Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών συμμετέχει σε ερευνητικό σχέδιο για ανάπτυξη δεξιοτήτων σε ξένες γλώσσες χρησιμοποιώντας τεχνολογία μάθησης σε κίνηση. Το σχέδιο συντονίζεται από το Νορβηγικό πανεπιστήμιο Sor Trondelag University College ενώ εκτός από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας συμμετέχουν και οργανισμοί από τη Σουηδία και τη Σερβία.
Στα πλαίσια του σχεδίου αναπτύσσεται λογισμικό με τη συμβολή και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν τη δομή μιας ξένης γλώσσας μέσω κατάλληλων ηλικιακά ασκήσεων και διάδραση με χρήση κινητών συσκευών, όπως είναι οι ολοένα και περισσότερο δημοφιλείς ταμπλέτες. Για παράδειγμα, ο δάσκαλος μπορεί να θέτει ένα κείμενο στο οποίο οι μαθητές μέσω της ταμπλέτας καλούνται να εντοπίσουν συντακτικά στοιχεία προτάσεων ή να διορθώσουν προτάσεις σε σχέση με τη σύνταξη, τις χρησιμοποιούμενες εκφράσεις, ή το λεξιλόγιο. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα επίσης να απαντούν μέσω της ταμπλέτας σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που αφορούν λεξιλόγιο ή άλλες ασκήσεις εκμάθησης γλωσσών. Οι απαντήσεις των μαθητών μπορούν να παρουσιαστούν σε ψηφιακό πίνακα προσφέροντας βάση για περαιτέρω συζήτηση μέσα στην τάξη σχετικά με τη δομή ξένων γλωσσών προωθώντας τη μάθηση μέσω συνεργασίας.
Το λογισμικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μέσω παραδοσιακών τρόπων διάδρασης όπως είναι οι απλοί πλοηγητές διαδικτύου που είναι ευρέως διαδεδομένοι.
Επιστημονικός υπεύθυνος του σχεδίου είναι ο ομότιμος καθηγητής κ. Ηλίας Χούστης ενώ στην ομάδα εργασίας συμμετέχουν οι κ.κ. Χαρίκλεια Τσαλαπάτα που έχει το συντονισμό της τεχνικής υλοποίησης, Olivier Heidmann, Ρενέ Αλιμήση, Σπύρος Τσαλαπάτας, και Μαρίνα Μόγλη.
Η εφαρμογή παρουσιάστηκε σε μαθητές του 1ου Γυμνασίου Βόλου που επισκέφτηκαν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στα πλαίσια εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με τη συνοδεία της καθηγήτριας τους κ. Αθηνάς Πανιγυριτζόγλου. Η εφαρμογή θα είναι ελεύθερα διαθέσιμη σε όσα σχολεία ενδιαφέρονται να τη χρησιμοποιήσουν. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο 24210 74513 Χαρίκλεια Τσαλαπάτα.
Το ερευνητικό σχέδιο χρηματοδοτείται με την υποστήριξη του προγράμματος Δια Βίου Μάθησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2014.