«Οι φίλοι μου και εγώ χρησιμοποιούμε συντμήσεις όπως lol, αλλά μόνο στα κείμενα. Είμαι σίγουρη ότι η χρήση τους δεν κάνει ζημιά στην ακαδημαϊκή μας γραφή». Αυτή είναι η γνώμη της Shelby, μιας εύγλωττης 13χρομης blogger και χρήστη του Facebook, του Twitter και άλλων κοινωνικών δικτύων. Ποια είναι όμως η γνώμη των ειδικών για τη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι έφηβοι στα social media;

«Ζήτησα από τους μαθητές μου να γράψουν τέσσερις γραμμές από κάποιο διαλόγου που είχαν το Σαββατοκύριακο», είπε ο Terry Thaxton, καθηγητής αγγλικών στο Πανεπιστήμιο της Κεντρικής Φλόριντα, «τρεις από αυτούς έβγαλαν τα τηλέφωνά τους για να διαβάσουν τα μηνύματα που έστειλαν το διήμερο. Είπαν ότι δεν μπορούσαν να θυμηθούν οποιαδήποτε πρόσωπο με πρόσωπο συνομιλία.» Έκθεση που δημοσιεύθηκε το 2010 από το Πανεπιστήμιο Clarion δείχνει πως τα social media και τα γραπτά μηνύματα συνδέονται με τη χρήση εξαιρετικά άτυπων τεχνικών γραπτής επικοινωνίας, με προβλήματα μορφοποίησης, ορθογραφικά και και γραμματικά λάθη. Υπάρχουν πολλοί υποστηριχτές της άποψης ότι η λιτή δομή του Twitter, η σύντομη σύνταξη των δημοσιεύσεων του Facebook και τα γεμάτα ακρωνύμια γραπτά μηνύματα οδηγούν στον ευτελισμό του γραπτού λόγου.

Από την άλλη πλευρά, η Susie Robertshaw, καθηγήτρια γραφής στο Πανεπιστήμιο Rollins, δεν είναι σίγουρη αν τα social media υποβαθμίζουν το γραπτό λόγο. «Στα social media oι άνθρωποι εστιάζουν περισσότερο στο περιεχόμενο και το νόημα και όχι στο πώς αυτό φαίνεται, ειδικά αν το στέλνουν γρήγορα από ένα iPhone ή iPad». «Μπορεί τα social media να αναδεικνύουν μια πιο «φτωχή», γραπτή επικοινωνία», υποστηρίζει ο Terry Thaxton, «όμως ταυτόχρονα βοηθάνε τους συγγραφείς να αναπτύξουν πειραματικούς τρόπους γραπτής αφήγηση, αναβαθμίζοντας τις δεξιότητές τους».

Σχετικοί Σύνδεσμοι:
http://mathisi20.gr