Στις 28 Αυγούστου θα κατατεθεί, σύμφωνα με πληροφορίες , στην ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση.
Το σχέδιο νόμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη σταδιακή μετατροπή των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού σε δίγλωσσα, με λειτουργία που θα ορίζουν διακρατικές συμφωνίες, την διεύρυνση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μαθητικών καταστάσεων, myschool, και την αυστηροποίηση των προϋποθέσεων πρόσληψης εκπαιδευτικών στα σχολεία αυτά.
Υπενθυμίζεται, ότι στο σχέδιο νόμου, η επεξεργασία του οποίου ολοκληρώθηκε σήμερα, Τετάρτη, στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, έχει περιληφθεί και τροπολογία, που ρυθμίζει θέματα ιδιωτικής εκπαίδευσης, φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών.
Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η κατάθεση του ωρολογίου προγράμματος, του αριθμού μαθητών και διδασκόντων - καθηγητών των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών και των συμβάσεων εργασίας στις αρμόδιες διευθύνσεις εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ, η καταβολή προσαυξημένων αποδοχών σε περίπτωση απασχόλησης των διδασκόντων - καθηγητών κατά τις Κυριακές και τις αργίες καθώς επίσης και ο καθορισμός του πλήρους ωραρίου απασχόλησης των διδασκόντων - καθηγητών και η απονομή ενσήμων, βάσει του ωραρίου αυτού.
Ικανοποιημένος από τη συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή εμφανίστηκε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, ο οποίος τη χαρακτήρισε «ουσιαστική» και τόνισε ότι με το νομοσχέδιο γίνεται προσπάθεια να ξεπεραστούν παθογένειες του παρελθόντος πριν από την έναρξη της ερχόμενης σχολικής χρονιάς. Στα θετικά της έκβασης της συζήτησης, όπως επεσήμανε ο κ. Φίλης, συγκαταλέγεται το γεγονός ότι βρέθηκαν κοινοί τόποι συμφωνίας με τα περισσότερα κόμματα στο θέμα της αιτιολογημένης απόλυσης στα ιδιωτικά σχολεία. Υπερασπιζόμενος, δε, το νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, ο υπουργός σημείωσε ότι τα παιδιά των Ελλήνων στο εξωτερικό έχουν δικαίωμα στην ελληνομάθεια και επιβάλλεται να μείνουν κοντά και στην ελληνική τους ταυτότητα, αλλά και ενταγμένα στο περιβάλλον στο οποίο ζουν.
Από τη μεριά του, ο υφυπουργός Παιδείας, Θεοδόσης Πελεγρίνης, τόνισε ότι τα δίγλωσσα σχολεία είναι επιλογή της κυβέρνησης, αλλά ταυτόχρονα συνέχεια των βημάτων που είχαν γίνει στο παρελθόν, ανταποκρινόμενα στην οικεία βούληση των ανθρώπων που ζουν στο εξωτερικό. «Όπου θέλουν μονόγλωσσα, θα παραμείνουν», είπε, επισημαίνοντας ότι η βασική επιδίωξη του νομοσχεδίου είναι να «μπει μια τάξη». Πρόσθεσε, δε, ότι θα πρέπει να υπάρξει συναίνεση γιατί πρόκειται για ένα θέμα «εθνικής εμβέλειας».
Εκ μέρους της αντιπολίτευσης, κοινή κριτική των κομμάτων αφορούσε την κατάθεση της τροπολογίας για την ιδιωτική εκπαίδευση χωρίς να υπάρχει ικανό χρονικό διάστημα για μελέτη. Εξάλλου, ο Θεόδωρος Φορτσάκης, βουλευτής της ΝΔ, αν και υπέρ της αιτιολογημένης απόλυσης στην ιδιωτική εκπαίδευση, εξέφρασε την αντίθεσή του για τη σύνθεση της αρμόδιας επιτροπής που προβλεπει το νομοσχέδιο, προτείνοντας τη συγκρότηση ανεξάρτητης αρχής ή δικαστικής επίλυσης σε περιπτώσεις παράβασης του νόμου. Επίσης, τάχθηκε υπέρ του ελέγχου από το υπουργείο για την ανασφάλιστη εργασία και τα πλαστά πτυχία, ξεκαθαρίζοντας, ωστόσο, ότι δεν θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί στην ιδιωτικοί εκπαίδευση να μετατραπούν σε δημόσιους υπαλλήλους.
Από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος σχολίασε ότι οι ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση δεν αφήουν περιθώρια προοπτικής στους εκπαιδευτικούς, ενώ για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση ανέφερε ότι δεν υπάρχουν εκσυγχρονιστικά στοιχεία, πέραν εκείνων που έχουν διατηρηθεί από το νόμο Διαμαντοπούλου. Επίσης, ο Γιώργος Μαυρωτάς από το Ποτάμι, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόβλεψη ασφαλιστικών δικλείδων για να αποφεύγονται οι καταχρήσεις απολύσεων, αλλά ζήτησε να μην υπάρξουν ασάφειες για τη δικαιολόγηση των απολύσεων. Από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, ο Κώστας Ζουράρις, επεσήμανε την ανάγκη επικαιροποίησης των σχολικών εγχειριδίων στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, ενώ η Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου, από την Ένωση Κεντρώων, τόνισε τη σημασία να εξασφαλιστεί η επαρκής στελέχωση των σχολείων στο εξωτερικό.