Ζόφρε Σεμπαστιάν, Οδυλιάδα ή αλλιώς Ιλίσσεια
Έκθεση
Η Οδυλιάδα ή αλλιώς Ιλίσσεια αποτελείται από έργα που έχουν ως πηγή έμπνευσης της Οδύσσεια και την Ιλιάδα και τον πλέον πρωτόγονο αρχαίο κόσμο. Η ίδια η ύπαρξη του Ομήρου, ο οποίος κληρονόμησε την προφορική παράδοση αυτών των μύθων, βρίσκεται διαρκώς υπό αμφισβήτηση, όπως και η ύπαρξη των ηρώων του: του Οδυσσέα, του Τηλέμαχου, του Έκτορα, του Αχιλλέα, του Μενελάου, του Αγαμέμνονα, του Αίαντα του Αινεία… και μιας σειράς χαρακτήρων της εποχής του χαλκού, βασιλέων και ιδρυτών φυλών και μελλοντικών χωρών, γιών θεών και μυθολογικών τεράτων, που πολεμούσαν μεταξύ τους, αλλά συγκέντρωναν όλες τις καλές και τις κακές ανθρώπινες ιδιότητες στο πλαίσιο της συλλογικής μυθολογίας.
Ficha técnica
Obra: 30
Autor: Jofre Sebastian
Cronología: 2007-2012
Técnica: Alcohograbado,aguafuertes sobre plancha de cobre y hierro. Estampado sobre papel Somerset a dos tintas.
Tamaño: varios
Procedencia: Jofre Sebastián
Catálogo: Habrá un catálogo del festival con todos los participantes.
Entidades Organizadoras
Instituto Cervantes (Atenas)
Unión de Grabadores de Grecia (Atenas) / Enosi Ellinon harakton (Atenas)
Entidades colaboradoras
Concejalía de Cultura, Deporte y Juventud del Ayuntamiento de Atenas (Atenas) / Organismos Politismu, Athlitismu ke Neoleas tu Dimu Athinaion (OPANDA)(Atenas)
Entrada libre
Enlace de interés
[email protected]
Fechas
Del 14/09/2012 al 30/11/2012 (De 10:00 a 13:30 h)
Inauguración
01/10/2012
(19:30 h ,De 16:00 a 20:00 h)
Horario de visita
S
Lugar
Instituto Cervantes – Sala de exposiciones
Mitropoleos, 23
10557 ATENAS Atica
(GRECIA)
……………………………………………………………………………..
Λουίς Ραμόν Μαρίν, Μαρίν
Έκθεση
Η έκθεση δείχνει την κρυμμένη και ξεχασμένη ιστορία των χρόνων πριν από τον Εμφύλιο Πόλεμο κι αποτελεί τεκμήριο ανυπολόγιστης αξίας, που ξαναφέρνει στο φως έναν μεγάλο φωτογράφο, θύμα άδικης λήθης.
Ο Λουίς Ραμόν Μαρίν (1885), άρχισε να δημοσιεύει φωτογραφίες του στον τύπο το 1908. Ως φωτογράφος πληροί τις προϋποθέσεις του νέου επαγγελματία, του φωτορεπόρτερ, που έπρεπε να προκαλέσει επανάσταση στον γραπτό τύπο. Επί τριάντα χρόνια ανέπτυξε μεγάλη δραστηριότητα, δημοσίευε πάνω από χίλιες φωτογραφίες τον χρόνο στην εφημερίδα Informaciones, εκτός από τις συνεργασίες του με όλα τα εικονογραφημένα περιοδικά της εποχής του. Στο τέλος της καριέρας του αφοσιώθηκε στο να φωτογραφίζει τον εμφύλιο πόλεμο από την πολιορκημένη Μαδρίτη,
Ficha técnica
Obra: 67 fotografías
Autor: Luis Ramón Marín
Cronología: 1908-1940
Técnica: fotografías en blanco y negro
Tamaño: 66×53 cm
Procedencia: Fundación Pablo Iglesias, Archivo Marín
Entidades Organizadoras
Fundación Pablo Iglesias (Madrid)
Instituto Cervantes (Atenas)
Entrada libre
Fechas
Del 08/11/2012 al 21/12/2012 (De 10:00 a 13:30 h, De 16:00 a 20:00 h)
Inauguración
08/11/2012
(19:30 h)
Horario de visita
Sábado:10:00-13:30. Domingo y el 12/10:cerrado.
