Ολυμπιάδα «αγορών» στο Λονδίνο
Τα πολυτελή σήματα προσδοκούν πέντε φορές τον τζίρο των Χριστουγέννων χάρη στους Ασιάτες και στους Ρώσους
«Γιορτή της κατανάλωσης», εκτός από του αθλητισμού και της ευγενούς άμιλλας, αναμένεται να είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες που θα διεξαχθούν τον Αύγουστο στο Λονδίνο. «Προετοιμαζόμαστε να κάνουμε πέντε φορές τον τζίρο των Χριστουγέννων» τον μήνα αυτόν χάρη στα εκατομμύρια επισκέπτες που θα κατακλύσουν τη βρετανική πρωτεύουσα, σημειώνει ο διευθυντής της Parfums Christian Dior στο Westfield - John Lewis του Λονδίνου κ. Δημήτρης Μπιμπίκος, μέλους των διακεκριμένων σημάτων που έχει στην ομπρέλα του ο γαλλικός κολοσσός της λιανικής LVMH. Για να γίνει αντιληπτή η τάξη μεγέθους, αρκεί να σημειωθεί ότι ο τζίρος των Χριστουγέννων αντιστοιχεί σε ποσοστό 40%-50% των εσόδων που έχουν τα σήματα σε ετήσια βάση.
Πάνω από 300 καταστήματα και καταξιωμένες φίρμες στη διεθνή αγορά, όπως οι Prada, Calvin Klein, Armani και Folli Follie, έσπευσαν να εξασφαλίσουν χώρο στο Westfield Stratford City, το εμπορικό πάρκο των ολυμπιακών εγκαταστάσεων, που λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο του 2011, προετοιμάζοντας το έδαφος για τη διεθνή διοργάνωση. «Προσπαθούμε να κάνουμε τη δική μας ολυμπιακή ομάδα» λέει ο κ. Μπιμπίκος, εξηγώντας ότι «επενδύουμε σε προσωπικό» που, εκτός από τις πωλήσεις, θα γνωρίζει ξένες γλώσσες για να εξυπηρετεί κυρίως τους ασιάτες και τους ρώσους πελάτες.
Το Oλυμπιακό Πάρκο στο Στράτφορντ Σίτι μαζί με το Westfield καταλαμβάνουν μια έκταση περίπου 700 στρεμμάτων απο κοινού, με το Westfield να είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα αστικής ανάπλασης στον κόσμο και το μεγαλύτερο στην Ευρωπαϊκή Ενωση. «Δεδομένου ότι είναι άμεσα συνδεδεμένο με το Oλυμπιακό Πάρκο, οι εταιρείες που στεγάζονται στον χώρο περιμένουν περί το 70% των θεατών να περάσει στους χώρους των καταστημάτων» τονίζει ο κ. Μπιμπίκος. Σύμφωνα με υπολογισμούς, αυτό «θα συμβάλει στα έσοδα τουρισμού κατά 1,5-2,2 δισ. ευρώ ως το 2017» εξηγεί. Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες ο χώρος όπου στεγάζεται το Ολυμπιακό Πάρκο θα μετονομασθεί σε Queen Elisabeth Olympic Park και υπάρχουν ήδη μελέτες για τη χρήση του τα επόμενα 25 χρόνια.
«Σε έναν τέτοιον χώρο δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι εταιρείες πολυτελών ειδών» υπογραμμίζει ο κ. Μπιμπίκος. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ως ένα εμβληματικό παγκόσμιο γεγονός «θα προσελκύσουν έναν άνευ προηγουμένου αριθμό επισκεπτών οι οποίοι θα παρακολουθήσουν τα αθλητικά γεγονότα και την ίδια στιγμή θα έχουν ακριβώς δίπλα τους έναν χώρο με το υψηλότερο επίπεδο περιποίησης από τις μεγαλύτερες μάρκες πολυτελείας. Στο σύνολο των Ολυμπιακών Αγώνων οι εταιρείες αυτές προετοιμάζονται να δεχθούν 5-7 εκατ. επισκέπτες στους χώρους τους. Οι ρόλοι των διευθυντών των παραπάνω εταιρειών είναι όχι μόνο να επιβλέπουν όλους τους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας αλλά και να προετοιμάσουν ενεργά τις δικές τους "ολυμπιακές ομάδες" με προσωπικό άρτια εκπαιδευμένο και με εξαιρετικά πολυ-πληθυσμιακής φύσεως ικανότητες στην εξυπηρέτηση πελατών» τονίζει. Εξάλλου η προτεραιότητα είναι δεδομένη, αφού η μέση ευρωπαϊκή οικογένεια ξοδεύει ανά μέσο όρο 2.000 ευρώ σε κάποιο ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο, όταν η ασιατική, ταξιδεύοντας στην Ευρώπη, ξοδεύει 10.000 ευρώ.
