Θεατρικά Παιχνίδια απ'όλο τον ΚόσμοΘεατρικά Παιχνίδια απ'όλο τον Κόσμο
(Γερμανία,Αγγλία,Ελλάδα-Ικαρία, Αργεντινή, Ολλανδία, Η.Π.Α, Παναμάς, Φιλιππίνες, Ισπανία,Γαλλία,Σιέρα Λεόνε,Πορτογαλλία)
Το θεατρικό παιχνίδι , είναι ένας τρόπος να επικοινωνούμε μέσω των αισθημάτων μας. Είναι μια διαδικασία ανοιχτή σε πολλές ιδέες και τάσεις και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τεχνική σε πολλούς τομείς.
Εμπεριέχει έντονα τα στοιχεία της κοινωνικοποίησης, της επικοινωνίας, της δημιουργικότητας αλλά και της ενσυναίσθησης και της αυτογνωσίας, συστατικά πολύτιμα για την πορεία μιας ομάδας. Η αλληλεπίδραση με την τέχνη προάγει το μορφωτικό, συναισθηματικό και επομένως το κοινωνικό επίπεδο μιας ομάδας...
Σήμερα οι άνθρωποι επικοινωνούμε μέσα από τον λόγο, την εικόνα, τις λέξεις κ.λ.π., αλλά δυσκολευόμαστε να επικοινωνούμε μέσω των αισθημάτων μας και πολύ περισσότερο να τα εκδηλώνουμε. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα δημιουργικό συμβάν που προσφέρει στα άτομα άμεση ικανοποίηση.
Tο θεατρικό παιχνίδι έχει τη δυνατότητα να διαφοροποιεί τη συμπεριφορά του ατόμου, να βγαίνει έξω από κατεστημένους τρόπους συμπεριφοράς που το καθηλώνουν και του δεσμεύουν την φαντασία χωρίς να γίνεται αντικείμενο χλευασμού και απόρριψης. Προχωρά στη «μεταμόρφωση» ορισμένων προσώπων και καταστάσεων και δίνει άμεσες ευκαιρίες για δημιουργική έκφραση. Μέσω του θεατρικού παιχνιδιού προσπαθούμε να δώσουμε ευκαιρίες επικοινωνίας, ευαισθητοποίησης, δημιουργικής έκφρασης με αφορμή το παιχνίδι.
Ας δούμε όμως τις τεχνικές που χρησιμοποιούμε στην ανάπτυξη τους θεατρικού παιχνιδιού.
1) Σωματική έκφραση: να έχει αίσθηση του χώρου, να αισθάνεται άνετα τα μέλη του, να μπορεί να εκφράζει συναισθήματα και καταστάσεις μέσα απ’ αυτά, να αισθάνεται το βάρος των αντικειμένων και του κορμιού του, να επικοινωνεί με τ’ άλλα άτομα μέσα από έναν κινητικό κώδικα.
2) Αυτοσχεδιασμοί: μέσω του αυτοσχεδιασμού τα άτομα ανακαλύπτουν εμπειρίες και παίζουν με αυτές. Επίσης ασκείται η φαντασία, η σχέση με το σώμα και η επικοινωνία στην ομάδα. Οι αυτοσχεδιασμοί κατηγοριοποιούνται στους: Κατευθυνόμενους: δίνεται δηλαδή ένα συγκεκριμένο θέμα από τον εμψυχωτή που τα άτομα εκτελούν συλλογικά ή ατομικά. Ελεύθεροι: τα άτομα ανακαλύπτουν μόνα τους το θέμα. Αυθόρμητοι: προβάλλονται από τα ίδια τα άτομα με τη μορφή μιας στάσης που τα ίδια έχουν στην διάρκεια του παιχνιδιού. Σκηνικοί: είναι η σκηνική (τελική πραγμάτωση) το αποτέλεσμα ενός από τους προηγούμενους αυτοσχεδιασμούς.
3) Εκμετάλλευση του τυχαίου: είναι η δυνατότητα από ένα τυχαίο γεγονός, ένα απρόοπτο, ένα τυχαίο περιστατικό, μια κίνηση, μια φράση να παραχθεί μια κατάσταση.
4) Τα κύρια κωμικά στοιχεία: η χρησιμοποίηση των δύο κύριων κωμικών στοιχείων της υπερβολής και της αντίθεσης.
5) Δημιουργία περιβάλλοντος δράσης: με την βοήθεια υλικών διαμορφώνουμε ένα περιβάλλον φανταστικό ή πραγματικό (ένα δάσος, ένα μουσείο, ένα βαγόνι τρένου κ.λ.π.).
To σεμινάριο απευθύνεται σε:
1. εμψυχωτές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
2. εμψυχωτές στην ελεύθερη αγορά εργασίας
3. στελέχη ιδρυμάτων αγωγής, περίθαλψης ατόμων με αναπηρία, πολιτιστικών κέντρων τοπικής αυτοδιοίκησης
4. Ηθοποιούς
5. Και σε όλους τους ανθρώπους που επιθυμούν να ελευθερώσουν τη σκέψη και το σώμα τους με μέσο το Θέατρο.
Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στις 9/06 (10:00-15:00)-10/06 (10:00-15:00)
Πληροφορίες στην ηλ.διεύθυνση: [email protected] οι εγγραφες εχουν ηδη ξεκινησει.
ΑΝΘΗ ΚΟΚΚΙΝΟΥ (ηθοποιός και καθοδηγήτρια θεατρικού παιχνιδιού) Απόφοιτη της Ανωτέρας δραματικής σχολής "Αρχή" της Ν.Καρρά Εργάζεται ως ηθοποιός και ανήκει στο διδακτικό προσωπικό του θεατρ.εργαστηρίου Δ. Ροντήρη.Διδάσκει στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση,θεατρική αγωγή