Lugar
Instituto Cervantes
Mitropoleos, 23
10557 ATENAS Atica
(GRECIA)
……………………………………………………………………
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Ινστιτούτο Cervantes, επόμενες εκδηλώσεις
Κινηματογραφικές προβολές 9/2012
Κινηματογραφική προβολή: “Ξημέρωμα στη Μέση Αμερική”
10/09/2012
Ο μεξικανικός πολιτισμός γεννήθηκε εδώ και πάνω από 3.00 χρόνια. Όπως όλοι οι αρχαίοι πολιτισμοί, και ο μεσοαμερικανικός ήρθε αντιμέτωπος με την πρόκληση των φυσικών δυνάμεων και θεοποίησε τα στοιχεία της φύσης. Γεννήθηκαν λοιπόν οι καλλιτεχνικές εκφράσεις ενός μυστηριώδους πνευματικού πολιτισμού που γνωρίζουμε με το όνομα Ολμέκα, ο οποίος είναι ένας από τους θεμελιώδεις πνευματικούς πολιτισμούς της Μέσης Αμερικής. Η καλλιτεχνική και πολιτιστική κληρονομιά των ολμέκα άφησε άσβεστα ίχνη σε όλους του προϊσπανικούς λαούς. Μεταξύ των υπέροχων έργων της τέχνης των ολμέκα ξεχωρίζουν οι μνημειακών διαστάσεων κεφαλές που άφησαν έκπληκτη την αρχαιολογική και καλλιτεχνική κοινότητα.
…………………………………………………………….
Κινηματογραφική προβολή: “Τοπίο με πυραμίδες”
17/09/2012
Κατά την κλασική εποχή, στα μεσοαμερικανικά εδάφη δημιουργήθηκαν πολλά τελετουργικά κέντρα και πόλεις που, στην ακμή της ανάπτυξής τους, διαμόρφωσαν ένα εντυπωσιακό τοπίο με πυραμίδες. Οι πόλεις που σχεδιάστηκαν με βάση τον πνευματικό πολιτισμό των τεοτιχουακάνα, σαποτέκα και μάγια, ήταν το επίκεντρο της θρησκείας, της γνώσης, της εξουσίας και του εμπορίου.
Οι μάγια έφτασαν στο ζεντίθ της μεσοαμερικανικής επιστήμης και τέχνης. Ανακάλυψαν το μηδέν κι εφήρμοσαν τις μαθηματικές τους γνώσεις στην επεξεργασία ενός ημερολογίου εκπληκτικής ακρίβειας. Η καλλιτεχνική ιδιοφυία των μάγια εκφράστηκε στην αρχιτεκτονική, τη γλυπτική, τη ζωγραφική, την αγγειοπλαστική και την πολεοδομία τους.
……………………………………………………………
Κινηματογραφική προβολή: “Ζωντανή κληρονομιά”
17/09/2012
Το επαναστατικό κίνημα υπήρξε η πρώτη κοινωνική επανάσταση του 20ου αι. και προκάλεσε ένα σημαντικό πολιτιστικό φαινόμενο που παρήγαγε έργα υψηλής ποιότητας σε διάφορες τέχνες: Η τέχνη της τοιχογραφίας, που εκπροσωπήθηκε από τους Ορόσκο, Ριβέρα και Σικέιρος, κι αργότερα η ζωγραφική του Ταμάγιο και του Τολέδο. Η εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου, τα μουσικά κινήματα των Τσάβες, Μονκάγιο και Ρεβουέλτας, η λογοτεχνία της επανάστασης και τα έργα των Αλφόνσο Ρέγιες και Οκτάβιο Πας, ο οποίος κέρδισε το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1990. Αυτά είναι μερικά από τα παραδείγματα του βαθειά εθνικού και οικουμενικού χαρακτήρα της μεξικανικής ψυχής.