Το Λονδίνο έχει εδραιωθεί ως αγαπημένος προορισμός των Ασιατών και με βάση προβλέψεις επισκεψιμότητας που έχουν γίνει κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων υπολογίζεται ότι 20% των τουριστών θα είναι από χώρες της Ασίας και 5% από τη Ρωσία. Παράλληλα τα εισιτήρια των Ολυμπιακών Αγώνων, όπως και η διαμονή, είναι αρκετά ακριβότερα από παλαιότερες διοργανώσεις και εκτιμάται ότι ο μέσος καταναλωτής που θα παρακολουθήσει τα αθλήματα θα έχει ετήσιο εισόδημα πάνω από 30.000 στερλίνες. Επίσης έχουν γίνει και «δοκιμαστικά» με στόχο να καταγραφούν οι καταναλωτικές συνήθειες των θεατών, με 50.000 Βρετανούς που επισκέφθηκαν τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις για να παρακολουθήσουν τις προπονήσεις των αθλητών. Σκοπός της κάθε εταιρείας είναι «να είναι ένα βήμα μπροστά στον τομέα εξυπηρέτησης πελατών έχοντας τα τελευταία προϊόντα της αγοράς άρτια διαθέσιμα για τους παγκόσμιους πλέον επισκέπτες της» σημειώνει ο διευθυντής της Parfums Christian Dior στο Westfield - John Lewis, συμπληρώνοντας ότι «προωθούμε ό,τι τελευταίο έχουμε στην αγορά». Μέσω μάλιστα ενός προγράμματος προνομίων της φίρμας οι πελάτες, ανάλογα με τη γεωγραφική τους θέση, «ενημερώνονται για το τι θα συμβεί και πού ακριβώς» λέει.
Αδιάφοροι οι Βρετανοί
Μάλλον αδιάφοροι δηλώνουν στην πλειονότητά τους οι Βρετανοί για τους Ολυμπιακούς του Λονδίνου, επηρεασμένοι από την πεσιμιστική τους διάθεση για την οικονομική προοπτική του Ηνωμένου Βασιλείου.
Πρόσφατη μελέτη γκρεμίζει τις ελπίδες της κυβέρνησης ότι ο ενθουσιασμός για το αθλητικό γεγονός θα οδηγήσει σε καταναλωτική έξαρση που θα βγάλει τη χώρα από την ύφεση. Μόλις λίγες εβδομάδες πριν από την τελετή έναρξης στις 27 Ιουλίου, έρευνα της εταιρείας GfK Group που διενεργήθηκε στα τέλη Μαΐου δείχνει ότι ποσοστό 70% των 1.003 ερωτηθέντων ήταν αδιάφορο για το γεγονός.
Σύμφωνα με την GfK, ποσοστό 26% των καταναλωτών που δήλωσαν ενθουσιασμένοι για τη διοργάνωση ήταν επίσης αισιόδοξο για τη βελτίωση της οικονομίας το 2012, ενώ μόνο το 12% όσων είπαν ότι δεν τους αφορά πίστευε ότι η οικονομία θα ανακάμψει.
Εξάλλου ένας από τους βασικούς παράγοντες που περιορίζει τη βρετανική οικονομία τους τελευταίους 18 μήνες είναι η αδύναμη καταναλωτική εμπιστοσύνη, που κάνει τα νοικοκυριά να συγκρατούν τις δαπάνες τους.
Βρίσκουν νέους πελάτες τα προϊόντα πολυτελείας
Αυξάνονται οι πωλήσεις σε Μέση Ανατολή, Βραζιλία, Ινδία, Γεωργία, Ουρουγουάη συγκριτικά με Ευρώπη και ΗΠΑ
«Η Ασία είναι αρκετά χρόνια ένα σημαντικό κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων της κάθε εταιρείας πολυτελών ειδών» αναφέρει ο κ. Μπιμπίκος, ο οποίος ζει τα τελευταία δέκα χρόνια στο Λονδίνο και έχει προϋπηρεσία στην αγορά των πολυτελών σημάτων από το 2006. «Παρατηρούμε την Κίνα να έχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την αγορά της πολυτέλειας τα τελευταία χρόνια, ωστόσο ιδιαίτερη έμφαση δίνεται πλέον στη Μέση Ανατολή» προσθέτει, ενώ την προσοχή των σημάτων έχουν τραβήξει πλέον και οι Βραζιλία, Ινδία, Γεωργία, Ουρουγουάη κ.ά. «Μελέτες δείχνουν αύξηση πωλήσεων μεγαλύτερη στα παραπάνω κράτη συγκριτικά με την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής» σημειώνει. «Στη Βραζιλία για παράδειγμα πέρυσι το 70% των αγορών των καταναλωτών ήταν μέσω λιανικής πώλησης. Η Ινδία έχει μια αύξηση πωλήσεων της τάξης του 15% και το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 6% - 7%. Ακόμη και η Μογγολία τον τελευταίο χρόνο έδειξε αύξηση πωλήσεων στο κομμάτι της λιανικής πώλησης, αρκετό για να δικαιολογήσει την είσοδο εταιρειών πολυτελών ειδών στις αγορές τους. Θεωρώ συνεπώς ότι οι χώρες αυτές θα έχουν εξαιρετικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια» επισημαίνει. Από την άλλη, μέσω της νέας τεχνολογίας, κάθε εταιρεία πολυτελών ειδών «μπορεί να κάνει είσοδο σε μια νέα αγορά ελαχιστοποιώντας το κόστος με το να ξεκινήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Είναι ο πιο οικονομικός τρόπος να δοκιμαστεί η εκάστοτε εταιρεία σε μια αγορά πριν επενδύσει σε καταστήματα ή ράφια». Οι αγορές αυτές είναι ουσιαστικά «οι αγορές που στο μέλλον θα φέρνουν τα μεγαλύτερα έσοδα και όσο παράξενο και να ακούγεται τα έσοδα αυτά θα έρχονται από τη μέση τάξη. Με τα προϊόντα της κάθε εταιρείας πολυτελών ειδών ή haute couture να ξεκινούν από πολύ χαμηλά φτάνοντας ως ψηλά δίνεται η δυνατότητα τώρα περισσότερο από ποτέ στον κάθε καταναλωτή να αγοράσει ένα προϊόν haute couture» καταλήγει.
tovima.gr