Νέοι,μαθητές, ενήλικοι και ανήλικοι πλέον περνούν πολλές ώρες του ελεύθερου χρόνου τους χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο είτε για διασκέδαση, είτε για πληροφόρηση ή μάθηση. Σημαντικός αριθμός ανηλίκων διαθέτουν λογαριασμούς σε γνωστά κοινωνικά δίκτυα, μία πραγματικότητα που θέτει ερωτήματα τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όσο και στους ίδιους τους γονείς.

Είναι σημαντικό να αξιολογηθούν τα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα αναφορικά με τη χρήση του διαδικτύου από μαθητές, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο, που πραγματοποιήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας και τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.


Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα τo 6,3% των μαθητών ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο σε ηλικία κάτω των 5 ετών. Η πλειονότητα των μαθητών ξεκίνησαν τη χρήση του διαδικτύου σε ηλικία 8 ετών (24,6%) ενώ οι περισσότεροι μαθητές χρησιμοποιούν κυρίως το διαδίκτυο για να ακούνε μουσική, να μιλάνε με τους φίλους τους, για τα μαθήματα και να παίζουν παιχνίδια. Από την έρευνα προκύπτει ότι οι γονείς στο 60% παρακολουθούν τις δραστηριότητές των παιδιών είτε ελέγχοντας το ιστορικό περιήγησης, είτε δίνοντας συμβουλές, όμως το ποσοστό παραμένει χαμηλό, δεδομένου του νεαρού της ηλικίας των παιδιών.

Θετικό είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των παιδιών που ένιωσαν κίνδυνο μίλησαν στους γονείς ή τους φίλους τους.

Παράλληλα όμως υπάρχει και ένα ποσοστό το οποίο δεν το έκανε, είτε γιατί αισθάνθηκε άσχημα, είτε γιατί δεν το θεώρησε σημαντικό. Η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα 524 μαθητών ηλικίας 10-14 ετών, οι οποίοι συμμετείχαν στο 4ο Συνέδριο Ασφαλούς Πλοήγησης της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Είναι επομένως σημαντικό να ληφθούν υπόψη αυτά τα στοιχεία και να οργανωθούν στοχευμένες εκπαιδευτικές δράσεις για την ενημέρωση των κινδύνων αλλά και για την ορθή χρήση ενός σημαντικού εργαλείου όπως το διαδίκτυο.Σχετικοί Σύνδεσμοι:
http://mathisi20.gr