

Επιπλέον, το «Κυνήγι του Θησαυρού» μπορεί να συμβάλλει στην δόμηση των θεραπευτικών συνεδριών και να ενισχύσει την εμπλοκή του παιδιού στη θεραπεία.

nooz.gr