Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature, η εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας προκαλεί δομικές αλλαγές στον εγκέφαλο.
Τα δίγλωσσα άτομα αναπτύσσουν περισσότερη φαιά ουσία σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη γλώσσα. Και όσο πιο νωρίς μάθει κανείς μια ξένη γλώσσα, τόσο περισσότερη η φαιά ουσία.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν απεικονιστικές μεθόδους για να συγκρίνουν τη φαιά ουσία στους εγκεφάλους 25 ατόμων που μιλούσαν μόνο τη μητρική τους γλώσσα, 25 ατόμων που έμαθαν μια δεύτερη γλώσσα πριν την ηλικία των πέντε ετών και 33 ατόμων που έμαθαν δεύτερη γλώσσα σε μεγαλύτερη ηλικία. Τα δίγλωσσα άτομα διέθεταν περισσότερη φαιά ουσία στον αριστερό κατώτερο βρεγματικό φλοιό.
Όπως ανέφερε ο νευροφυσιολόγος Αντρέα Μετσέλι του Πανεπιστημιακού Κολεγίου στο Λονδίνο «Η φαιά ουσία στην περιοχή αυτή είναι περισσότερη στους δίγλωσσούς σε σχέση με αυτούς που μιλούν μια γλώσσα. Αυτό παρατηρείται ειδικά στους νέους που μιλούν δύο γλώσσες και έμαθαν τη μια σε πολύ μικρή ηλικία».
Η εκμάθηση μιας γλώσσας μετά τα 35 αλλάζει επίσης τη δομή του εγκεφάλου, αλλά σε μικρότερο ποσοστό.
«Η ανακάλυψη αυτή ενισχύει την ιδέα ότι είναι καλύτερα να μάθει κανείς μια γλώσσα νωρίς, γιατί ο εγκέφαλος είναι περισσότερο ικανός να προσαρμόζεται και να αφομοιώνει νέες γλώσσες, αλλάζοντας τη δομή του [...] Αυτή η ικανότητα του εγκεφάλου μειώνεται με το χρόνο» εξηγεί ο Μετσέλι.
Πηγη .focusmag.gr